Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.

EMNE: Turbo..

Turbo.. 19 år 2 måneder siden #11213

• Cocacola
  • Cocacola's profilbillede
Mia skrev:
Tak for dit svar :D Men så begynder det jo lige pludselig at blive dyrt. Bilen har kørt 170.000 km og er altid blevet passet, men jeg kan da godt se, at det vil være bedst at skifte stempler og plejlstænger, for at være sikker på den kan klare presset. Jeg har regnet lidt på det og jeg synes hurtigt det løber op i små 25.000 kr. Så kan det vidst bedre betale sig at smide en EVO motor i. Den kan da ihvertfald holde til det 8)

Hvilken model Colt er det egentlig?

Mht. Evo motoren er det et projekt man ikke skal rode sig ud i. Evo 1-3 passer lige ned i en Colt CA, og Evo 4- passer lige ned i en Colt CJ, DOG skal man huske på at det ikke er lige til;

1) Bilen kommer til at køre ad ¤&#/(%"!¤& til grundet den enorme vægt af motoren.

2) Der skal laves et ekstra motorophæng til at støtte motoren, da den ellers bliver alt for "livlig" hvilket vil forstærke punkt. 1.

3) Der skal en anden motorhjelm på, da tandremsdækslet/ventildækslet sidder en smule højere end på standard motoren.

4) Hvis du vil smide f.eks. en Evo 5 eller 6 (hvis det er en Colt CJ) i den, så bliver der vist nok noget bøvl med motorstyringen, da disse modeller kører med aktivt center differentiale.

5) Hvis du får det til at virke, og får det til at køre, så husk lige at det på ingen måde er lovligt. Bliver du taget i en paragraf et-eller-andet får du aldrig bilen at se igen + grande bøde ;)
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Turbo.. 19 år 2 måneder siden #11214

• Cocacola
  • Cocacola's profilbillede
Pinky >>> Hvis man smider en Evo1-3 motor i en Colt CA skal man bruge en Galant GTI gearkasse.

Og en benzintrykregulator er et must, da du skal bruge et forholdsvis højt og konstant benzintryk. Alternativt kan man montere en benzinpumpe fra en Evo.

En intercooler er meget nødvendig hvis man skal op på 160hk+.

Turbo.. 19 år 2 måneder siden #11215

• 's profilbillede
PowerbaitDK skrev:
Pinky skrev:
Det forslag jeg har skrevet, har min kami lavet på hans tidligere toyota corolla.. på standart alustempler, plejestænger, ventiler, knaster... den leverede 211 hk og lidt under 300 nm.. han kørte fra en ferrai ude på vandel flyveplads, ved dog ikke lige hvilken model det var, men det var en ferrai... han kørte i corollaen til dagligt.. pps han kender turbomotor personligt, så det var ikke sådan en gang klydt der var lavet på hans motor... puha det var en lang smører :lol:

Øh lige hvad var det til på Vandel ??
Det var ikke til DHB for mig bekendt er Corollaen forhjulstrukket og Ferrarien baghjulstrukket. Til DHB er det to forskellige klasser. Spørger bare af ren nysgerrighed for vil da godt vide hvad jeg er gået glip af deroppe.

Nej du har så ganske ret, det var ikke til dhb... mener at det var til et pug træf... men ved det ikke med sikkerhed, da jeg ikke selv var der ude.. ville ellers godt have set ham i Ferrai'en bagefter... hehe :D

Turbo.. 19 år 2 måneder siden #11216

• 's profilbillede
Mia skrev:
Pinky - Det var jo egentlig det svar jeg håbede på :D Men jeg ville heller aldrig køre over 1 bar, så 0.8-0.9 er rigeligt til mig. Men man blir jo altid lidt nervøs for den lille racer. Ville jo nødig ta livet helt af den. Det ville jo være dybt tragisk og pænt dyrt i sidste ende. Men jeg tar en snak med Turbomotor og så må vi se. Mange tak for svaret :D
Det var så lidt :wink:

Turbo.. 19 år 2 måneder siden #11217

• 's profilbillede
Cocacola skrev:
Pinky >>> Hvis man smider en Evo1-3 motor i en Colt CA skal man bruge en Galant GTI gearkasse.

Og en benzintrykregulator er et must, da du skal bruge et forholdsvis højt og konstant benzintryk. Alternativt kan man montere en benzinpumpe fra en Evo.

En intercooler er meget nødvendig hvis man skal op på 160hk+.

Tror ikke vi bliver enig hvad angår benzintryksregulator. For jeg ville helt klart fortrække en stører bezinpumpe.... men sådan er man jo så forskellige 8)

Turbo.. 19 år 2 måneder siden #11218

• 's profilbillede
Cocacola - Det er en CA model og jeg ved godt det er et projekt med EVO motoren, men jeg vil egentlig også helst montere turbo på standard motoren. Det er det nemmeste og jeg ville selvfølgelig også montere en intercooler. Jeg havde også overvejet den 175 HK Mivec motor. :D Er der nogen af jer der kender noget til den? Hvad angår det ulovlige i det, så kender vi en, som har monteret turbo motor i sin Starlet og blev kaldt til syn med den, men fik bilen igen, for de vidste ikk hvad de skulle gøre ved det. Så jeg tror ikk de beholder bilen.
Tid til at oprette siden: 0.171 sekunder