Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.

EMNE: Defekt top

Defekt top 17 år 6 måneder siden #17181

• 's profilbillede
Hvilke 2 mærker snakker vi om her ? Den har jo en skala fra 0-10 grader på dækslet. Hvor skal den stå i tomgang(antal grader før top)?

Hvor sidder (hvordan kan man genkende) tændings-justerings stikket?

Jeg må indrømme jeg stadig synes det er underligt at tændingen skal justeres. Når den kørte fint inden, og tændingen sidder helt ens, samt den starter perfekt og kører helt problem frit så længe man ikk giver for meget pedal. Er det ikke mere sandsynligt at det er en af de andre ting som er defekte, altså et af de signaler?

Angående tædingspistolen:
Når man tilslutter den, hvor skal den lille ledning tilsluttes?(Den ledning, som på en bil med platiner tilsluttes mellem kondensator og platiner)Hvilken cylinder er i øvrigt nr.1?(højre eller venstre set forfra)
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Defekt top 17 år 6 måneder siden #17182

• 's profilbillede
Anonymous skrev:
Fejl nr.: 25 er fejl i srømkreds på højdeføler.

Og jeg ved ikke hvad en højdeføler er :hmm: men det kan være at nogen har et godt bud.. :idea:

Og det er så en fejl nr.: 00 at jeg ikke kan logge mig på :ked: men regner med at de 2 kloge er igang med at udrette den fejl :pc: :phone:

Hilsen Danni
ku det måske være en toppunktsføler der er tale om..

Defekt top 17 år 6 måneder siden #17183

• eXntiC
  • eXntiC's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Platinum Boarder
  • Modtagne TAK: 31
naah, tvivler på at det ville være en defekt toppunktføler, for hvis den ikke virkede tvivler jeg sq på motoren overhovedet vil starte

Defekt top 17 år 6 måneder siden #17184

• 's profilbillede
Gæst skrev:
Hvilke 2 mærker snakker vi om her ? Den har jo en skala fra 0-10 grader på dækslet. Hvor skal den stå i tomgang(antal grader før top)?
Jeg mener det er 6 grader BTDC, men er kun 95% sikker. Men om du stiller den på 5 eller 7 grader betyder kun lidt, den flakker alligevel en del.
Gæst skrev:
Hvor sidder (hvordan kan man genkende) tændings-justerings stikket?
Igen kun 95% sikker, men jeg mener det er det gule enkelt-stik der sidder og stritter helt alene oppe på brandvæggen ca midt for. Evt er der en plastic hætte på det for at beskytte stikbenet indeni.
Gæst skrev:
Angående tædingspistolen:
Når man tilslutter den, hvor skal den lille ledning tilsluttes?
På tændrørsledningen til 1ste cylinder, mon ikke bare den skal snoes omkring kablet 3-5 gange. Det skulle omdrejnings tælleren på min go-cart. Min pistol har en pick-up klemme som bare klikkes omkring kablet.
Gæst skrev:
Hvilken cylinder er i øvrigt nr.1?(højre eller venstre set forfra)
Stående foran motoren tæller du fra venstre.
Gæst skrev:
Jeg må indrømme jeg stadig synes det er underligt at tændingen skal justeres. Når den kørte fint inden, og tændingen sidder helt ens, samt den starter perfekt og kører helt problem frit så længe man ikk giver for meget pedal.
Jeg har stået med fuldstændig samme problem på 2 biler, hvor jeg skiftede toppakningen og efterfølgende måtte justere tændingen. Hvordan ved du iøvrigt at tændingen stod korrekt før paknings skiftet? Tjekkede du den før? Nej vel... Du ved kun at bilen kørte ok, og det kan der være mange forklaringer på. Tjek af tændingen er så let at udføre, tager ca 10 min, og har så stor indvirkning på motoren, at det kun kan betale sig at gøre det.
Vedhæftninger:

Defekt top 17 år 6 måneder siden #17185

• eXntiC
  • eXntiC's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Platinum Boarder
  • Modtagne TAK: 31
jeg vil osse forslå som de andre at du får tjekket tændingen da der ikke skal meget til på det område før det kan mærkes!

Defekt top 17 år 6 måneder siden #17186

• 's profilbillede
Er ikke andet for med den tænding. Men som sagt, så er det jo væsentligt at vide hvad den skal stilles efter :-)

Hvad betyder BTDC ?

Og er der et sted hvor man kan slå op hvad den skal være?

Jeg må prøve at finde det der tændings-justerings stik... Men det er ikke sluttet til nogle steder, eller hvordan skulle det forstås at det sidder og stritter helt alene?
Tid til at oprette siden: 0.190 sekunder