Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.

EMNE: Defekt top

Defekt top 17 år 6 måneder siden #17163

  • Cocacola
  • Cocacola's profilbillede
Hvis toppakningen har været utæt for kølervæske, så bør man også skifte tændrør.
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Defekt top 17 år 6 måneder siden #17164

  • 's profilbillede
Tændrørene så fine ud. Og elektrode-afstanden blev målt og stod rigtigt. Ca. 1,1 mm, fandt jeg frem til at de skulle være, og 1,1 mm søgeblad passede perfekt på alle 4 tændrør
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Defekt top 17 år 6 måneder siden #17165

  • Nully
  • Nully's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Indlæg: 2277
  • Modtagne TAK: 46
Prøv lige at skifte tændrør til Ngk de er det bedste
8)
Hvis det ikke hjælper så få lige stillet tændingen så du er helt sikker på den er rigtig

Ellers står tandremmen en tand forkert og det skal så rettes hurtigst muligt :cry:
Galant for ever
Den ene af 2 der selv har kørt en højre styret Evo 3
Den eneste af 2 der selv har kørt en Evo 8
Har selv kørt et modulvogntog fra Frode Laursen på 25m
www.nullysgalant.dk
www.mitsu-shop.dk
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Defekt top 17 år 6 måneder siden #17166

  • 's profilbillede
Har tjekket tandremmen. Den sidder vist helt som den skal.

Har dog ikke skiftet tændrørerne endnu. De blev skiftet for 10.000km siden, så burde da være fine, eller hvad? (målte elektrode afstanden på alle 4 til at være ca. 1,1mm, som jeg havde læst mig frem til de skulle være) I øvrigt, hvor skal man købe dem henne? For at de er billige, har den rigtige elektrode afstand og er af et bestemt mærke? Eller køber man bare tændrør og så indstiller elektrode-afstanden ?

Jeg har ikke haft en tændingspistol på endnu, da vi lavede mærke inden og satte tændingen som den stod før toppaknings-skiftet, burde den fejlkilde vel være væk? Den kan jo ikke vendes forkert.

Jeg har lavet lidt flere tests.

Hvis jeg køre i lave gear og acc. stille og roligt kan den sagtens køres ud til 6000 rpm, uden mislyde, eller nogen form for problemer. Hvis jeg i lavt gear trykker til den, så begynder den at sætte ud ved 4500 rpm ca. og trækker ikke som den burde (eller som den gjorde inden skiftet).

Generelt kører den fint så længe speederen ikke kommer for tæt på gulvet 8) I de lave gear gør den som skrevet før.

Hvis man træder speederen i bund i (3) 4-5 gear, så trækker den først fint, men efter et kort sekunds tid eller 2, så skyder den. :(

Den viste som sagt en fejlkode da jeg skulle hjem forleden. Har snakket med mitsubishi som ville have 500kr. for at sætte deres tester på, hvilket jeg synes var lige pebret nok. Fandt ud af man kan aflæse fejlkode, ved en testlampe (alternativt multimeter) nede ved stikket tæt på sikringsboksen, og fik udmålt fejlkoden til 35 (eller 45). Problemet er så bare lige at få den fejlkode "oversat" til noget man kan bruge til noget. Nogen der ved hvor man kan det? Måske et link på nettet eller andet?

På forhånd mange tak
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Defekt top 17 år 6 måneder siden #17167

  • 's profilbillede
Det lyder stadig fulstændigt som den fejl jeg havde på min, prøv at skifte tændrør og kontrollere elektrodeafstand på dem samt dine tændkabler at de er i orden.

Koster ikke alverden.

MvH
Polleman
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Defekt top 17 år 6 måneder siden #17168

  • 's profilbillede
Okay, jeg prøver at skifte tændrør. Hvad skal elektrode afstanden være? Jeg fandt frem til på nogle amerikanske sider at den skulle være 0,04 " hvilket ifølge mig svarer til ca 1,178 mm.

Og er der andre der kan hjælpe med fejl-koderne?
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
Tid til at oprette siden: 0.169 sekunder