Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.

EMNE: Carisma 1,8 GDi tomgang og hakken i kørsel

Jo, det er den her jeg 15 år 1 måned siden #22441

• mariamus
  • mariamus's profilbillede
Jo, det er den her jeg snakker om.

den var brugt, men testet.

Vedhæftninger:
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Nå okay, så er jeg mere 15 år 1 måned siden #22442

• darupe
  • darupe's profilbillede
Nå okay, så er jeg mere rolig. De 5000 var nemlig for et sprit nyt spjæld. Det er utroligt så stort det spjæld er på en GDI i forhold til det bette spjæld der sidder på min GLS

Ultralyd rensning 15 år 1 måned siden #22444

• Frederik Andersen
  • Frederik Andersen's profilbillede
Hvad der gør mig nysgerrig i hele denne diskussion er om nogen af jer har prøvet at få hele indsugningssystemet renser via. Ultralyd?

For hvad er der egentlig galt med jeres gasspjældhus? (tilsodet, slidt, beskidt, tilstoppet?)

Jeg ved ikke hvad der var 15 år 1 måned siden #22445

• mariamus
  • mariamus's profilbillede
Jeg ved ikke hvad der var galt. Det var ret sodet i "bunden" men det eneste jeg fik at vide i Århus var at "spjældhuset er i stykker." så jeg kan ikke sige hvad problemet er.

Og jeg har ikke fået renset indsugningen. Regner med at det koster en halv bondegård, og enlige studerende mødre svømmer ikke i penge ;D

Mit spjæld, godt nok en GLS, 15 år 1 måned siden #22446

• darupe
  • darupe's profilbillede
Mit spjæld, godt nok en GLS, skinner som om der aldrig har været det mindste sod i det. Du kan næsten spejle dig i det, hvor det på GDI'en er brunligt/kobber aktigt i udseendet, men det er vel pga. udstødningsgasserne som ryger retur den vej? Med min virker det mere som om, at den får for meget benzin. Tændrørene er også helt sorte, hvilket er grunden til jeg nu prøver at få smidt en ny lambda sonde i da jeg allerede har skiftet temperaturføler til kølevæsken og testet med en anden luftmængdemåler. Jeg har dog også det problem med, at den hopper som en kænguru ved konstant hastighed omkring de 5-10 km/t (kø på motorvej etc.). Det er dog værst om vinteren.

Tilsodning 15 år 1 måned siden #22447

• Frederik Andersen
  • Frederik Andersen's profilbillede
Jeg ved godt det er en forholdsvis dyr affære, men hvis du nu tager indsugningsmanifolden af, så burde du kunne se at selve hullerne ind til ventilerne, er formindsket med ca. 70-90%.

Hvis dette er tilfældet, så er jeg desværre bange for at det er den eneste vej. Blastring blastring blastring.

Vedhæftninger:
Tid til at oprette siden: 0.204 sekunder