Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.

EMNE: Carisma 1.8 GLS - sænket?

Gabriel 15 år 2 måneder siden #23131

• Dani
  • Dani's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Gold Boarder
  • Modtagne TAK: 3
Købte et par Gabriel til bag til min Galant hos Thansen når de nu var så billige, 220,- kr pr stk. med klub rabat er vel ok :lol: , måske har de også til din model.

Danigalant.dk

Hvid Dynamic 4x4, 1991
Grøn Dynamic 4x4, 1992
Sort Dynamic 4x4 med VR4 gearkasse og bagtøj, 1989, er ved at blive bygget om til race med 450HK turbo motor.
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Dani, det lyder som om 15 år 2 måneder siden #23132

• darupe
  • darupe's profilbillede
Dani, det lyder som om Gabriel er fint nok, men jeg kan ikke finde dem billigere end 630 kr. (refako). Jeg har dog også set på følgende kit:

styling.dk/category/saenkningssaet/perfo...a/118010/180867.aspx

Prisen er især tiltalende, da der er nye beskyttelsesmanchetter og stopklodser med. Det er der ikke i de andre kits jeg har fundet og der er det typisk 400 for manchetterne (4 stk) og så nogle hundrede på stopklodserne. Der står også i beskrivelsen at den ikke bliver total go-kart aktig, men det kan de jo sagtens skrive. Jeg vil derfor høre om nogen ved, hvilke dele det sæt benytter? Jeg synes ikke jeg kan finde producenten, hvilket nok skyldes navnet "Performance Kit".

edit: Ser ud til at være KAW støddæmpere + Terra fjedre hvor det hos NV-autodele var KYB støddæmpere + Terra fjedre. Hvilket sæt vil i mene er bedst? Dvs. hvilke af de to støddæmper producenter? Jeg kiggede også på gevind undervogn, men 7500 + fragt er lige lidt mere end jeg kan overskue pt.

Nå, jeg synes ikke rigtig jeg 15 år 2 måneder siden #23133

• darupe
  • darupe's profilbillede
Nå, jeg synes ikke rigtig jeg kan finde nok information angående sænkning, forskel på 30-40 mm, hvilke støddæmpere der egner sig bedst til hvad osv.

Jeg har af den grund besluttet at kaste lidt flere penge i reparationen og derved valgt at købe en KW Variant 1 INOX undervogn (www.kw-suspensions.eu/int/kw_variant_1.php). Jeg ved godt hårdheden ikke kan justeres, men så vidt jeg kan læse, så skulle den have en komfortabel affjedring selv ved lidt vildere sænkning. Det håber jeg så jeg kan stole på :)

Talt af bitter erfaring, lad 15 år 2 måneder siden #23134

• Speedex
  • Speedex's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Gold Boarder
  • Modtagne TAK: 2
Talt af bitter erfaring, lad være at spare på en sænkningssæt, købte NV` Terra fjedre/ "støddæmpere" i et sæt, det blev squ en blød bagvogn, fik endda de bagerste skiftet, det hjalp lidt, men blev aldrig godt, lige før de defekte var lige så "gode", så køb noget kvalitet istedet...

Mvh. Speedex

En Toyota er sikrest i garagen ! se dèt er 112 % i orden ! !

225 km/t i en Mitsubishi 3000 GT, det dur !!

Jeg går ud fra KW ikke er det 15 år 2 måneder siden #23135

• darupe
  • darupe's profilbillede
Jeg går ud fra KW ikke er det værste på markedet, da jeg mener at have læst at de benytter Koni støddæmpere. Prisen i Danmark ligger også oppe på 8000-9000 for Variant 1, selvom jeg godt ved at man ikke altid kan stole på, at priser er lig kvalitet. Jeg kan dog ikke finde noget dårligt om dem udover, at der som altid findes noget som nogen synes er endnu bedre. Sådan kan man jo blive ved. Jeg har skaffet mine igennem en ven fra tyskland, som skaffede dem hos et lokalt tuningsværksted så jeg slap med 6700 inkl. moms og fragt. Selvfølgelig helt nye :)

Tid til at oprette siden: 0.180 sekunder