Status på den gamle dytte-bil:
Oliefilter og olie:
skiftet med "Abcon projektet" - ser ud til at hjælpe meget, selvom den stadig tikker noget når den lige startes. Synes dog at blive næsten helt OK når man har kørt lidt...
Brugte en 15/40 olie, men anbefales nu rundt omkring at bruge 10/40 fordi den er tykkere... må jeg prøve ved næste olieskift, nu jeg har mod på at klare det selv...
Luftfilter:
Skiftet igår, hvilket også har hjulpet på "maskinen", der klar også går bedre nu. ISÆR efter vi huskede at sætte det lille stik fast igen. Det glemte vi jo. Den kørte trods stikket manglede, men efter et par km tænkte vi på det og fik det sat i, og det gav stor forskel.
Tændrør:
Skiftet idag med hjælp fra en sød mekaniker i Rødovre hos Quickpot, der forbarmede sig over mig. Kunne simpelthen ikke løsne de gamle igår med min lille amatør-trændrørs-tang.
Kostede en hund til kaffekassen plus 4 billige tændrør fra Thansen (i know, I know *G*)
Kan ikke mærke at det har gjort en forskel. Bilen "småhugger" stadig lidt når den ruller - dog kører den MEGET bedre nu....
To-do-listen:
Få ny generator og batteri fra den "gamle" Galant 2,0 16Vgti over i den "nye" 2,0 Limited Edition. Mon jeg overhovedet kan bruge samme generator og batteri? Vil virkelig gerne dette, da den "nye" ser ud til at "miste lidt strøm når man blinker med blinklys", ligesom lysstyrken øges når man gasser op. Tror jo at 4 måneder ung generator/batteri vil være kanon at få over i, inden vinteren rammer mig....
Fartpilot: Virker stadig ikke, men har jo heller ikke skiftet nogle vacumslanger endnu.
Vacumslanger: Skal formentlig, som anbefalet, skiftes hele banden for en god ordens skyld.
Bremsere: Uha, skal fikses. Den bremser ikke vildt nemt. Man skal trykke noget hårdede på pedalerne end i den gamle Galant.
Desuden taber den jo bremsevæske. Skal der mon også skiftes klodser?
Servostyringen: Hmm, den glider altså også meget lettere i den gamle dyt - er det en del af vacumsslangeopgaven? (den ser ikke ud til at mangle serve-væske!)
Aircon: Virker ikke - ved ikke om det "bare" er at fylde væske/freon på? Haster jo også mindre nu hvor det er koldere....
Bare strøtanker fra mig og "Gallus-2"
Håber at høre fra Peter, det villle jo være fantastisk med en ekspert så tæt på
Finn
[/b]