Grunden til jeg spørger, er fordi jeg synes min affjedring er blevet lidt for ringe. Hvis jeg f.eks. kører på alm. landevej, så kan jeg mærke alle ujævnhederne, selv hvis jeg rammer en ølkapsel eller lignende. Hvis jeg så kører på motorvej, så føles det som om den mister en anelse vejgreb og bliver derfor urolig i rattet, men der er ingen problemer med at styre den, man skal bare rette den op hele tiden. Der er heller ingen problemer i sving, for du flyver ikke ud til siden selv med 80 i timen på afkørsler på motorvejen (ikke dem med anbefalet 40 km/t). Jeg har også fået sporet den 2 gange 2 forskellige steder uden at det hjalp, så jeg tvivler på at det er sporingen den er gal med.
Det kan også beskrives som om, at bilen nærmest vibrerer. Jeg skifter motorophæng her i weekenden, hvis det sidste når at komme med posten, men jeg tvivler på at det er dem der forårsager vibrationerne i bagenden af vognen. Hvis jeg f.eks. også kører over et "bump" med den ene side af vognen, så hopper den nærmest så man flyver rundt i vognen. Det er generelt bare blevet lidt irriterende.
Hvad vil I mene det evt. kan være? Der er jo ikke så meget andet end fjedre/støddæmpere når nu alting sidder fast når man har den på en lift. Der er ingen løse dele nogen som helst steder.
PS: Det er en Carisma 1.8 GLS '97 5d (hatchback) og den er som sagt sænket, dog ikke så meget at du skraber vejen med den (må være standard sænkning fra mitsubishi). Jeg er også gået fra mine 17" fælge til at køre med nogle ganske alm. 15". Dæk er afbalanceret og monteret af en dækmontør.