Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.

EMNE: Galanten er "forkølet"?

Galanten er "forkølet"? 17 år 7 måneder siden #2380

• 's profilbillede
Tak for et fantastisk forum :-)

Jeg har igår fået købt mig (min 3.) brugte Galant. Har haft 2 før denne og de har altid kørt som en DRØM.
Jeg har lige nu
1) En Galant 2,0 fra 1991. 16V GTI
2) En Galant 2,0 fra 1991, Limited Edition

Min "nye" (nummer 2) ... "hakker i det", når man kører... lidt som om "motoren virker forkølet".... ved ikke om I forstår....

Anyway.... har prøvet at læse lidt her og tænker om det kan være den med at pille minus fra den i 15 sekunder og så lade den stå i tomgang i 15 minutter jeg skal prøve?

Hvis man prøver det - skal man så egentlig slukke motoren efter de 15 minutter, og så starte den igen for at "være færdig med operationen"??

En anden ting:
Fartpiloten virker ikke og kan se mange skriver det formentlig er en vacumslange, så det vil jeg jo forsøge mig med, selvom jeg har 10 tommelfingre, hehe.... må jo prøve mig lidt frem...

Tredie ting:
Den "nye" har ikke den automatiske antenne... det sidder så på min gamle Galant, som jo nok ender med at blive skrottet. Kan jeg godt tage motorantennen fra den og sætte over i den "nye"?

Fjerde ting:
Den "nye" har aircon, og sælgeren fortalte mig, at "den bare skal have fyldt freon på". Ved godt det måske hedder noget andet idag, men nogen der har bud på om det virker "logisk"? Og hvad det kan koste og måske kan anbefale et billigt sted i Kbh, hvor jeg bor?

Det var vist foreløbig det *S*

Finn, Herlev
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Galanten er "forkølet"? 17 år 7 måneder siden #16846

• 's profilbillede
skift hellere alle vacum slanger.. du køber bare vacumslange i metermål. så tager du en af, af gangen. så du er sikker på ikke at bytte rundt på noget..

Galanten er "forkølet"? 17 år 7 måneder siden #16847

• 's profilbillede
Pinky skrev:
skift hellere alle vacum slanger.. du køber bare vacumslange i metermål. så tager du en af, af gangen. så du er sikker på ikke at bytte rundt på noget..

Tak :-)
jeps, det er nok en super god ide....

Kan lige tilføje omkring det jeg skrev før.... bilen har en fin fin tomgang synes jeg... den virker stabil omkring 800 omdrejninger og virker ikke til at stå og variere..... ved ikke lige om det hjælper med til at finde lidt svar på de ting jeg spurgte om med at den "virker forkølet" og som om den "hakker i det" når man kører?

Finn

Re: Galanten er "forkølet"? 17 år 7 måneder siden #16848

• Billen
  • Billen's profilbillede
Anonymous skrev:
Tak for et fantastisk forum :-)

Jeg har igår fået købt mig (min 3.) brugte Galant. Har haft 2 før denne og de har altid kørt som en DRØM.
Jeg har lige nu
1) En Galant 2,0 fra 1991. 16V GTI
2) En Galant 2,0 fra 1991, Limited Edition

Min "nye" (nummer 2) ... "hakker i det", når man kører... lidt som om "motoren virker forkølet".... ved ikke om I forstår....

Anyway.... har prøvet at læse lidt her og tænker om det kan være den med at pille minus fra den i 15 sekunder og så lade den stå i tomgang i 15 minutter jeg skal prøve?

Hvis man prøver det - skal man så egentlig slukke motoren efter de 15 minutter, og så starte den igen for at "være færdig med operationen"??

En anden ting:
Fartpiloten virker ikke og kan se mange skriver det formentlig er en vacumslange, så det vil jeg jo forsøge mig med, selvom jeg har 10 tommelfingre, hehe.... må jo prøve mig lidt frem...

Tredie ting:
Den "nye" har ikke den automatiske antenne... det sidder så på min gamle Galant, som jo nok ender med at blive skrottet. Kan jeg godt tage motorantennen fra den og sætte over i den "nye"?

Fjerde ting:
Den "nye" har aircon, og sælgeren fortalte mig, at "den bare skal have fyldt freon på". Ved godt det måske hedder noget andet idag, men nogen der har bud på om det virker "logisk"? Og hvad det kan koste og måske kan anbefale et billigt sted i Kbh, hvor jeg bor?

Det var vist foreløbig det *S*

Finn, Herlev

Kør ud til mitsubishi på amager (englandsvej / løjtegårdsvej) og få dem til at kikke på din aircon koster vist omkring 800 kr. men som medlem af denne klub sparer du 10 % hos dem.

De har lavet/reddet min aircon og de giver altid en super service når man snakker med dem mht et problem osv.

Re: Galanten er "forkølet"? 17 år 7 måneder siden #16849

• 's profilbillede
Billen skrev:
Kør ud til mitsubishi på amager (englandsvej / løjtegårdsvej) og få dem til at kikke på din aircon koster vist omkring 800 kr. men som medlem af denne klub sparer du 10 % hos dem.

De har lavet/reddet min aircon og de giver altid en super service når man snakker med dem mht et problem osv.

Lyder som en god ide....
Synes også jeg nu bemærker noget af en "tikken" fra motoren og overvejer om den ikke også bruger lige lovligt meget benzin...

Kan være, at jeg enten har købt katten i sækken, eller at jeg skal læse det fleste af trådene herinde, hehe...

Krydser fingre for at jeg ikke har skaffet mig selv en masse problemer på halsen her... men synes bare at de Galant'er er så dejlige at tanken om at skulle skrotte min gamle uden at have den næste foran døren ikke var sjov....

Galanten er "forkølet"? 17 år 7 måneder siden #16850

• Cocacola
  • Cocacola's profilbillede
Nu er en Galant ikke den mest benzinøkonomiske vogn at trille rundt i, men det kan være at din lambdasonde er færdig. Det kan også være grunden til at den hakker lidt i det..
Tid til at oprette siden: 0.153 sekunder