Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.

EMNE: Turbo..

Turbo.. 19 år 4 måneder siden #1386

• 's profilbillede
godeftermiddag alle jer! :p

Ej jeg har en meget sjov plan om jeg snart køber en motor
den har nok lidt flere heste end std, hvor meget afslører jeg ikke før den tid kommer.. Men altså det er som sagt en Colt GTI 93 vi snakke om.
Og ville spørge om noget (Lancelot?) ved noget om hvor meget i tryk man kan kører på, på std komp, og std stempler? er det 0.4 - 0.5?

det skulle være nok til at hæve den fra xxx til yderliger 30HK?? Har ikke så fandens meget forstand på det. så ret mig gerne ;)

Så kan man altid skure lidt op når man har råd til stempler,plejlstænger,tita fjedr osv.. når den tid kommer til sommer (DET RIMMER :lol: )

For forhånd tak
og god jul til jer ;)

Hilsen Nicky
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Turbo.. 19 år 4 måneder siden #11184

• 's profilbillede
Et par af mine kamier, har bygget turbo på en std 1,6 corolla motor, de har kun sat ekstra dyser i, og valgt at lægge to almindelige toppakninger i, for at sænke kompresionen. de køre med tryk på ca 0,9 bar ladetryk, de har monteret intercooler for at holde temp nede på stemplerne, de levere ca 21o hk og ca 280 nm, en af dem har nu kørt ca 60000 km uden nogen form for problemer...
Jeg vil mene at du skal!! montere ekstra eller stører indsprøjtningsdyser, ellers er du næsten sikker på at brænde huld i stemplerne, den ekstra benzin er også med til at køle..
men det er der sikkert også andre meninger om.
Ham der har rundet de 60000 køre ca 11 km/l, men han køre også lidt "kvikt" hvis man kan sige det på den måde..

held og lykke

Re: Turbo.. 19 år 4 måneder siden #11185

• Cocacola
  • Cocacola's profilbillede
N1cky skrev:
godeftermiddag alle jer! :p

Ej jeg har en meget sjov plan om jeg snart køber en motor
den har nok lidt flere heste end std, hvor meget afslører jeg ikke før den tid kommer.. Men altså det er som sagt en Colt GTI 93 vi snakke om.
Og ville spørge om noget (Lancelot?) ved noget om hvor meget i tryk man kan kører på, på std komp, og std stempler? er det 0.4 - 0.5?

det skulle være nok til at hæve den fra xxx til yderliger 30HK?? Har ikke så fandens meget forstand på det. så ret mig gerne ;)

Så kan man altid skure lidt op når man har råd til stempler,plejlstænger,tita fjedr osv.. når den tid kommer til sommer (DET RIMMER :lol: )

For forhånd tak
og god jul til jer ;)

Hilsen Nicky

Det er rigtigt at man som hovedregel siger at ca. 0.5 bar er maks ladetryk på en standard maskine, men en 4g9x motor holder fint til 0.8 - 0.9 bar.

Vil du over 1 bar skal du have andre stempler og helst en intercooler.

Du behøver ikke andre plejlstænger før du når over 250hk med maskinen, så længe der er de rigtige stempler i.

Re: Turbo.. 19 år 4 måneder siden #11186

• 's profilbillede
Cocacola skrev:

Det er rigtigt at man som hovedregel siger at ca. 0.5 bar er maks ladetryk på en standard maskine, men en 4g9x motor holder fint til 0.8 - 0.9 bar.

Vil du over 1 bar skal du have andre stempler og helst en intercooler.

Du behøver ikke andre plejlstænger før du når over 250hk med maskinen, så længe der er de rigtige stempler i.

Oki, 0.8 styk's lyder godt :) du sq vel ikke have en anelse om hvor meget det CA kan give? altså motoren der kommer i er nok på en god side af 150+++++++.. og hvis man skal have stempler, ved nogen så hvorfra.. tror vi alle er eninge om det næsten ikke er til at finde :-)

Turbo.. 19 år 4 måneder siden #11187

• 's profilbillede
Tag en snak med Ulrik fra det tidligere SU-racing, han kan i hvert fald skaffe stempler..

..... 19 år 4 måneder siden #11188

• Ulle
  • Ulle's profilbillede
Lægger den lige rigtig ind...hehe :oops:

Hej

Med standard stempler og plejlstænger samt kompression vil jeg ikke gå over 0,4bar husk at kompression er temmelig høj på de kære GTI'er og har den så gået lidt km skal man passe lidt på hvis det skal holde bare lidt. Herefter er det vigtigste som der også bliver skrevet ekstra benzin.... dette kan gøres med f.eks. et MF2 system eller en SMT Piggy Back som både styrer de ekstra dyser og tænding.

Du kan evt. montere en ekstra toppakning og så forsøge dig med ca. 0,6bar i ladetryk, jeg vil mene at det skulle give dig ca. 200hk i Colt'en... en gylden regel er 10% pr. 0,1bar ladetryk hvis alt er lavet korrekt.

Min yder jo standard 150hk og har ved 1,55bar 375Hk

Nå men som jeg plejer og sige så er der ikke andet en at springe ud i det... det kan jo højest sige bumm

MVH
Ulle
Tid til at oprette siden: 0.169 sekunder