Gæst skrev:
Hvilke 2 mærker snakker vi om her ? Den har jo en skala fra 0-10 grader på dækslet. Hvor skal den stå i tomgang(antal grader før top)?
Jeg mener det er 6 grader BTDC, men er kun 95% sikker. Men om du stiller den på 5 eller 7 grader betyder kun lidt, den flakker alligevel en del.
Gæst skrev:
Hvor sidder (hvordan kan man genkende) tændings-justerings stikket?
Igen kun 95% sikker, men jeg mener det er det gule enkelt-stik der sidder og stritter helt alene oppe på brandvæggen ca midt for. Evt er der en plastic hætte på det for at beskytte stikbenet indeni.
Gæst skrev:
Angående tædingspistolen:
Når man tilslutter den, hvor skal den lille ledning tilsluttes?
På tændrørsledningen til 1ste cylinder, mon ikke bare den skal snoes omkring kablet 3-5 gange. Det skulle omdrejnings tælleren på min go-cart. Min pistol har en pick-up klemme som bare klikkes omkring kablet.
Gæst skrev:
Hvilken cylinder er i øvrigt nr.1?(højre eller venstre set forfra)
Stående foran motoren tæller du fra venstre.
Gæst skrev:
Jeg må indrømme jeg stadig synes det er underligt at tændingen skal justeres. Når den kørte fint inden, og tændingen sidder helt ens, samt den starter perfekt og kører helt problem frit så længe man ikk giver for meget pedal.
Jeg har stået med fuldstændig samme problem på 2 biler, hvor jeg skiftede toppakningen og efterfølgende måtte justere tændingen. Hvordan ved du iøvrigt at tændingen stod korrekt før paknings skiftet? Tjekkede du den før? Nej vel... Du ved kun at bilen kørte ok, og det kan der være mange forklaringer på. Tjek af tændingen er så let at udføre, tager ca 10 min, og har så stor indvirkning på motoren, at det kun kan betale sig at gøre det.