Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.

EMNE: Turbo..

Turbo.. 19 år 2 måneder siden #11225

  • Cocacola
  • Cocacola's profilbillede
Btw, kompressionene på en MIVEC ligger på ca. en 11-12 stykker.
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Turbo.. 19 år 2 måneder siden #11226

  • 's profilbillede
Ja valget står mellem turbo på standard motoren eller Mivecen evt med turbo på den. EVO motoren blir lidt for voldsom, så den er pillet af listen. Men bilen skal synes her til sommer, så jeg overvejer indtil da, men I skal nok få at vide hvad det blir til :D
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Turbo.. 19 år 2 måneder siden #11227

  • 's profilbillede
Cj modellen af mivec, køre med 11,0:1 i komp, og den standart køre 10,0:1... vil tro at Ca modellen også køre 11,0:1...
Cocacola: helt rigtigt at den trækker tændingen, men den kan altså ikke holde til at køre på alm. 95 til daglig, og jo man kan godt riskere at brænde stempler af ved det, har et par kammier der har prøvet det på deres toyota 20v blacktop, og den motor minder meget opbygningen på mivec'en.. Og ja kan godt ske der er en del i england der har lagt mivec over i deres biler men ledningsnet, kan ikke bare lige klikkes over i multistikene, og slet ikke i Ca modellen. De passer dog bedre over i Cj modellen, men der skal laves lidt om på det, og det er ikke nemt at vide hvilke ledninger der skal hvorhen for man kan ikke få fat i et ledningsdiagram, med mindre man kender en i japan. Så man skal selv igang med at lave et diagram.. Du kan eventuelt prøve at spørge Torben fasterholdt om hvor mange timer han har brugt på sit ledningsnet..
Og nej det er ikke samme topstykke som en Gti..
Mivec = = Mitsubishi Innovative Valve timing Electronic Control
Altså ændre mivec'en skarbhed på knasterne når den kommer over 5000 rpm...
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Turbo.. 19 år 2 måneder siden #11228

  • 's profilbillede
Det lyder godt nok interessant med det topstykke, at den virklig kan ændre skarpheden på knasterne. Det må da virke fuldstændig vildt :D Nu siger du, at motoropbygningen minder meget om 20v'eren, men den kører da ikk med åbne spjældhuse vel?
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Turbo.. 19 år 2 måneder siden #11229

  • Cocacola
  • Cocacola's profilbillede
Pinky skrev:
Cj modellen af mivec, køre med 11,0:1 i komp, og den standart køre 10,0:1... vil tro at Ca modellen også køre 11,0:1...
Cocacola: helt rigtigt at den trækker tændingen, men den kan altså ikke holde til at køre på alm. 95 til daglig, og jo man kan godt riskere at brænde stempler af ved det, har et par kammier der har prøvet det på deres toyota 20v blacktop, og den motor minder meget opbygningen på mivec'en.. Og ja kan godt ske der er en del i england der har lagt mivec over i deres biler men ledningsnet, kan ikke bare lige klikkes over i multistikene, og slet ikke i Ca modellen....

Den kan altså godt køre på 95oktan, men skal man have fuldt udbytte af motoren SKAL der som min. 97 med oktan boaster i. Hvad der er gået galt for dine venser aner jeg ikke, men det er også en Toyota 8)

Nu ved jeg ikke hvor og hvordan ham gutten du snakker om har gjort det, om det er i en CA eller CJ, men hvis man har et front cut har man ALLE ledninger/stik/samlinger, og så er det jo bare at fyre det på. Er der noget der ikke passer, så tager man det fra den anden. Det er klart hvis man prøver at få sit standard speedo til at fungere sammen med den nye gearkasse, at det ikke virker.
Pinky skrev:
Mivec = = Mitsubishi Innovative Valve timing Electronic Control
Altså ændre mivec'en skarbhed på knasterne når den kommer over 5000 rpm...
Vedhæftninger:
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Turbo.. 19 år 2 måneder siden #11230

  • 's profilbillede
Mia skrev:
Det lyder godt nok interessant med det topstykke, at den virklig kan ændre skarpheden på knasterne. Det må da virke fuldstændig vildt :D Nu siger du, at motoropbygningen minder meget om 20v'eren, men den kører da ikk med åbne spjældhuse vel?
..
Nej det gør den dog ikke.. den køre med alm indsprøjtning, lige som din gamle motor.. det er dog en lille smule stører indsugnings manifold..

Cocacola: Tro hvad du vil...
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
Tid til at oprette siden: 0.179 sekunder