Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.

EMNE: Turbo..

Re: .. 19 år 3 måneder siden #11201

• Cocacola
  • Cocacola's profilbillede
N1cky skrev:
Gider ikke oprette et nyt post, nu mit gamle indlæg ligger lige her :)

Men har kigget og kigget.. har nok mulighed for at købe en 200hk's N/A motor. Og håber bankbogen gir lov til turbo snart. MEEEN

Hvad skal der gøres klar til for at ramme 1.0bar?

Plejlstænger?
stempler?
titanumfjedre?

Er det ikke det grundlæggende? og hvad med dyse størrelse?

Må være og er der da os noger der har turbo projekt løbende? :P

Hvad er det for en maskine du snakker om med 200hk? En GTI maskine der er pumpet?
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

.. 19 år 3 måneder siden #11202

• 's profilbillede
ja vi snakker om en gti der er pumpet en del.. Kunne godt være jeg sq ha skrevet det os ;)

..... 19 år 3 måneder siden #11203

• Ulle
  • Ulle's profilbillede
Hvis du får fat i en konv. tunet motor med f.eks. 200hk skal du have fat i et sæt Turbo knaster uden overlab da alm. skarpe knaster kun vil give dig problemer hvis du vil op og lade 1 bar. Du kan købe f.eks. HKS´s turboknaster, da de ikke har overlab som alm. skarpe knaster og dette vil kun give problemer hvis du ikke overvejer dette. Ellers skal du over i kompressor på en konv. tunet motor.

MVH
Ulle

Re: .. 19 år 3 måneder siden #11204

• Cocacola
  • Cocacola's profilbillede
N1cky skrev:
ja vi snakker om en gti der er pumpet en del.. Kunne godt være jeg sq ha skrevet det os ;)

Nååå ok, mente det også nok... Det er ikke mange standard mitsu motorer der uden tryk kører med 200hk. Så hudt jeg visker er der kun 2 jeg lige kan komme i tanke om..

.. 19 år 3 måneder siden #11205

• 's profilbillede
oki ulle..

Men plejlstænger,stempler,fjedre og måske andre ventiler er vel også et krav? udover.. gider ikke at den kun kører 2uger.. skal helt virke et par 1000km :D

Turbo.. 19 år 3 måneder siden #11206

• 's profilbillede
Jeg overvejer også at montere turbo på min Colt 1.6 16v. Efter hvad jeg kan forstå på jeres indlæg, så kan standard stempler, plejlstænger og krumtap holde til det? Bare en tykkere toppakning og mere benzin. Jeg havde tænkt mig at købe en Megasquirt programerbar motorstyring hos Turbomotor.dk. Den koster 3000 kr og virker suverænt. Men er det virkelig rigtigt at standard motoren kan holde til det evt ved 0.8 bar? :roll:
Tid til at oprette siden: 0.222 sekunder