Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.

EMNE: Carisma 1.8 GLS - sænket?

Jeg har lige prøvet at trykke 15 år 3 måneder siden #23113

• darupe
  • darupe's profilbillede
Jeg har lige prøvet at trykke den ned over det hele og den virker faktisk stram nok, men det er som om den kører frem og tilbage og ikke kun op og ned. Det er dog ret svært at vurdere, da den jo er sænket og derfor ikke kan trykkes lige så meget ned som ved almindelig affjedring samt at jeg jo kan trykke skævt. Generelt virker den bare nem at skubbe til, især hvis du skubber på siden af den, så begynder den at hoppe/bevæge sig meget.

Hvad med stabilisatorerne? Kan det evt. være dem der ikke er helt så gode mere? Da den var hos Mitsubishi var bærearmene i orden og PAVA kunne heller ikke finde andet end overfladerust. Generelt set er undervognen velholdt.
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

ja det kan godt være 15 år 3 måneder siden #23114

• Kalle2712
  • Kalle2712's profilbillede
ja det kan godt være stabilisatorerne, men vil ikke mene de skulle kunne gøre så meget,,, men du kan jo tjekke dem når den kommer på lift,,, og så ta et koben og gå hele undervognen igemmen,,, vis den er opbygget på samme måde som min lancer sidder der to bøsninger inde på midten at bilen bag i, hvor bærgerarmen for baghjulet sidder fast i vangen,,,, kunne godt tror det var dem,,,

Vedhæftninger:

Ja, jeg må nok hellere gå den 15 år 3 måneder siden #23115

• darupe
  • darupe's profilbillede
Ja, jeg må nok hellere gå den igennem inden jeg vedtager hvad der evt. skal skiftes. Den var ellers forbi Mitsubishi for at blive sporet, men de smadrede så en bolt ved højre bærearm bag i og lavede så bare en svejsning og kaldte den sporet. Det mente jeg dog var fusk, så jeg fik dem til at skifte bolten og en eller anden del af armen til det hjul, men siden da er det som om det højre baghjul "hopper". Det er mega irriterende for det er lige før, at ens kinder begynder at vibrere. Du får i hvert fald "massage" til bagdelen.

Jeg prøver lige at se om jeg kan få den på lift her i weekenden som planlagt, så jeg kan se hvad der evt. er galt.

HR fjedre 15 år 3 måneder siden #23116

• Dani
  • Dani's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Gold Boarder
  • Modtagne TAK: 3
Nully, kan du skaffe HR bagfjedre til min? - jeg har Thansen på bagpå og er utilfreds med dem, og har fine foran fra vr4, så har kun brug for dem bagpå.

Danigalant.dk

Hvid Dynamic 4x4, 1991
Grøn Dynamic 4x4, 1992
Sort Dynamic 4x4 med VR4 gearkasse og bagtøj, 1989, er ved at blive bygget om til race med 450HK turbo motor.

Jeg er som sagt ikke helt 15 år 3 måneder siden #23117

• darupe
  • darupe's profilbillede
Jeg er som sagt ikke helt inde i sænkningsfjedre, mærker osv, men jeg går ud fra HR er en producent?

Hvordan kan jeg evt. finde ud af hvilken sænkning min bil har? Jeg kan nemlig ikke finde oplysninger om det og jeg styler normalt ikke min bil. Jeg er bare blevet glad for sænkningen, hvilket jeg ikke helt troede jeg ville.

Nully, hvis du kan give en pris på nogle sænkningsfjedre bag i, som stadig gør det muligt at køre over hastighedsbump (kan jeg pt.), så vil det være perfekt. Jeg tror nemlig støddæmperne er fine nok, men at det er fjedrene der enten er fusket med eller ikke kan mere.

Vil det måske hjælpe, hvis jeg tog et billede af bilen fra bestemte vinkler, så I måske bedre kan hjælpe mig?

jeg kan skaffe4 HR fjedre 15 år 3 måneder siden #23118

• Nully
  • Nully's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Modtagne TAK: 46
jeg kan skaffe

4 HR fjedre 1800kr leveret 35--40mm

komplet undervogn 5000 sænker 40mm

Galant for ever
Den ene af 2 der selv har kørt en højre styret Evo 3
Den eneste af 2 der selv har kørt en Evo 8
Har selv kørt et modulvogntog fra Frode Laursen på 25m
www.nullysgalant.dk
www.mitsu-shop.dk
Tid til at oprette siden: 0.213 sekunder