Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Har du haft en positiv eller negativ oplevelse
med din forhandler eller værksted så skriv det her.
SKRIV SOBERT! - Ellers er det spild af din tid!
Indlæg uden aktivitet slettes ikke.
Ikke medlemmer kan kun læse i dette forum.

EMNE: RIS - Lars Poulsen Biler i Odense

Ja jeg er godt klar over man 14 år 2 måneder siden #23166

  • ponce
  • ponce's profilbillede
Ja jeg er godt klar over man bør skifte dem parvis, men da det var en kamp uden lige bare at få ham overbevist om at han skulle skifte den deffekte, så gad jeg ik engang prøve at nævne det for ham. Men den anden bliver skiftet snarrest af en anden mekaniker, men tak for rådet anyways :) Men ja, den mekaniker han bruger er også under al kritik, har set hans værksted en enkelt gang og skal jeg beskrive det i forummet her, tror jeg visse administratorer vil gå ind og censurere min tekst....


Jeg er os selv bange for at der nok er en større sammenhæng i de elektriske fejl, det skulle næsten være underligt andet... Jeg har har ikke selv prøvet at nustille computeren og nej, man skal ikke antage at de har gjort noget som helst på det værksted... Men en lille tre trins vejledning i hvordan jeg nustiller computeren ville jeg da blive utroligt glad for... For det er da et forsøg værd...





Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Jeg har aldrig gjort det på 14 år 2 måneder siden #23167

  • darupe
  • darupe's profilbillede
Jeg har aldrig gjort det på en Lancer, men da den ligger indenfor samme årgang som min Carisma, vil jeg foreslå følgende for at resette:


1. Åbn kølerhjelmen og fjern den negative pol fra bilens batteri (kablet)
2. Sæt tænding på bilen og tænd/sluk for så mange apparater du lige kan finde for at dræne eventuelle kondensatorer osv. (leg med viskere, blink, lys, ...)
3. Sørg nu for inden du stiger ud af bilen, at du har slukket for alt elektronisk i bilen inkl. interiør lys som evt. tænder når du åbner dørene - sørg også for at dit kørelys er slukket (hvis du kan) eller sæt den på positionslys
4. Monter nu den negative pol på bilens batteri igen
5. Start bilen UDEN overhovedet at røre gaspedalen
6. Lad den så stå i en 10-15 minutter i tomgang så den evt. lige kan indstille sig selv igen
7. Sæt nu en masse elektrisk gejl på såsom aircondition/blæser, interiør lys og radio og lad den stå med det tændt i 3-5 minutter
8. Kør nu en almindelig tur i bilen hvor du kører som du plejer, dog må du gerne lige give den lidt gas når motoren er varm (bare fordi nålen siger kølevæsken er i orden, så giv den lige nogle kilometer inden du træder til)
9. Se nu om bilen ellers kører fornuftigt


Hvis du har problemer med nogle af trinene, så er der bestemt noget galt med bilen. Når du evt. også har kølerhjelmen åben, så kig lige på de gummislanger du umiddelbart kan se, bare for lige at undersøge om der er tydelige utætheder/huller (gør dette inden trin 5).


Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

når du resetter den skal den 14 år 2 måneder siden #23168

  • Billen
  • Billen's profilbillede
når du resetter den skal den stå uden - polen i ca 15 minutter, det med punkt 7 har jeg aldrig hørt om før, og der er MANGE indlæg om at resette bilen på forumet


Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

- til + 14 år 2 måneder siden #23169

  • Dani
  • Dani's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Gold Boarder
  • Indlæg: 307
  • Modtagne TAK: 3
Er der ikke også et punkt der siger at man skal ha' minus polen over på plus polen nogle gange, mens minus polen er taget fra batteriet?





Danigalant.dk

Hvid Dynamic 4x4, 1991
Grøn Dynamic 4x4, 1992
Sort Dynamic 4x4 med VR4 gearkasse og bagtøj, 1989, er ved at blive bygget om til race med 450HK turbo motor.
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Det burde ikke være 14 år 2 måneder siden #23170

  • darupe
  • darupe's profilbillede
Det burde ikke være nødvendigt at krydse polerne når du bare sørger for at aflade kondensatorerne etc. via punkt 2. Min bil har i hvert fald ingen problemer med at nulstille sig når du gør det og det med punkt 7 tester om din tomgangsmotor fungerer optimalt. Hvis du f.eks. sætter blæser på, så må bilen ikke falde til 500 RPM. Den skal helst op omkring de 850 RPM. Mange af de ældre modeller har desværre fejlen med tomgangsmotoren (carisma i dette tilfælde) så når du udfører trin 7, så går bilen næsten ud. Den er dog mange gange i stand til at "lære" sig selv at den har et problem og derfor hæve tomgangen til noget mere acceptabelt.


Som sagt, jeg ved ikke om Lancer er lavet stik modsat, men grundet årstal og samme producent, så vil jeg gætte stærkt på at det er nøjagtig det samme. Jeg vil dog ikke nægte, at det med 15 minutter måske er nødvendigt selvom jeg ikke har skulle vente så længe ved at følge den trin-for-trin anvisning.


Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Jeg siger tak for ovenstående 14 år 2 måneder siden #23171

  • ponce
  • ponce's profilbillede
Jeg siger tak for ovenstående råd og vejledning... :)


Jeg har dog været ude og køre i bilen her til morgen og den opførte sig helt af h... til. Den kunne slet ikke trække eller køre før motoren blev godt varm og selv da den var kørt varm, var problemet der til tider stadig.


Men jeg har nu skrevet en mail til Lars Poulsen med et krav om at ophæve handlen, da jeg mener han har haft sin del forsøg til at udbedre problemet og venter derfor på hans svar på det.


Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
Tid til at oprette siden: 0.157 sekunder