Hejsa.
Jeg har nu kørt en del km og længe med tændingen som skrevet ovenover. Den bruger ikke vand længere og efter tændingen er justeret kører den også bedre. Men når den nu står så "forkert" er det så fordi tandremmen står lidt forkert? Og betyder det noget?
Som forsvar, vil jeg gerne sige at tandremmen står lige som den gjorde inden vi skiftede toppakningen. Og har også tjekket, og mener jo stadig at den sidder som den skal. Ved det nederste tandhjul var markeringen god og ikke til at være i tvivl om. Men ved det øverste var vi lidt i tvivl, fordi mærket på tandhjulet ikke sad ved en tandtop, men tæt på dalen. Og vi satte tandremmen på, med den tand som mærket var tættest på...
Har i øvrigt et helt andet spørgsmål. Når jeg kobler ind ved. 12-1400 rpm så ryster hele bilen lidt, medmindre jeg giver den 2000 rpm eller højere. Koblingen fejler intet. Måske er svinghjulet lidt skævt (er jo nærliggende at tro), men mistænker forreste motorophæng for rysteriet. Har nu haft bolten pillet ud for at se hvad størrelse det var der sad i. Den var 9mm tyk. Men der kunne sagtens sidde et større bolt i. 11mm kunne jeg umiddelbart måle mig til. Ved ikke om der skal sidde det i, for den dæmper mest muligt, men tror det. Kunne ikke lige finde en 11mm bolt, så blev 10mm i stedet. Og den ryster stadig. Så vil da lige høre om der er nogle kender den korrekte størrelse på den bolt

:

:
Hvad jeg kunne se fejlede selve ophænget intet.