Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.

EMNE: Galanten er "forkølet"?

Status og input 17 år 6 måneder siden #16869

• 's profilbillede
Jeg fik set lidt på Finns bil her i weekenden, og fik da også løst nogle problemer:

Bremsevæske tabet skyldes defekte rør + slange på H baghjul begge dele skiftet

Fartpilot, var en vacum slange der var flækket og hoppet af skået til og monteret.

Tætnet køle systemet, der var en studs der var ved at knække af.

Tomgang grundjusteret.

Batteri skiftet

Skiftes alle pærene i instrumentbrættet, dette gav desværre lidt mere der skal ses på nemlig olietrykskontakt og ABS tror jeg nok men ville gerne have lidt mere info på de to ting:

Olietrykslampen lyser ikke når man sætter tænding på bilen, men den lyser hvis jeg steller kablet til kontakten, er det så ikke en ny kontakt der skal til ? (den gamle er blevet renset på kontaktfladen ?)

ABS Lyser konstant, fra der kommer tænding på. Her er jeg noget mere på bar bund, men det kunne vel være en af de to sikringer til ABS'en der sidder ved +polen på batteriet eller også noget styreboks ?

Hvordan er ABS opbygget har den sin "egen" styrboks eller sidder den sammen med Motor ECU'en ?

Hvis det er en ABSstyrboks der gået, er det så muligt at benytte en fra en 16V i stedet for ?

mvh

Peter
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Galanten er "forkølet"? 17 år 6 måneder siden #16870

• 's profilbillede
Der sidder en ABSstyring i bagagerummet i venstres side bag motorantennen Den står der et nummer på hvis det er identisk med det der står på en fra en 16V så kan den bruges ellers skriv da jeg har 2 ekstra liggende :wink:

Olietrykskontakten er højst sandsynligt gået og skal udskiftes :wink:

Tak 17 år 6 måneder siden #16871

• 's profilbillede
Tak for oplysningerne, vender tilbage til dig når jeg har fået set på den. Det bliver nok først i næste weekend

mvh

Peter

ABS - Fejl 17 år 6 måneder siden #16872

• 's profilbillede
Hej

Så fik vi set lidt mere på Finns Ganlant, jeg skiftede 60 A sikringen, hvilket fik ABS lampen til at slukke, men kun i ca 10 sekunder efter start hvorefter den lyser igen.

Hvad tror I det kan skyldes ?

mvh

Peter
Tid til at oprette siden: 0.151 sekunder