Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Har du haft en positiv eller negativ oplevelse
med din forhandler eller værksted så skriv det her.
SKRIV SOBERT! - Ellers er det spild af din tid!
Indlæg uden aktivitet slettes ikke.
Ikke medlemmer kan kun læse i dette forum.

EMNE: RIS - Lars Poulsen Biler i Odense

Nully - Ja det er jo ret 14 år 2 måneder siden #23178

  • ponce
  • ponce's profilbillede
Nully - Ja det er jo ret simpelt, så er da værd lige at forsøge.


Motorlampen lyser ikke og har aldrig gjort det, andet end lige når man sætter tændingen til, som på de fleste andre biler.


Det er en Lancer 1,3 fra 10/96, altså modellen nyere end 92-96 modellen.


Problemet opleves primært når motoren er kold, men f.eks. i dag kørte den helt perfekt uden så meget som et enkelt øf, hvor den jo i går morges kørte utroligt dårligt.


Jeg har ydermere også oplevet problemet når jeg har kørt på motorvej et stykke tid og så kører fra, for derefter at køre på landevej. Når jeg skal accelererer op til landevejshastighed, har problemet flere gange vist sig. Samt i enkelte tilfælde også ved ganske almindelig by-kørsel med varm motor.





Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Ja du må prøve at resette 14 år 2 måneder siden #23179

  • Nully
  • Nully's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Indlæg: 2277
  • Modtagne TAK: 46
Ja du må prøve at resette boksen først, men det kunne også godt vere en temperatur føler der ikke kan finde ud af at slå automat chokeren til og fra


Galant for ever
Den ene af 2 der selv har kørt en højre styret Evo 3
Den eneste af 2 der selv har kørt en Evo 8
Har selv kørt et modulvogntog fra Frode Laursen på 25m
www.nullysgalant.dk
www.mitsu-shop.dk
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Det lyder ikke helt 14 år 2 måneder siden #23180

  • ponce
  • ponce's profilbillede
Det lyder ikke helt usandsynligt at det kunne være noget med auto shokeren den var gal med...


Men nu har jeg bestilt tid hos FDM til en test på torsdag, så finder de forhåbentligt fejlen, så det kan blive fikset en gang for alle.


Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Så blev fejlen fundet... 14 år 1 måned siden #23181

  • ponce
  • ponce's profilbillede
Jeg har nu fået svar fra FDM der har haft min bil til test.


Det var noget så simpelt som en defekt strømfordeler samt strømfordelerdæksel der var årsag til at bilen ikke trak ordentligt, da den ikke fyrede på alle cylindre. Dette er i mine øjne en ret simpel fejl og noget der da så absolut burde have været opdaget på et af de mange værkstedsbesøg hos Lars Poulsen!


Men nu har jeg IGEN rettet henvendelse til Lars Poulsen, med et krav om enten at ophæve handlen eller at han betale for skift af strømfordeler + dæksel. Jeg ser selvfølgelig helst at handlen bliver ophævet, da jeg ikke har den helt store tiltro til bilen længere, men jeg tror ikke Lars Poulsen er af samme overbevisning...








Opdateres......


Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

ponce, jeg ville nu ikke 14 år 1 måned siden #23182

  • darupe
  • darupe's profilbillede
ponce, jeg ville nu ikke rigtig frygte bilen når nu FDM har haft den inde. Hvis de havde fundet et seriøst problem med bilen, så havde de nok sagt det. Forkert strøm i bilen kan give mange symptomer, især fejl med ABS etc. da disse jo også er elektroniske. Når noget så simpelt som uret gik ud fra tid til anden, så har det været noget af en strømfejl. Hvis den umiddelbart kører som den skal nu, så ville jeg bare holde mig til kravet om, at Lars Poulsen skal betale for FDM udgifterne.


Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Seneste nyt... 14 år 1 måned siden #23183

  • ponce
  • ponce's profilbillede
Jeg har nu indledt en mindre mail-batle med Lars Poulsen, hvor jeg prøver at forklare ham hvordan tingene hænger sammen og at jeg bestemt er berettiget til at få ophævet handlen og som forudsagt, så er han ikke af samme overbevisning som mig.


Det er meget muligt et quick-fix at få skiftet strømfordelerdæksel og rotor, men set tilbage på hvad der ellers har været med bilen i den korte periode jeg har haft den, så tvivler jeg på der ikke vil komme flere alvorlige problemer hen ad vejen. Og da jeg ved det fortsat vil blive en kamp uden lige at få Lars Poulsen til at acceptere at han skal lave bilen ved eventuelle fremtidige problemer, så tager jeg hellere den store kamp nu og kommer ud af Lars Poulsens kløer én gang for alle.


Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
Tid til at oprette siden: 0.142 sekunder