Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.

EMNE: Carisma 1,8 GDi tomgang og hakken i kørsel

Jeg vil godt tro på, at der 15 år 4 dage siden #22448

• darupe
  • darupe's profilbillede
Jeg vil godt tro på, at der kan sidde noget sod inde i selve indsugningen. Jeg er dog sikker på, at gasspjældet ikke er problemet i mit tilfælde og nu ser jeg lige med den nye lambda sonde, om den ikke retter problemerne. Hvis den ikke gør, så overvejer jeg nok at skille hele indsugningen ad i min sommerferie og få renset alting igennem. Jeg er nemlig ikke så stor fan af blastring, da jeg desværre hører at mange værksteder ikke kan finde ud af det ("mange" betyder selvfølgelig ikke "alle"). Jeg vil derfor hellere bruge nogle rense additiver, som må bruges til karburator/indsugning. Så ved jeg også, at det bliver gjort ordentligt.

Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

det kunne jeg også godt finde 15 år 4 dage siden #22449

• mariamus
  • mariamus's profilbillede
det kunne jeg også godt finde på at gøre (altså at skille det hele ad og rense det manuelt.) men jeg skal lige være sikker på at jeg kan samle skidtet igen XD

Samme her. Det er noget med, 15 år 4 dage siden #22451

• darupe
  • darupe's profilbillede
Samme her. Det er noget med, at den der throttle sensor skal stå rigtigt igen, så jeg skal lige læse op på det.

edit: Frederik, du kan måske også sige, om sod er et problem på en standard 1,8 motor? Jeg fandt nemlig ikke sod i mit gasspjæld.

Throttle sensor 15 år 4 dage siden #22452

• Frederik Andersen
  • Frederik Andersen's profilbillede
Det er korrekt at motoren skal rekalibreres efter rensning.
Hele systemet er jo gået fra 90% belastning til 1-2%, så det er noget af en omvæltning.

I vil typisk opdage at bilen vil få bedre bundtræk, hurtigere acceleration og bedre økonomi.

Husk at have pakninger klar hvis det viser sig at en eller to skulle være gået i stykker. (indsugningspakning, samt gaspjældhuspakning er dog et krav)

Prøv at se på den her 15 år 4 dage siden #22453

• darupe
  • darupe's profilbillede
Prøv at se på den her tegning, det er den jeg mistænker for at forårsage min 500 RPM tomgang, medmindre det er fordi den får for meget benzin (ser som sagt, om problemet afhjælpes med den nye lambda sonde).

PS: Det er bunden af spjældet jeg hentyder til

Vedhæftninger:

tilsodning 15 år 4 dage siden #22450

• Frederik Andersen
  • Frederik Andersen's profilbillede
darupe skrev:

Jeg vil godt tro på, at der kan sidde noget sod inde i selve indsugningen. Jeg er dog sikker på, at gasspjældet ikke er problemet i mit tilfælde og nu ser jeg lige med den nye lambda sonde, om den ikke retter problemerne. Hvis den ikke gør, så overvejer jeg nok at skille hele indsugningen ad i min sommerferie og få renset alting igennem. Jeg er nemlig ikke så stor fan af blastring, da jeg desværre hører at mange værksteder ikke kan finde ud af det ("mange" betyder selvfølgelig ikke "alle"). Jeg vil derfor hellere bruge nogle rense additiver, som må bruges til karburator/indsugning. Så ved jeg også, at det bliver gjort ordentligt.

Fornuftigt, Jeg følger din sag lidt :)

Tid til at oprette siden: 0.169 sekunder