Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.

EMNE: Galanten er "forkølet"?

Galanten er "forkølet"? 17 år 7 måneder siden #16857

• 's profilbillede
Nully skrev:
velbekommen :wink: og du er da også velkommen til at melde dig ind i klubben og få masser af gode råd og en hel del procenter hos vores sponsorer :lol: :lol: :lol: :lol:

Så har jeg dælme da også sendt min indmeldelse afsted og HAR klartgjort at betalingen overføres fra min netbank allerede på mandag...

Glæder mig til det fortsatte medlemskab!

Og iiiiiler straks videre med næste spørgsmål:

Nogen der har en ide om hvad der er den mest sandsynlige årsag til at Galanten efter at have fået påfyldt bremsevæske, allerede efter et par dage har lys i "bremselampen" igen?

Ved godt der sikker kan være en massssse grunde, men ligesom med Abcon-succesen kunne det jo være at der sad nogen med en lige så effektiv og "prisbillig" løsning på dette problem?
Skal lige sige at jeg det var ULTRA stort for mig at rumme at skifte olie og oliefilter, så at "bare skifte klodser osv" er meeeega voldsomt at bede mig om at SELV gøre... men jeg ved godt at det jo skal gøres af og til, og at det ikke er det dyreste i verden.... såååå
Nogle spændende idéer?

Synes egentlig heller ikke at skiverne på baghjulene ser ud til at blive "slidt" lige så meget blanke som på forhjulene..... er det bagbremserne der ikke er gode nok - og kan de få den til at tabe bremsevæske?
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Galanten er "forkølet"? 17 år 7 måneder siden #16858

• Nully
  • Nully's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Modtagne TAK: 46
Hvis den bruger væske,så er den utæt et sted en slange eller hoved cylinder,så tjek den lige om den bruger noget

Bagbremserne ser altid meget rustne ud :oops: for den bremser meget mere på forhjulene :wink:

Da vi jo har Abs bremser på bremser vi faktisk for pænt,gør det til en daglig vane at bremse hårdt op et par gange om dagen de giver bedre og renere bremser

Gør det også til en god vane at trække håndbremsen jævnligt,det gør at den ikke ruster fast 8)

Og det er da flot det lykkedes dig at få skiftet olie selv 8)

Hvor i landet befinder du dig :?:
Galant for ever
Den ene af 2 der selv har kørt en højre styret Evo 3
Den eneste af 2 der selv har kørt en Evo 8
Har selv kørt et modulvogntog fra Frode Laursen på 25m
www.nullysgalant.dk
www.mitsu-shop.dk

Galanten er "forkølet"? 17 år 7 måneder siden #16859

• 's profilbillede
Nully skrev:
Hvis den bruger væske,så er den utæt et sted en slange eller hoved cylinder,så tjek den lige om den bruger noget

Og det er da flot det lykkedes dig at få skiftet olie selv 8)

Hvor i landet befinder du dig :?:

Hehe, jeg er TOTALT ny når det kommer til at lave andet på bilen, ud over køre i den...
Så, jeg ved ikke hvor jeg skal finde hovedcylinder/slanger, så måske er det en ide at få en prof til at se på det.... desværre er pengene jo ikke sååå skide store for sådan en enlig farmand, men ved ikke hvad det koster. Ved dog godt at bremserne dælme skal virke - og den bremser egentlig slet ikke specielt godt :cry:

JEPS, jeg er superstolt af at det lykkedes med olieskiftet og vil kaste mig over luftfilter og tændrør også, da en ven sagde at det også kan få den til at gå "små-snottet"... og hvis luftfilteret trænger lige så meget som olieskiftet HELT sikkert gjorde, så er der ingen tvivl om, at den får godt af at få "ludt i næsen" der, haha

Forresten - motorantennen fra min "gamle galant" - vil jeg kunne få den over i den "nye"? Bilerne ser jo unægteligt MEGET ens ud, ud over farven *G*.

Har heller ikke fået liv i fartpiloten og servostyringen er meget langt fra at være lige så god, som i "den gamle".... tænker mere og mere på at det vacumslangeprojekt haster.... så det lugter af en lang lørdag med det projekt, for jeg aner ikke hvor ALLE slangerne starter og stoppe *GG* - og hvilke forskellige tykkelser slanger jeg skal købe....

