Mia skrev:
Tak for dit svar

Men så begynder det jo lige pludselig at blive dyrt. Bilen har kørt 170.000 km og er altid blevet passet, men jeg kan da godt se, at det vil være bedst at skifte stempler og plejlstænger, for at være sikker på den kan klare presset. Jeg har regnet lidt på det og jeg synes hurtigt det løber op i små 25.000 kr. Så kan det vidst bedre betale sig at smide en EVO motor i. Den kan da ihvertfald holde til det

Hvilken model Colt er det egentlig?
Mht. Evo motoren er det et projekt man ikke skal rode sig ud i. Evo 1-3 passer lige ned i en Colt CA, og Evo 4- passer lige ned i en Colt CJ, DOG skal man huske på at det ikke er lige til;
1) Bilen kommer til at køre ad ¤/(%"!¤& til grundet den enorme vægt af motoren.
2) Der skal laves et ekstra motorophæng til at støtte motoren, da den ellers bliver alt for "livlig" hvilket vil forstærke punkt. 1.
3) Der skal en anden motorhjelm på, da tandremsdækslet/ventildækslet sidder en smule højere end på standard motoren.
4) Hvis du vil smide f.eks. en Evo 5 eller 6 (hvis det er en Colt CJ) i den, så bliver der vist nok noget bøvl med motorstyringen, da disse modeller kører med aktivt center differentiale.
5) Hvis du får det til at virke, og får det til at køre, så husk lige at det på ingen måde er lovligt. Bliver du taget i en paragraf et-eller-andet får du aldrig bilen at se igen + grande bøde