Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.

EMNE: Turbo..

.... 19 år 4 måneder siden #11195

  • Ulle
  • Ulle's profilbillede
2 toppakninger virker endda rigtig fint når man vil op og køre ca. 0,6 bar på en standard motor. Det har vi gjort mange gange når vi lavede turbobiler, så længe man holder snitterne væk og får bilen kørt ordenligt ind på rullefelt skal det nok holde....

MVH
Ulle
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Re: .... 19 år 4 måneder siden #11196

  • Cocacola
  • Cocacola's profilbillede
Ulle skrev:
2 toppakninger virker endda rigtig fint når man vil op og køre ca. 0,6 bar på en standard motor. Det har vi gjort mange gange når vi lavede turbobiler, så længe man holder snitterne væk og får bilen kørt ordenligt ind på rullefelt skal det nok holde....

MVH
Ulle

Men det ændrer ikke på at det er noget kluns.
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

2 toppakninger 19 år 4 måneder siden #11197

  • Ulle
  • Ulle's profilbillede
Det synes jeg ikke... man skal huske at en special fremstillet ståltoppakning med skærering let løber op i 3-4000 + moms og det kan du alligevel få et par standard toppakninger til..

Samt kører næsten alle eftermonteret turbosystemer med under 0,6bar og for så at skåne motoren er 2stk. pakninger en god løsning. Det er altid mere vil have mere princippet der gør at turbomotorer springer i luften.

Men jo skal man have masser af hk er smedede stempler, plejlstænger, spec. bolte osv, 4-lags ståltoppakning den bedste løsning til din Mitsu.

MVH
Ulle
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Re: 2 toppakninger 19 år 4 måneder siden #11198

  • Cocacola
  • Cocacola's profilbillede
Ulle skrev:
Det synes jeg ikke... man skal huske at en special fremstillet ståltoppakning med skærering let løber op i 3-4000 + moms og det kan du alligevel få et par standard toppakninger til..

Samt kører næsten alle eftermonteret turbosystemer med under 0,6bar og for så at skåne motoren er 2stk. pakninger en god løsning. Det er altid mere vil have mere princippet der gør at turbomotorer springer i luften.

Men jo skal man have masser af hk er smedede stempler, plejlstænger, spec. bolte osv, 4-lags ståltoppakning den bedste løsning til din Mitsu.

MVH
Ulle

Sådan en toppakning koster omkring 700-800kr til en Colt GTI.

Hvis man lægger og eksperimenterer lidt med trykket er det selvfølgelig bedre at bruge 2 almindelige pakninger istedet for en rigtig pakning, men hvis man køber et færdigt kit og vil have det til at holde, så skal være en "turbopakning".
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

.... 19 år 4 måneder siden #11199

  • Ulle
  • Ulle's profilbillede
Så snakker vi ikke spec. lavet ståltoppakninger med kobber skæreringe......

Her får man scannet en original pakning ind og skåret en ud i f.eks. rustfrit stål og herefter montere man skæreringene..
MVH
Ulle
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

.. 19 år 3 måneder siden #11200

  • 's profilbillede
Gider ikke oprette et nyt post, nu mit gamle indlæg ligger lige her :)

Men har kigget og kigget.. har nok mulighed for at købe en 200hk's N/A motor. Og håber bankbogen gir lov til turbo snart. MEEEN

Hvad skal der gøres klar til for at ramme 1.0bar?

Plejlstænger?
stempler?
titanumfjedre?

Er det ikke det grundlæggende? og hvad med dyse størrelse?

Må være og er der da os noger der har turbo projekt løbende? :P
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
Tid til at oprette siden: 0.219 sekunder