Tænker også på benzinfilter? Skal det vel ikke også skiftes? Og hvor gemmer det sig, og er det af samme type som man kan finde på de fleste tankstationer?

Uhh, føler godt nok at jeg er laaaangt bagud her *GG*

Jeg befinder mig i Herlev lige ved Kbh.... og du??

Galanten er "forkølet"? 17 år 7 måneder siden #16860

• Nully
  • Nully's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Modtagne TAK: 46
Hovedclinder er den beholder der er bremsevæske i hvis det er den der er utæt kan det ses inde i bilen ved bremsepedalen tag tæppet væk og se om det løbet lidt ned af vægen

Løft bilen op på en donkraft, og se på bagsiden af alle hjul om der en slange der er våd for så er det der problemet er

Kør hen på nærmeste reservedels lager og sig du skal have nogle meter vacum slange Bare tag et stykke med ind til dem
Og så skift dem ud en for en følg en af gangen tag den af og mål et nyt stykke op og sæt på

Benzin filter sedder på torpedopladen i højre side omkring kabler til fartpilot og speder

Du kan ikke bruge dem fra tanken da det er et med omløbere på kan købes med procenter hos THansen og Høyer

Filter og tændrør er ikke så svært at skifte

jeg bor i Bennebo på Vestsjælland omkring Mørkøv Jyderup :wink:
Galant for ever
Den ene af 2 der selv har kørt en højre styret Evo 3
Den eneste af 2 der selv har kørt en Evo 8
Har selv kørt et modulvogntog fra Frode Laursen på 25m
www.nullysgalant.dk
www.mitsu-shop.dk

Galanten er "forkølet"? 17 år 7 måneder siden #16861

• 's profilbillede
Nully skrev:
Hovedclinder er den beholder der er bremsevæske i hvis det er den der er utæt kan det ses inde i bilen ved bremsepedalen tag tæppet væk og se om det løbet lidt ned af vægen

Løft bilen op på en donkraft, og se på bagsiden af alle hjul om der en slange der er våd for så er det der problemet er

Kør hen på nærmeste reservedels lager og sig du skal have nogle meter vacum slange Bare tag et stykke med ind til dem
Og så skift dem ud en for en følg en af gangen tag den af og mål et nyt stykke op og sæt på

Benzin filter sedder på torpedopladen i højre side omkring kabler til fartpilot og speder

Du kan ikke bruge dem fra tanken da det er et med omløbere på kan købes med procenter hos THansen og Høyer

Filter og tændrør er ikke så svært at skifte

jeg bor i Bennebo på Vestsjælland omkring Mørkøv Jyderup :wink:

Super - takker igen igen :-)

Hvis det er ude ved hjulene bremserne taber væske, er det så disse "slanger" der skal skiftes? Og er det svært?
www.thansen.dk/products.asp?c=1305470456&n=360241110

Hehe, problemet ved at tage et stykke slange med er jo, at bilen ikke ruller så nemt hvis jeg hiver slangerne af dem, men jeg må forsøge mig imens jeg stadig har den gamle bil kørende *G*

Super med benzinfilteret... så skal jeg bare finde ud af, hvad hulen en torpedoplade er (du kan godt høre jeg ikke er en DYT mekaniker, ikke? *G*) - men i højre side siger du? Det er bilens højre, korrekte? Altså i venstre side når man står foran og glor hjælpeløst ned i motorrummet? Tænker at jeg jo kan købe det nyt filter, og så gå på jagt efter en mage til under "låget" til motoren *G*, og jeg var osse mere nys efter om jeg skulle have bilen på lift for at se den?

Og så vil jeg selvfølgelig gå på jagt under tæppet efter væske, men spørgsmålet er om jeg ikke i virkeligheden skal håbe på det er en slange ved et hjul? En cylinder lyder som noget der er dyrere, ikke?

Glæder mig meget til at medlemskabet træder i kraft, så jeg kan finde den der værkstedsmanual... er spændt på hvad jeg får ud af at kigge i den og se hvor meget jeg ender med at binde an på at rode med selv...

Galanten er "forkølet"? 17 år 6 måneder siden #16862

• 's profilbillede
torpedopladen er den plade der adskiller sig motorrum og kabinen..
Tid til at oprette siden: 0.181 sekunder