Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Har du haft en positiv eller negativ oplevelse
med din forhandler eller værksted så skriv det her.
SKRIV SOBERT! - Ellers er det spild af din tid!
Indlæg uden aktivitet slettes ikke.
Ikke medlemmer kan kun læse i dette forum.

EMNE: RIS - Lars Poulsen Biler i Odense

Der er kun en ting, se at få 14 år 1 måned siden #23184

  • Basse
  • Basse's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Platinum Boarder
  • Indlæg: 652
  • Modtagne TAK: 1
Der er kun en ting, se at få ophævet den handel, der kommer ikke mere godt ud af det ( hvis det er sådan lige til)


Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Basse - Det er bestemt også 14 år 1 måned siden #23185

  • ponce
  • ponce's profilbillede
Basse - Det er bestemt også det jeg stiler efter.


Efter en god snak med FDM´s juridiske afdeling i torsdag, så føler jeg mig bestemt også overbevist om at jeg vil vinde en eventuel afgørelse i Forbrugerklagenævnet, hvis det er nødvendigt at det kommer så vidt.


Det kan måske virke lidt overkill at køre den så langt ud, når nu Lars Poulsen gerne vil skifte det strømfordelerdæksel osv. Men det bliver bare skruen uden ende hvis ikke man siger stop et sted. Og når nu man har loven på sin side, så er jeg af den principfaste type (nogle vil måske kalde mig stædig ud over det sædvanlige), der nok skal blive ved ind til øverste instans evt. har behandlet sagen!


Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

kan godt være at du får 14 år 1 måned siden #23186

  • Billen
  • Billen's profilbillede
kan godt være at du får medhold i at han skal tage bilen retur, men hvis han nægter at følge afgørelsen fra Forbrugerklagenævnet ja så er du lige vidt, der er ingen som kan tvinge ham til at følge deres afgørelse, bare se på sådan et firma som BT BILER der eksisterede for ca 8 år siden, de fik pålagt den ene afgørelse efter den anden men valgte at kikke den anden vej, og hvad skete der ved .... INTET.


Har selv prøvet møllen med BT BILER i sin tid, dog var jeg een af de heldige der kun skulle lave et par småting ved bilen så den var tip top, men andre havde været MEGET uheldige hos dem og købt en bil der var direkte livsfarlig at køre i, de personer fik kun en MEEEEGET lang næse med diverse afgørelser.


Så derfor har jeg (og mange andre) ikke tiltro til at en handel kommer til at gå tilbage blot fordi at Forbrugerklagenævnet siger den skal...


Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Som Billen nævner, så har jeg 14 år 1 måned siden #23187

  • darupe
  • darupe's profilbillede
Som Billen nævner, så har jeg også en anelse om, at han ikke vil ophæve handlen. Det er derfor jeg anbefalede, at du beholdt bilen, når nu fejlen er fundet og du har fået skiftet nogle andre dele. Du skal alligevel typisk foretage lignende reparationer, når du køber biler der er så gamle. Det er lige meget, om det er fra forhandlere eller private, de er jo stadig gamle. Man er selvfølgelig mere heldig med nogle biler end andre, hvor jeg selv synes, at jeg har været rimelig heldig med min Carisma udover at jeg lige har måtte indkøbe ny undervogn, da den ikke helt er i tip-top stand mere. Det er nu ikke så underligt efter 200.000 km og med 40mm sænkning. Så længe de bare ikke er rustet op, så må man nu bare medtage de andre reparationer som bliver nødvendige. Jeg kan dog, som jeg hele tiden har skrevet, godt forstå at du har mistet tiltroen til bilen, men hvis dine ABS problemer og lignende er forsvundet med den nye strømfordeler, så vil jeg mene at den alvorlige fejl er fundet. Jeg ville derfor nok bare vælge at beholde den, men selvfølgelig prøve at få forhandleren til at betale for FDM undersøgelsen. Dette tvivler jeg dog stærkt på at han vil, da I vist begge på en eller anden måde har været i totterne på hinanden (igen, jeg forstår godt at du er utilfreds, jeg konstaterer det bare).


Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

og en anden ting er at du 14 år 1 måned siden #23188

  • Billen
  • Billen's profilbillede
og en anden ting er at du ikke må køre i bilen mens der kører en sag om at han skal tage den tilbage, og hvis han tager den tilbage kommer du 99% sikkert til at betale for de kilometer du allerede har kørt i bilen siden du købte den, prisen ligger så vidt jeg husker på omkring 2 - 4 kr pr kilometer du har kørt.


Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Billen og darupe, tak for 14 år 1 måned siden #23189

  • ponce
  • ponce's profilbillede
Billen og darupe, tak for jeres råd og vejledning det taget til efterretning :)


Jeg har dog alligevel valgt at oprette en sag hos Forbrugerklagenævnet og så må vi jo se hvad der kommer ud af det.


Men jeg kan da ikke se at der skulle være noget i vejen for jeg evt. kører i bilen mens sagen kører og når der skal modregnes kørte kilometer i bilen, så ved jeg da at FDM i Autoklagenævnet normalt regner med 0,75 kr. pr. kørt km. og det har jeg skam taget med i mine overvejelser.


Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
Tid til at oprette siden: 0.134 sekunder