Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.

EMNE: Defekt top

Defekt top 17 år 6 måneder siden #17175

  • 's profilbillede
Fejl nr.: 25 er fejl i srømkreds på højdeføler.

Og jeg ved ikke hvad en højdeføler er :hmm: men det kan være at nogen har et godt bud.. :idea:

Og det er så en fejl nr.: 00 at jeg ikke kan logge mig på :ked: men regner med at de 2 kloge er igang med at udrette den fejl :pc: :phone:

Hilsen Danni
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Defekt top 17 år 6 måneder siden #17176

  • 's profilbillede
Ups, det var fejlkode 35 og 45 du spurgte om.....

De fejlkoder jeg har er 35 og 45 ikke nævnt...

Hvordan har du målt fejlkoderne ud??

Hilsen Danni
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Defekt top 17 år 6 måneder siden #17177

  • 's profilbillede
Med et multimeter. Det bedste var nok en diode testlampe men har jeg ikke lige. Burde også være muligt at se.

Det er gjort ved at sætte det til det stik man kan aflæse udfra (kan ikk huske navn), og så sætte tænding til. Så "blinker" den først x antal gange langsomt, og derefter x antal gange hurtigt.

Metoden har jeg efter jeg engang var ude ved toyota hvor en kammerat arbejdede og han ville udlæse fejlen. Den "bjørneklo" (tror jeg de kaldte den) havde flere forskellige stik man kunne sætte til alt efter bil mærke, men til mitsubishi var det sådan instruktionen var. Dengang fik jeg også at vide hvad fejl koderne betød, men der var ikke noget specifikt til en 4G92 motor, men derimod kun til 1,3 eller også 1,5. Så har dem ikke længere :(
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Defekt top 17 år 6 måneder siden #17178

  • 's profilbillede
Her var der lidt fejlkoder. Må prøve at måle igen, og se om jeg kan få et andet resultat. Måske 36 som er noget med tænding :o

www.idmoc.com/Download/MTSUBISHI%20ERROR...elf%20DIAGNOSTIC.pdf
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Defekt top 17 år 6 måneder siden #17179

  • 's profilbillede
Justering af tændingen ligefrem... Har jeg også mistænkt, men hvordan styrer den tændingen? Altså hvordan ændre den tændingen alt efter speeder og rpm? For så skal det da undersøges asap :P
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Defekt top 17 år 6 måneder siden #17180

  • 's profilbillede
Den styrer tændingen via ECUen. ECUen får signaler fra bla MAFen, bankesensoren, TDC sensoren, temp sensoren m.fl.
Derudfra justerer ECUen tændingstidspunktet frem eller tilbage ud fra en mapping som ligger i EPROMen i ECUen.
Men du skal ikke bekymre dig om hvordan den gør det, du skal bare sætte en tændings pistol (stroboskop) på og lyse på krumtap remskiven, og få de 2 mærker til at line-up ved tomgang, med tændings-justerings-stikket lagt til stel.
Du drejer langsomt tændins huset i den rigtige retning med motoren kørende, og spænder det fast når mærkerne står rigtigt.
Husk at fjerne stelforbindelsen igen, ellers virker tændingsforskydningen ikke, og bilen kører dårligt.
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
Tid til at oprette siden: 0.152 sekunder