Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.

EMNE: Defekt top

Defekt top 17 år 5 måneder siden #17199

• 's profilbillede
Så fik jeg ordnet den. Nu kører den vist mere eller mindre som den skal. Det hjalp en del med nye tændrør, men ikke nok. Så justerede også tændingen for at være sikker på den stod rigtig. Det gjorde den mere eller mindre. Justerede den ved at sætte det orange stik til minus, justere tomgangen til 800rpm og derefter prøvede at justere den ind til 5 grader før top. Men da den ikke kørte ordenligt selv ved ændring prøvede jeg at justerede den til yderlighederne. Det foregik ved at dreje tændingen. Staret bilen og køre en tur og vurdere hvordan den kørte. Man kunne tydelig mærke forskel og jo før den tændte jo mindre vibrationer (og renere træk) var der. Efter 5-6 justeringen kørte vi hjem og målte hvor den stod hvor den kørte bedst. Den skulle simpelthen stå ca 22 grader før top. Langt ude ikk? :?: :?:

Håber jeg gjorde det rigtigt, og det ikke var meningen man skulle noget med at nulstille ecu eller sådan. Ellers må man jo prøve igen, men nu kører den i hvert fald bedre end tidligere. Og har jo stadig mærket fra før, så kan nemt sætte den tilbage.

:)
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Defekt top 17 år 5 måneder siden #17200

• 's profilbillede
Hejsa.

Jeg har nu kørt en del km og længe med tændingen som skrevet ovenover. Den bruger ikke vand længere og efter tændingen er justeret kører den også bedre. Men når den nu står så "forkert" er det så fordi tandremmen står lidt forkert? Og betyder det noget?

Som forsvar, vil jeg gerne sige at tandremmen står lige som den gjorde inden vi skiftede toppakningen. Og har også tjekket, og mener jo stadig at den sidder som den skal. Ved det nederste tandhjul var markeringen god og ikke til at være i tvivl om. Men ved det øverste var vi lidt i tvivl, fordi mærket på tandhjulet ikke sad ved en tandtop, men tæt på dalen. Og vi satte tandremmen på, med den tand som mærket var tættest på...

Har i øvrigt et helt andet spørgsmål. Når jeg kobler ind ved. 12-1400 rpm så ryster hele bilen lidt, medmindre jeg giver den 2000 rpm eller højere. Koblingen fejler intet. Måske er svinghjulet lidt skævt (er jo nærliggende at tro), men mistænker forreste motorophæng for rysteriet. Har nu haft bolten pillet ud for at se hvad størrelse det var der sad i. Den var 9mm tyk. Men der kunne sagtens sidde et større bolt i. 11mm kunne jeg umiddelbart måle mig til. Ved ikke om der skal sidde det i, for den dæmper mest muligt, men tror det. Kunne ikke lige finde en 11mm bolt, så blev 10mm i stedet. Og den ryster stadig. Så vil da lige høre om der er nogle kender den korrekte størrelse på den bolt :?: :?:
Hvad jeg kunne se fejlede selve ophænget intet.
Vedhæftninger:
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
Tid til at oprette siden: 0.157 sekunder