Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Har du haft en positiv eller negativ oplevelse
med din forhandler eller værksted så skriv det her.
SKRIV SOBERT! - Ellers er det spild af din tid!
Indlæg uden aktivitet slettes ikke.
Ikke medlemmer kan kun læse i dette forum.

EMNE: RIS - Lars Poulsen Biler i Odense

Der er kun en ting at gøre 14 år 3 måneder siden #23160

  • Basse
  • Basse's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Platinum Boarder
  • Indlæg: 652
  • Modtagne TAK: 1
Der er kun en ting at gøre nu, hvor de ikke er samarbejdsvillige, det er at du går vidre med sagen, som du skriver FDM, og forlæg dem sagen, ( husk at få det hele med) jeg ved ikke om man skal være medlem af FDM, for at gøre brug af deres evt. jurister, for den måde du er blevet behandlet på er der ingen der vil/skal acceptere


Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Seneste nyt 14 år 3 måneder siden #23161

  • ponce
  • ponce's profilbillede
Jeg er medlem af FDM. Da de første fejl på bilen viste sig så hurtigt, mente jeg dette var en god investering og det viste sig jo at jeg fik ret.

Jeg har her til aften fået en mail fra Lars Poulsen hvor han undskylder sin opførsel. Han undskylder sig blandt andet med at jeg jo ikke har købt en ny, men en brugt bil og at han allerede har repareret mange ting på bilen. Han mener ikke at han skal forestå reparation af støddæmper, da han leverede bilen nysynet til mig, men vedkender sig modvilligt opgaven at få fikset lyset i instrumentbordet.


Jeg har til aften svaret Lars Poulsen, med krav om både at få lavet støddæmper og belysning, med henvisning til købelovens bestemmelser, samt med anbefalingen om at benytte sig af et andet værksted, da hans nuværende tydligvis ikke er kompetente til opgaven. Sker dette ikke vil jeg indrage FDM i sagen.


Det lader altså til at Lars Poulsen har svært ved at bestemme sig, men vist ikke er så glad for at skulle få FDM på nakken.


Jeg kan kun råde folk til ikke at handle med Lars Poulsen og gerne sprede rygtet om hans måde at behandle kunder på, med henvisning til mine dyrtkøbte erfaringer!


Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sidste forsøg 14 år 3 måneder siden #23162

  • ponce
  • ponce's profilbillede
Nu efter snart 2 ugers tovtrækkeri med Lars Poulsen, har han indvilget i igen at forsøge at lave belysningen i instrumenbordet, støddæmperen samt problemerne med motoren der ikke trækker ordentligt når den er kold.


Det er meget tydeligt at Lars Poulsen ikke ønsker at andre end ham og jeg er indblandet i sagen, så det tyder jo i den grad på, at han godt ved at jeg har købeloven på min side.


Nu må vi se hvor meget det hjælper at han kigger på bilen nok engang, hans arbejde med bilen tidligere har jo mildesttalt ikke været imponerende!


Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Godt nok nogle dage siden du 14 år 2 måneder siden #23163

  • darupe
  • darupe's profilbillede
Godt nok nogle dage siden du sidst skrev, men uden at skulle beskylde nogen noget, så lyder det som om at Lars Poulsen har gode aftaler med synsfolkene. Det ser man dog ofte hos bilforhandlere/værksteder, men de plejer ikke at være så "dumme" at sælge biler med åbenlyse fejl. De plejer bare typisk at slække lidt på nogle mindre alvorlige sliddele, men sliddele som typisk koster lidt at lave når de ikke kan mere.

Er der ellers sket noget i sagen?
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Seneste nyt... 14 år 2 måneder siden #23164

  • ponce
  • ponce's profilbillede
Jeg ligger selv og roder meget med den anklage, at han har en god ven i den synshal hvor bilen blev synet... Dette bekræftes af at da bilen blev leveret, var den synet selv samme formiddag og om aftenen konstaterede jeg at en positionslys pære var gået, havde synet været regulært, var dette formentlig blevet bemærket. Dette kan jo kun være en formodning, men ses sagen i sit hele, synes jeg der er en begrundet mistanke for at der kune være tale om et fup syn.


Men senest nyt i sagen er at, jeg efter to ugers tovtrækkeri fik ham overbevist om at han for tredie gang skulle forsøge at udbedre belysningen i instrumentbordet og problemerne med den manglende trækkraft i motoren, samt for anden gang fikse den støddæmper der er deffekt. Jeg afleverede derfor bilen til ham i onsdags og fik bilen tilbage her til eftermiddag. Der er skiftet en støddæmper, uden det dog har hjulpet, bilen ligger stadig væsentlig lavere i venstre end højre side, nogle ideer til hvorfor? Har selv haft hjulet af og kigget på fjedren, og den ser umiddelbart fin ud. Han havde skiftet alle pærer i instrumentbordet, men ikke fundet nogle løse forbindelser. igen, jeg tvivler på at det kan hjælpe at skifte pærer, når belysningen går helt og delvist, samt uret også går ud engang i mellem, men nu må vi se... Og mht. motorkraften fik jeg bare at vide at motoren var testet og der var ik fundet nogle fejl, så jeg må se hvordan den kører næste gang den er helt kold.


Men er der den mindste antydning af problemer med bilen nu, vil jeg kræve købet ophævet, da jeg mener han har haft rigeligt med chancer til at udbedre problemerne.


Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Det er utrolig dumt kun at 14 år 2 måneder siden #23165

  • darupe
  • darupe's profilbillede
Det er utrolig dumt kun at skifte den ene støddæmper da disse helst skiftes i par medmindre de er nøjagtig ens. Man kan dog normalt slippe afsted med det uden problemer, men jeg forstår ikke at en mekaniker gør det udover at de selvfølgelig nok vil spare penge i dit tilfælde.

Hvad angår bilen, så lyder det som om at der er problemer med hele ledningsnettet. Jeg har set noget lignende på en bil, hvor det var problemer med stelforbindelserne. Jeg synes bare din bil har alt for mange symptomer som om alle styringsenheder/computere er defekte. Deres test er sikkert også bare udført med en kode-aflæser, hvilket ofte er ubrugeligt. Der skal ikke særlig mange løse forbindelser til på en bil, før kedelige problemer opstår.

Har du evt. prøvet at nulstille computeren selv? Jeg vil da antage at de har gjort det, men det er et forsøg værd selvom du ikke skal regne med at det løser problemerne med dit ur osv, da det helt sikkert en en helt anden fejl.

Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
Tid til at oprette siden: 0.173 sekunder