Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.

EMNE: Carisma 1,8 GDi tomgang og hakken i kørsel

Garisma 1,8 gdi 15 år 6 dage siden #22428

• Gæst
  • Gæst's profilbillede
Hej

Jeg har en Garisma 1,8 GDI fra 2000 og har køret ca 178000.

Jeg har det samme problem som jeg med hensyn til at den ruller i omdrejningerne i tomgang ,men min ruller voldsom meget .Den ruller fra ca 800 til 3000 og hænger tit ved 3000 når jeg trykker på speederen.Nogen kan hjælp mig hvor skulle jeg start med tjek.:cry:
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Kan den trække eller kommer 15 år 6 dage siden #22429

• darupe
  • darupe's profilbillede
Kan den trække eller kommer den aldrig rigtig i gang? Så høje omdrejninger kunne godt lidt tyde på en helt eller næsten defekt kobling. Desværre kan falsk luft / for meget luft også være årsagen til det. Jeg vil derfor anbefale dig at kigge på både gasspjældet og koblingen. Hvis den sagtens kan trække når du sætter den i gear, uden at den hviner og skriger (går langt op i omdrejninger), så burde koblingen være i orden.

edit: se bort fra det med kobling da du netop skriver at det sker i tomgang... Det tyder på at noget er utæt eller at dit gasspjæld er i stykker

LIge et spørgsmål fra højre 15 år 4 dage siden #22431

• mariamus
  • mariamus's profilbillede
LIge et spørgsmål fra højre her. Hvor mange tommer dæk kan man komme op i på carismaen? har ikke rigtig kunnet finde ud af hvor højt op jeg kan gå.

Lambda sonden er bestilt, og "min mekaniker" som jeg er i praktik ved vil hjælpe mig med at skifte tandrem, så det kan ikke blive bedre :)

Jeg kører med 17", men jeg 15 år 4 dage siden #22432

• darupe
  • darupe's profilbillede
Jeg kører med 17", men jeg tror godt at jeg kan mase nogle 18" på. Jeg vil dog ikke anbefale det, da jeg netop lige har fået bøjet den ene af mine 17" fælge pga. en nedsunken brønd.

Godt at høre, at du har fået bestilt lambda sonden. Jeg får min nye monteret torsdag morgen, hvorefter jeg lige smider en besked her i tråden angående en evt. forbedring. Jeg håber lidt på, at en ny sonde sænker benzinforbruget igen og selvom jeg ikke tror det er løsningen på tomgangen, så håber jeg også den går fra de 500 rpm op til 800 rpm. Det med kænguru hop tror jeg stadig er en utæthed ved indsugningen eller at koblingen generelt er lidt dårlig. Jeg synes dog ikke koblingen driller mig, men den har jo kørt 202.000 km nu, så mon ikke den er ved at være lidt slidt. Jeg gider bare ikke få den skiftet før jeg virkelig føler, at den ikke kan meget mere.

Min lærer sagde at 15 år 4 dage siden #22433

• mariamus
  • mariamus's profilbillede
Min lærer sagde at lambda-sonden sagtens kunne være problemet mht. til hoppene, da den sender forkerte signaler til computeren om hvor meget benzin den skal have.

så jeg håber at det løser det. :)

Ja, det var også det jeg fik 15 år 4 dage siden #22434

• darupe
  • darupe's profilbillede
Ja, det var også det jeg fik af vide så det satser jeg på. Jeg vil lige høre værkstedet, om de ikke kan smide den gamle i en pose, så jeg kan prøve at teste den igennem og evt. prøve at renovere den (det kan nogen gange lade sig gøre, men sjældent). Det er mere som et forsøg, da jeg ikke har planer om at genbruge den.

Tid til at oprette siden: 0.188 sekunder