Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.

EMNE: Turbo..

Turbo.. 19 år 2 måneder siden #11219

• 's profilbillede
Mia.. tror faktisk at det er endnu mere besværligt at lægge mivec i din bil end at lægge evo motor i.. Har snakket med torben fasterholdt fra mitsubishi billund, han har sådan en i sin Lancer ca model. hansagde at det var meget besværligt at få de to ledningsnet til at passe sammen, og man kan ikke finden nogen diagrammer på mivec motor nogen steder, han prøvede endda at snakke med Mitsubishi i Japan, og de sagde kun til ham at den motor kun var tilegnet det Japanske markede, så heller ingen hjælp der.. Men den køre nu.. mener at han ga omkring 20000 + moms for en front cut hos motorimport.dk...
Forsten hvem er det du kender der har sådan en starlet.. En af mine venner har lige prøvet det samme... 8) måske det er den samme person vi kender :?:
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Turbo.. 19 år 2 måneder siden #11220

• 's profilbillede
Ok men jeg ville også ha brugt Megasquirten til Mivecen hvis det var og Turbomotor.dk skulle så lave ledningsnettet til den. Men ang ham i Starletten, så er det en kammerat fra Jylland der kender ham og har fortalt om det. Men han hedder Kasper. Ved du om Mivecen passer i de originale motorophæng og på den originale gearkasse?

Turbo.. 19 år 2 måneder siden #11221

• 's profilbillede
Hehe det var da sjovt ham jeg kender hedder også Kasper tror sku det den samme vi kender... :P hvad hedder ham du kender som kender kasper..
Ja mivec'en passer over i de originale motor op hæng, og gearkasse passer også over, da det faktisk er samme type motorblok som din gamle motor, og mivec'en er bygget på så ingen problem...
god ide med at lade turbomotor ordne ledningsnettet... han hjalp faktisk også torben med at lave hans... måske kan du også hive lidt flere heste ud af den så.. husk på at de 175 er målt uden generater, og vandpumpe.. og hvis du skal have sådan en mivec i.. skal du huske at det er slut med billig benzin, da den van at køre med 100 oktan og der over. så for ikke at riskere at brænde stemplerne af skal du tanke v-power, 98 oktan, eller nitro 3000.. den kan dog køre på 95, men ikke at anbefale hvis man kan finde andet...
ps. Kasper har stadig ikke hørt fra told og skat, eller fået indkaldelse til syn endnu, og der er snart gået lidt over en mdr. siden
Han har faktisk også solgt starlet'en vidre til en af vores andre kamier her i byen.. såå

Turbo.. 19 år 2 måneder siden #11222

• Cocacola
  • Cocacola's profilbillede
Blok, krumtap, plejlstænger, ophæng osv. er 100% identisk med en 4G92 MIVEC, eneste forskel er stemplerne og topstykket, og jeg mener faktisk at topstykket er fra GTIéren.

Skal man have sådan en motor i kræver det et frontcut, og hvis man har sådan et burde det ikke tage mere end 2 arbejdsdage at få den kørende med den nye motor, da man jo selvfølgelig tager ledningsnettet fra fronten man har fået. Der er mange i England der har gjort det, det er meget populært at smide dem i 1.3érne.

Én ting jeg undrer mig lidt over er, hvordan kan den være målt uden vandpumpe :?: Så hudt jeg visker er vandpumpen trukket af tandremmen?

Man kan sagtens køre køre på oktan 95 benzin. Den stiller bare tændingen anderledes og du mister måske en 5-10hk, men den kan ikke brænde stemplerne af. Hvis man var ligeglad med sin vogn kunne man hælde oktan 78 på, den ville bare køre ad ht.

Man skal bare være forberedt på, at sådan en MIVEC ikke har skyggen af moment, så når den skal "ræses" rundt skal den op omkring de 8500omdr. den ca. tager. Men det skulle lyde helt fantastisk. Fordelen er jo så at man uden problemer nakker de der saxo-drenge, og med et lidt kvikt gearskifte følger med 306/Xsara GTIér.

Lige OT, men sidst jeg var på teknisk var der en på holdet der mente, at hans Shitroen Saxo 1.6 8V tog 12000omdr/min. :roll: Det havde vi meget sjov ud af når han ikke var tilstede :D

Turbo.. 19 år 2 måneder siden #11223

• 's profilbillede
Pinky>>> Jamen han heder Finn og er en af Rene fra Turbomotors bedste venner. Må jeg spørge dig hvad du hedder og hvor i Jylland du bor? :D
Cocacola>>> Ved du hvilken forskel der er på stemplerne og om kompressionen er anderledes end på standard motoren? Jeg har kigget på Coltmania.de, men jeg kan ikk helt lure momentet på Mivecen. Der står 17kg.m/7000 U/min og det blir jeg så ikk meget klogere af. :?
Men tak til jer begge for de gode svar. Det er kanon med nogle folk som ved noget om tingene :D
Vedhæftninger:

Turbo.. 19 år 2 måneder siden #11224

• Cocacola
  • Cocacola's profilbillede
Mia skrev:
Pinky>>> Jamen han heder Finn og er en af Rene fra Turbomotors bedste venner. Må jeg spørge dig hvad du hedder og hvor i Jylland du bor? :D
Cocacola>>> Ved du hvilken forskel der er på stemplerne og om kompressionen er anderledes end på standard motoren? Jeg har kigget på Coltmania.de, men jeg kan ikk helt lure momentet på Mivecen. Der står 17kg.m/7000 U/min og det blir jeg så ikk meget klogere af. :?
Men tak til jer begge for de gode svar. Det er kanon med nogle folk som ved noget om tingene :D

Jamen det var da så lidt :!: :wink: Må man spørge hvad det fremtidige projekt så vil være :?: :)

Forresten, en MIVEC giver ca. 167NM ved 7000 omdr/min, så den skal altså op og dreje et par omgange før der virkelig sker noget ;)
Tid til at oprette siden: 0.157 sekunder