Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.

EMNE: Defekt top

Defekt top 17 år 5 måneder siden #17193

• 's profilbillede
Hmm, det giver jo ikke mening. Når man kan dreje på tændingen :?:

Kan du ikke ligge data op for Lancer med 4G92 motor 8)
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Defekt top 17 år 5 måneder siden #17194

• 's profilbillede
Kan desværre ikke finde dataerne men på galanten skal tændingen stå på 5 grader før top Prøv at se hvad din tænding står på

Defekt top 17 år 5 måneder siden #17195

• eXntiC
  • eXntiC's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Platinum Boarder
  • Modtagne TAK: 31
her er lige lidt
Vedhæftninger:

Defekt top 17 år 5 måneder siden #17196

• eXntiC
  • eXntiC's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Platinum Boarder
  • Modtagne TAK: 31
og lidt mere
Vedhæftninger:

Defekt top 17 år 5 måneder siden #17197

• 's profilbillede
Super. Nu spørger jeg måske dumt, men er kun pga. bedre viden jo :roll:

Når der nu står at den i tomgang ved 800 rpm skal stå 5 grader før top +/- 2, skal den så stå mellem 3-7 grader? For det er da et stort område synes jeg.

Desuden hvis min tomgang står på ca. 950 rpm i stedet for 800, har det så noget at sige?

Defekt top 17 år 5 måneder siden #17198

• 's profilbillede
Du har ret, den skal stå mellem 3 og 7 grader, og det er et ret stort område, som du også selv siger.
Men det skal nærmere forstås sådan, at du skal justere den til 5 grader, og så kan det tillades at den står et par grader forkert, som jeg tidligere nævnte flakker tændingstidspunktet lidt, og du kan derfor ikke justere det så præcist som eks 5,00 grader.
Stil den på ca 5 grader og så er det godt. Hvis du har meget tændingsbanken, har du muligheden for at stille den lidt senere, helt ned til 3 grader, så forsvinder tændingsbanken'en sandsynligvis, men desværre også noget af motorkraften.
Tomgangen skal helst ned på 800 o/m, men jeg vil mene at du i praksis kan justere den ved 950 også. Du har jo frakoblet tændingsforskyderen ved at lægge det der stik til stel. Men hvis du har muligheden, skal du nok justere den ned på 800 o/m.
Men tænk også lige på, at omdrejningstælleren inde i bilen ikke er et præcisions instrument, selvom den viser 950 kan bilen faktisk godt gå 800.
Tid til at oprette siden: 0.168 sekunder