Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.

EMNE: Carisma 1.8 GLS - sænket?

Det er helt rigtigt hvad 15 år 3 måneder siden #23107

• Nully
  • Nully's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Modtagne TAK: 46
Det er helt rigtigt hvad flyvende lollænder skriver det er vigtigt at dæmpere og fjedre er af et ordentligt mærke, og de kan sagtens være der er skåret i fjedren i stedet for at det er en sænkning fjeder

Vi har haft masser i klubben der har haft dere sænket og kørt med 17t

Hvis din kører så dårligt for du den nok ikke synet hvis han kører en tur i den

Tror du skal have tjekket det hele mener nogle af de store dæk firmaer kan tjekke

Galant for ever
Den ene af 2 der selv har kørt en højre styret Evo 3
Den eneste af 2 der selv har kørt en Evo 8
Har selv kørt et modulvogntog fra Frode Laursen på 25m
www.nullysgalant.dk
www.mitsu-shop.dk
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Fjedrerne ligner nogle 15 år 3 måneder siden #23108

• darupe
  • darupe's profilbillede
Fjedrerne ligner nogle originale og jeg kan ikke umiddelbart se, at der er skåret i dem. Jeg synes bare generelt det er det bagerste af vognen der er blevet lidt urolig, for den er som sagt nærmest slap i affjedringen. Hvis jeg dog holder stille og går ud og presser vognen ned og slipper, så stabiliserer den sig hurtigt, men du kan godt mærke at den er utrolig nem at presse ned hvilket godt kunne tyde på lidt slappe fjedre, som jo nok vil påvirke den ved kørsel.

Jeg vil prøve lige at se ordentligt på fjedrerne på en lift når jeg monterer nye motorophæng. Min motor vibrerer nemlig en del, da det højre ophæng er slidt. Det er bare gået lidt langsommere, da jeg nægtede at give 4100 inkl. moms for ophænget, hvilket jeg nu har fået tilsendt fra tyskland for 800 inkl. moms og fragt. Sindssyg prisforskel, men nok om det.

Nully, hvilken pris kan du evt. skaffe sænkningsfjedre og dæmpere til og hvor den ikke kommer så langt ned, at den kan bruges som sneplov? Jeg kan nemlig ikke li' Carisma'ens højde med normale fjedre (så lige billede af en) og heller ikke biler der skraber asfalten :-)

Hvis jeg dog holder stille og 15 år 3 måneder siden #23109

• Kalle2712
  • Kalle2712's profilbillede
Hvis jeg dog holder stille og går ud og presser vognen ned og slipper, så stabiliserer den sig hurtigt,,,,

Hvad er hurtig... de må kun gå op en gang når du trykker så skal den stå stille.... jeg ville også sige en af de bagester dæmper her færdige,,, men nok kun den ené.. men det er jo sådan nogen man skifter par vis,,, har du tjekket luft tryk...

Jeg vil sige at den er 1½ 15 år 3 måneder siden #23110

• darupe
  • darupe's profilbillede
Jeg vil sige at den er 1½ gang om at stabilisere sig. Den går op, så minimalt ned (svært at sige, men få millimeter) og så helt op. Derfor jeg skrev "hurtigt". Det er dog ikke sådan at den står og hopper, som om den ikke kan stabilisere sig.

Lufttrykket er ens på alle dæk. Tjekker det rimelig ofte.

PS: Den virker stabil foran, der er den nærmest stram i affjedringen.

Prøv at gå ud og ta et hjørne 15 år 3 måneder siden #23111

• Kalle2712
  • Kalle2712's profilbillede
Prøv at gå ud og ta et hjørne af gange på bilén,,, og lag to hænger på og tryk hård to gange,,, ellers ta din hånd ind i bunden af hver fjerskål så plajer man at kunne mærke vis de er knækket,,, har du prøvet at sætte dig på hug og rykke hård i hver hjul, for at se og det er et leje eller og du kan være hældig at mærke om der er en bøsning der er gået,, det er dov sjenen man kan mærke om der er en bøsning der er gået,,,

Jeg har kun prøvet at hive 15 år 3 måneder siden #23112

• darupe
  • darupe's profilbillede
Jeg har kun prøvet at hive hårdt i hjulene da den var på en lift, og de sidder 100% fast. Der er ingenting at mærke. Jeg kan heller ikke høre knasende/støjende lejer, så jeg vil da tro de er i orden. Der er nemlig intet at høre i skarpe sving.

Jeg kan lige prøve at tjekke støddæmperne igen, en efter en og se om der er forskel.
Tid til at oprette siden: 0.158 sekunder