Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Har du haft en positiv eller negativ oplevelse
med din forhandler eller værksted så skriv det her.
SKRIV SOBERT! - Ellers er det spild af din tid!
Indlæg uden aktivitet slettes ikke.
Ikke medlemmer kan kun læse i dette forum.

EMNE: RIS - Lars Poulsen Biler i Odense

ponce, var det efter 14 år 2 måneder siden #23172

  • darupe
  • darupe's profilbillede
ponce, var det efter nulstillingen at den stadig kørte dårligt?

Hvor stiller temperaturnålen sig inde i bilen når den er varmet op? Lige før halv, lige efter halv?

Havde du stadig problemer med strømmen?

Hvad med dit kørelys, er det meget svagt eller er det konstant kraftigt dvs. fungerer det som det skal?
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Jeg har ikke prøvet at 14 år 2 måneder siden #23173

  • ponce
  • ponce's profilbillede
Jeg har ikke prøvet at nustille bilen endnu.



Tempnålen stiller sig lige under halv og bilen blir varm inden for rimelig tid.


Jeg har ikke observeret problemer med lyset i instrumentbordet under dagens kørsel, men denne fejl er også periodisk.


Jeg har ikke oplevet nogle problemer med kørelyset, andet end en enkel gang for en måneds tid siden, hvor jeg fik rykket fører sædet meget kraftigt tilbage og kørelyset gik ud kortvarrigt inden det kom igen. Hvilket også underbygger din teori om en generel elektrisk fejl.


Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Ja, det må være 14 år 2 måneder siden #23174

  • darupe
  • darupe's profilbillede
Ja, det må være ledningsnettet. Der er ikke rigtig andre muligheder tilbage, da fejlene opstår på den måde som de nu gør. Det behøver dog ikke være et stort problem, men det er nok sindssygt svært at finde ud af præcis hvor pga. mængden af kabler. Det kan være alt fra et stik til en kobberledning der bliver for varm. Det er garanteret en ledning/stik i nærheden af de varme dele på bilen.


Jeg må indrømme, at en sådan fejl burde være opdaget af forhandleren inden bilen blev solgt. Det er jo umuligt at overse en sådan fejl, men det viser jo bare at de enten godt vidste det eller ikke havde testet bilen inden den blev sat til salg. De har jo så i princippet reklameret for noget, som kunden i sidste ende ikke har fået. Jeg vil da også mene, at det så er på tide de ophæver købet da de nu har prøvet at lave den så mange gange.


Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Jeg har nu fået svar, på min 14 år 2 måneder siden #23175

  • ponce
  • ponce's profilbillede
Jeg har nu fået svar, på min anmodning om at ophæve handlen, fra Lars Poulsen. Han mener, citat: "Bilen kører som den skal og dit problem med "til tider manglede trækkraft ved koldstart" er noget vrølv men syntes du skulle skifte olie og filter igen". Og han vil derfor ikke ophæve handlen. Jeg synes det er lige lovlig friskt at skrive jeg skal skifte olie og filter IGEN, eftersom et af de tidligere problemer med ham, jo netop var at han ikke havde skiftet olie og filter inden købet som aftalt, dette har han oven i købet indirekte indrømmet over for mig.



Men nu må vi desværre den tunge vej, så jeg tager kontakt til FDM i morgen formiddag, og så må sagen jo gå sin gang.


Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Det er godt nok blevet et 14 år 2 måneder siden #23176

  • darupe
  • darupe's profilbillede
Det er godt nok blevet et kedeligt samfund, at vi lever af at sælge defekte varer til hinanden. Jeg synes snart det sker hver dag med det ene eller det andet, men især med biler. Førhen var det nu mest privat salg af biler der var lidt knas med, men nu synes jeg forhandlerne er blevet lige så slemme.

Jeg håber FDM kan hjælpe dig med sagen.
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Det er ret simpelt at resette 14 år 2 måneder siden #23177

  • Nully
  • Nully's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Indlæg: 2277
  • Modtagne TAK: 46
Det er ret simpelt at resette styreboksen


Af med minus polen i et kvarter


Start motoren lad den gå i tomgang i et kvarter uden at røre noget så finder den selv ud af det hele


Det har vi gjort på masser af biler siden 1992


Vil lige høre om nogle ting


Lyser motorlampen nogle gange, de problemer du har med motoren kunne godt være styreboksen der laver numre, hvis du resetter den og så den kører godt i et par dage,så kan det være at den går hen og kører i nød program fordi styreboksen er defekt


Er det en 1,6 lancer fra 92 til 1996, og hvis det kun er når den er kold kan det være en temperatur føler i termostat huset der ikke virker


Pas på hvad du gør styreboksen tåler ikke at den for forkert strøm, så ikke noget med at kortslutte den


Galant for ever
Den ene af 2 der selv har kørt en højre styret Evo 3
Den eneste af 2 der selv har kørt en Evo 8
Har selv kørt et modulvogntog fra Frode Laursen på 25m
www.nullysgalant.dk
www.mitsu-shop.dk
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
Tid til at oprette siden: 0.159 sekunder