Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.

EMNE: Carisma 1,8 GDi tomgang og hakken i kørsel

Jeg har også mit udskiftede 15 år 4 dage siden #22435

• mariamus
  • mariamus's profilbillede
Jeg har også mit udskiftede gasspjæld. ville ha skilt det ad for at kigge indeni. Men de er sgu stramme de skruer, så jeg fik ikke gjort så meget ved det før vi skulle til at igang.

Vedhæftninger:
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Ja, det er noget stramt p**. 15 år 4 dage siden #22436

• darupe
  • darupe's profilbillede
Ja, det er noget stramt p**. Selvom det er surt at du fik brugt penge på et nyt spjæld uden en stor forbedring, så er jeg stadig glad for en af os gjorde det. Det beviser bare, at problemet ligger et andet sted. Jeg er stadig lidt 50-50 omkring min luftmængdemåler, men jeg satser på de fleste "problemer" skyldes lambda sonden.

Spjældet skulle alligevel 15 år 4 dage siden #22437

• mariamus
Spjældet skulle alligevel skiftes. De sagde da ihvertfald ved Mitsu i Århus at det var i stykker, så jeg regner da med at de ikke fylder mig med øregas ;D

Kan lige så godt få skiftet det der skal skiftes, så det ikke går helt galt :)

De sagde også mit var i 15 år 4 dage siden #22438

• darupe
  • darupe's profilbillede
De sagde også mit var i stykker, men det var det ikke alligevel. Spjældet åbner og lukker som det skal og det er 100 % rent. Hvis noget evt. kan give problemer, så er det tomgangsventilen der kan blive fyldt med sod/møg. De må godt nok også tjene meget på de gasspjæld, når man ser hvor meget de tager for dem. Jeg kan få en renoveret 1,8 GLS motor med nye ventiler, stempler, olieringe etc. for ca. 7500 kr. og ca. 750 kr. i fragt. Jeg synes derfor deres priser er rent ud sagt SINDSSYGE!

edit: Det var 8000 kr. og du skal selvfølgelig smide et depositum indtil din gamle defekte motor er nået frem til dem - eneste krav er at motoren ikke er skilt ad

Ja, jeg gav 800+moms for mit 15 år 4 dage siden #22439

• mariamus
Ja, jeg gav 800+moms for mit gasspjæld. Ringede lidt rundt for at forhøre mig. ét sted ville de have 1500 kr. + moms for det.

Det var da godt nok 15 år 4 dage siden #22440

• darupe
  • darupe's profilbillede
Det var da godt nok billigt! Jeg fik af vide det kostede omkring 5000 kr. af en mitsubishi forhandler. Det burde dog ikke kunne misforstås, men vi taler vel om det samme spjæld, altså det spjæld, som sidder før luftmængdemåleren (gasspjæld -> luftmængdemåler -> luftfilter) ?

Tid til at oprette siden: 0.167 sekunder