En evo motor, er nu heller ikke så billig igen, og du skal huske på at du også skal have ny gearkasse. da din orgi ikke passer over på evoen.. + at du skal finde en gearkasse uden 4wd, med mindre du også vil bygge det på.... hvis jeg var dig ville jeg lægge to standart toppakninger i, der ved sænker du komp.. finde nogle stører dyser der kan give noget mere, eller monter nogle ekstra... sef også turbo, og en intercooler, der også er med til at holde temp nede på dine standart alu stempler... så kontakter du turbomotor, og får ham til at sætte den motorstyring som du skrev om, i din bil.. også køre du... men dette kan kun lade sig gøre hvis du er villig til at køre med maks en bar i tryk. 0,8 - 0,9 burde være nok. så yder den ca omkring 170 - 180 hk og ca 250 nm måske mere, måske mindre...
Jeg ville ikke begynde at skifte knaster, plejestænger, og stempler... da jeg ikke merner at det er nødvendigt, hvis du lader være med at køre med over en bar, og beholder maks rpm som den er.. Ps. benzin tryks regulator er noget møg... så er det sagt...
Det forslag jeg har skrevet, har min kami lavet på hans tidligere toyota corolla.. på standart alustempler, plejestænger, ventiler, knaster... den leverede 211 hk og lidt under 300 nm.. han kørte fra en ferrai ude på vandel flyveplads, ved dog ikke lige hvilken model det var, men det var en ferrai... han kørte i corollaen til dagligt.. pps han kender turbomotor personligt, så det var ikke sådan en gang klydt der var lavet på hans motor... puha det var en lang smører