Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.

EMNE: Turbo..

Turbo.. 19 år 2 måneder siden #11231

• 's profilbillede
Kan jeg få en forklaring på aktivt center differentiale på Evo 5 - 6 modellen :D
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Turbo.. 19 år 2 måneder siden #11232

• Cocacola
  • Cocacola's profilbillede
Mia skrev:
Kan jeg få en forklaring på aktivt center differentiale på Evo 5 - 6 modellen :D

Under normale forhold trækker en evo ca. 50% på forhjulene og 50% på baghjulene. Aktivt center differentiale gør at du kan vælge mellem de fire programmer: Sne, grus og asfalt. Vælger du asfalt sender den mest kraft til baghjulene, så den trækker f.eks. 30% foran og 70% bag (jeg ved faktisk ikke hvordan fordelingen bliver, men det er deromkring). Jeg mener så at når du vælger "sne" sender den mest kraft til forhjulene.

Turbo.. 19 år 2 måneder siden #11233

• 's profilbillede
Ok det er jo lidt genialt :D Men jeg kan godt se at det vil være noget lignende umuligt at bygge over på en anden bil. Men vil det sige at alle Evoer fra 5 og opefter kører med aktivt centerdifferentiale og 1-4 kører 50/50?

Turbo.. 19 år 2 måneder siden #11234

• Cocacola
  • Cocacola's profilbillede
Mia skrev:
Ok det er jo lidt genialt :D Men jeg kan godt se at det vil være noget lignende umuligt at bygge over på en anden bil. Men vil det sige at alle Evoer fra 5 og opefter kører med aktivt centerdifferentiale og 1-4 kører 50/50?

Noget lignende, ja. Men hvor meget det kræver, det aner jeg ikke.
Tid til at oprette siden: 0.151 sekunder