Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.

EMNE: Carisma 1.8 GLS - sænket?

Jeg har lige kigget på 15 år 3 måneder siden #23125

• darupe
  • darupe's profilbillede
Jeg har lige kigget på støddæmperne og fjedrene og der er ingen skader/manglende bolte. Jeg har også kigget på stabilisatorerne, bagbroen osv og der er intet der sidder løst eller virker nedslidt. Jeg kan også hive i baghjulene uden der sker noget. Umiddelbart er det svært at se, men det ligner dog at det ene baghjul er indstillet forkert. Det drejer ikke skævt/ujævnt rundt, men retningen af det er nærmest skæv. Kan det virkelig passe, at den efter 2 sporinger, stadig er sporet forkert? Hvis ja, så bliver jeg snart lidt irriteret.

Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Nu skriver du at der er lavet 15 år 3 måneder siden #23126

Nu skriver du at der er lavet 2 sporinger el er det en 4hjuls udmåling der er jo forskel , det er ikke sikkert du kan mærke dine dæmpere er dårlige har du set efter i toppen af støddæmperen om den "savler" du kan evt. fange mig på 20742006

Der er lavet 1 * 4 hjuls 15 år 3 måneder siden #23127

• darupe
  • darupe's profilbillede
Der er lavet 1 * 4 hjuls udmåling og 1 * sporing på forhjulene. Udmålingen var på et Mitsubishi værksted og sporingen hos en mekaniker. Den blev mere rolig efter at være blevet sporet foran hos mekanikeren, men jeg tror fejlen ligger i sporingen bag i. Eftersom sporingen foran var forkert (ud fra hvad mekanikeren sagde), så vil det ikke chokere mig hvis den også er det bag i. Jeg må derfor prøve at finde et sted, hvor de kan finde ud af at foretage udmålingen korrekt. Man kan åbenbart ikke regne med, at Mitsubishi værkstederne kan.

Hvad angår støddæmperne, så er de ikke utætte og de savler ikke.

Ja, så er den blevet tjekket 15 år 3 måneder siden #23128

• darupe
  • darupe's profilbillede
Ja, så er den blevet tjekket af en mekaniker og han kan ikke finde fejl med fjedre/støddæmpere og heller ikke noget der sidder løst (ligesom jeg fandt frem til). Han synes dog ikke mit rat er stramt nok, så jeg skal lige have tjekket op på styrehuset og diverse dele. Den er dog ikke løs som i "pas på", men nok til at han ville anbefale at jeg kiggede på det.

Hvad angår det med baghjulet, så målte han lige hurtigt at den stod totalt forkert og at det ikke var mærkeligt, at jeg ville mærke det som om det var en vibrator ved høj hastighed. Den skal derfor have en ny 4 hjuls udmåling, hvilket jeg desværre ikke slipper for at betale for. Jeg ved bare, at jeg ikke lader Mitsubishi værksteder pille ved vigtige dele mere.

PS: Det med rattet har intet at gøre med problemet med baghjulene. Det er to vidt forskellige problemer som desværre er irriterende når begge dele opstår samtidig.

Nå, det viser sig at 15 år 2 måneder siden #23129

• darupe
  • darupe's profilbillede
Nå, det viser sig at mekanikere ikke helt er så gode alligevel. Hele min undervogn er sådan set slidt op (fjedre og dæmpere) så jeg slipper ikke for at skifte delene. Jeg kan dog godt køre med dem stadig, men komforten er nu ikke skide god. Forestil jer at den hopper konstant og at den krænger en del i sving, så du næsten sidder i sidedøren (typisk i de 80 km/t svingbaner på motorvejen selv med 70 km/t).

Nully, hvad kan du skaffe af støddæmpere? Du har allerede givet pris på HR fjedrene, men når du skriver komplet undervogn, hvad er det så for nogle (producent etc)?

Kan følgende Gabriel 15 år 2 måneder siden #23130

• darupe
  • darupe's profilbillede
Kan følgende Gabriel støddæmpere fungere med nogle 35-40 mm H&R sænkningsfjedre?

www.refako.dk/index.php?cPath=1_10000007...4_120005987&tPath=72

Jeg ønsker ikke at den bliver sindssyg hård, men heller ikke som den er nu, hvor den føles som om den er udstyret med balloner når man kører over bump.

Jeg har også haft kigget på KYB støddæmperne hos nv-autodele, hvor prisen også lige kan gå an. Er de evt. bedre end dem fra Gabriel og på hvilken måde, udover at man bare hælder mere til det ene brand fremfor det andet?

Tid til at oprette siden: 0.196 sekunder