Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.

EMNE: Carisma 1.8 GLS - sænket?

Carisma 1.8 GLS - sænket? 15 år 3 måneder siden #3516

• darupe
  • darupe's profilbillede
Nu er jeg ikke ligefrem den der styler min bil, men kan det passe at Mitsubishi tilbød at sænke bilerne allerede fra fabrikken (værkstedet) ? Jeg synes nemlig min Carisma er et godt stykke dernede af (ikke voldsomt, men den ser ud til at være mere sænket end andre Carisma'er jeg har set). Kan dette passe? Jeg er ikke den oprindelige ejer af bilen og jeg kan ikke umiddelbart finde informationer om en evt. sænkning.

Mit spørgsmål går derfor på: Hvis den er sænket, hvilke fjedre skal der så bruges til den? Kan nogle T-Hansen sænkningsfjedre bruges (www.thansen.dk/product.asp?c=3392337368&...0246892&pn=370513313) eller bruger Mitsubishi nogle andre størrelser?

Jeg har som sagt ikke målt på nogen som helst måde og fjedrene er de oprindelige, så det er ikke nemt at se hvilke slags det er :-)

Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Hej . din carisma kan godt 15 år 3 måneder siden #23102

Hej . din carisma kan godt være sænket og at mitsu har tilbudt at montere fjederne , du kan nemt se om den er sænket ,da en risma normalt er lidt "høj" foran (meget luft mellem forskærm og dæk . Der findes flere forskellige typer sænkning sæt el. komplet undervogn . jeg købte H/R fjeder til min og det sænkede 40mm mener jeg det var(1,8gdi årg 98 5d.) Håber det er lidt det svar du søgte .

De fjeder fra Thansen er for 15 år 3 måneder siden #23103

• Kalle2712
  • Kalle2712's profilbillede
De fjeder fra Thansen er for dårlige lavet = De knækker tit i forhold til kvaliters fjeder,,

Ja hold dig fra THansen 15 år 3 måneder siden #23104

• Nully
  • Nully's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Modtagne TAK: 46
Ja hold dig fra THansen fjedre

kan sagtes skaffe dig et sæt HR fjedre skal bare have årgang og om det er 4 eller 5 dørs

Galant for ever
Den ene af 2 der selv har kørt en højre styret Evo 3
Den eneste af 2 der selv har kørt en Evo 8
Har selv kørt et modulvogntog fra Frode Laursen på 25m
www.nullysgalant.dk
www.mitsu-shop.dk

Grunden til jeg spørger, er 15 år 3 måneder siden #23105

• darupe
  • darupe's profilbillede
Grunden til jeg spørger, er fordi jeg synes min affjedring er blevet lidt for ringe. Hvis jeg f.eks. kører på alm. landevej, så kan jeg mærke alle ujævnhederne, selv hvis jeg rammer en ølkapsel eller lignende. Hvis jeg så kører på motorvej, så føles det som om den mister en anelse vejgreb og bliver derfor urolig i rattet, men der er ingen problemer med at styre den, man skal bare rette den op hele tiden. Der er heller ingen problemer i sving, for du flyver ikke ud til siden selv med 80 i timen på afkørsler på motorvejen (ikke dem med anbefalet 40 km/t). Jeg har også fået sporet den 2 gange 2 forskellige steder uden at det hjalp, så jeg tvivler på at det er sporingen den er gal med.

Det kan også beskrives som om, at bilen nærmest vibrerer. Jeg skifter motorophæng her i weekenden, hvis det sidste når at komme med posten, men jeg tvivler på at det er dem der forårsager vibrationerne i bagenden af vognen. Hvis jeg f.eks. også kører over et "bump" med den ene side af vognen, så hopper den nærmest så man flyver rundt i vognen. Det er generelt bare blevet lidt irriterende.

Hvad vil I mene det evt. kan være? Der er jo ikke så meget andet end fjedre/støddæmpere når nu alting sidder fast når man har den på en lift. Der er ingen løse dele nogen som helst steder.

PS: Det er en Carisma 1.8 GLS '97 5d (hatchback) og den er som sagt sænket, dog ikke så meget at du skraber vejen med den (må være standard sænkning fra mitsubishi). Jeg er også gået fra mine 17" fælge til at køre med nogle ganske alm. 15". Dæk er afbalanceret og monteret af en dækmontør.

Er du sikker på at dine 15 år 3 måneder siden #23106

<p style="text-align: left">Er du sikker på at dine bagerste støddæmper er iorden? fordi evt.dårlige dæmpere og så sænkning sæt virker ikke, jeg havde lidt samme problem med min carisma og jeg skiftede de bagerste dæmpere (til monroe) og det var rigtig godt . Men prøv at se de fjeder efter de kan være blevet "bløde" og er du sikker på det er rigtige sænkning fjeder og det ikke er en vinkel sliber der har været igang ? jeg kørte også på 17" uden problemer, og når en bil er sænket der den jo noget mere stiv at køre i og det har jo også noget med fjeder typen at gøre.

Tid til at oprette siden: 0.183 sekunder