Blok, krumtap, plejlstænger, ophæng osv. er 100% identisk med en 4G92 MIVEC, eneste forskel er stemplerne og topstykket, og jeg mener faktisk at topstykket er fra GTIéren.
Skal man have sådan en motor i kræver det et frontcut, og hvis man har sådan et burde det ikke tage mere end 2 arbejdsdage at få den kørende med den nye motor, da man jo selvfølgelig tager ledningsnettet fra fronten man har fået. Der er mange i England der har gjort det, det er meget populært at smide dem i 1.3érne.
Én ting jeg undrer mig lidt over er, hvordan kan den være målt uden vandpumpe

: Så hudt jeg visker er vandpumpen trukket af tandremmen?
Man kan sagtens køre køre på oktan 95 benzin. Den stiller bare tændingen anderledes og du mister måske en 5-10hk, men den kan ikke brænde stemplerne af. Hvis man var ligeglad med sin vogn kunne man hælde oktan 78 på, den ville bare køre ad ht.
Man skal bare være forberedt på, at sådan en MIVEC ikke har skyggen af moment, så når den skal "ræses" rundt skal den op omkring de 8500omdr. den ca. tager. Men det skulle lyde helt fantastisk. Fordelen er jo så at man uden problemer nakker de der saxo-drenge, og med et lidt kvikt gearskifte følger med 306/Xsara GTIér.
Lige OT, men sidst jeg var på teknisk var der en på holdet der mente, at hans Shitroen Saxo 1.6 8V tog 12000omdr/min.

Det havde vi meget sjov ud af når han ikke var tilstede