Pinky skrev:
Cj modellen af mivec, køre med 11,0:1 i komp, og den standart køre 10,0:1... vil tro at Ca modellen også køre 11,0:1...
Cocacola: helt rigtigt at den trækker tændingen, men den kan altså ikke holde til at køre på alm. 95 til daglig, og jo man kan godt riskere at brænde stempler af ved det, har et par kammier der har prøvet det på deres toyota 20v blacktop, og den motor minder meget opbygningen på mivec'en.. Og ja kan godt ske der er en del i england der har lagt mivec over i deres biler men ledningsnet, kan ikke bare lige klikkes over i multistikene, og slet ikke i Ca modellen....
Den kan altså godt køre på 95oktan, men skal man have fuldt udbytte af motoren SKAL der som min. 97 med oktan boaster i. Hvad der er gået galt for dine venser aner jeg ikke, men det er også en Toyota
Nu ved jeg ikke hvor og hvordan ham gutten du snakker om har gjort det, om det er i en CA eller CJ, men hvis man har et front cut har man ALLE ledninger/stik/samlinger, og så er det jo bare at fyre det på. Er der noget der ikke passer, så tager man det fra den anden. Det er klart hvis man prøver at få sit standard speedo til at fungere sammen med den nye gearkasse, at det ikke virker.
Pinky skrev:
Mivec = = Mitsubishi Innovative Valve timing Electronic Control
Altså ændre mivec'en skarbhed på knasterne når den kommer over 5000 rpm...