Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.

EMNE: Lancer 1,6 GLXi 95, problemer med gassen

Lancer 1,6 GLXi 95, problemer med gassen 17 år 9 måneder siden #2234

• 's profilbillede
Hej Mitsu elskere.

Jeg er lige blevet den lykkelige ejer af en Mitsubishi Lancer 1,6 GLXi. Synes det er en rigtig lækker vogn. Jeg har ikke før haft en, eller prøvet en så da jeg prøvekørte den vidste jeg ikk hvordan den skulle trække, og er jo begrænset hvad man finder af fejl ved en prøvekørsel.

Men nu har jeg haft den lidt tid og er sikker på den ikke trækker som den skal. Den trækker fint fra bunden, men når den når ca. 4500 rpm og opad, så hakker den lidt i det og mister noget af trækkræften. Føles som en knallert som lige skal over en hvis punkt, hvorefter den så trækker løs. Men den blir ved sådan fra 4500 og op. Hvis man slipper speederen 5-10 cm op, trækker den bedre. Måske fordi blandingen er bedre der.

Bilen har åbnet filterkasse, samt greenfilter indsats, hvis det skulle betyde noget.

Jeg har nu læst forum igennem for at finde en løsning. Jeg har selv fundet nogle bud, men folk skriver sjældent om diverse forslag har hjulpet. Så nu spørger jeg i håb om nogle kan sige præcis hvad det er. De ting jeg selv har læst mig frem til det kan være er:

Sikring til indsprøjtning
Vakumpumpe
Katalysator
Benzinfilter
Reset af "computer"

Kan nogen be eller afkræfte om det er nogle af overstående ting. Så jo helst der lige var en der havde oplevet det, som sagde hvad det var. Det ville jo være nemmest og billigst. Samt hvis det umuligt kan fx være noget med "reset/nulstilling" af computeren, vil det også være spild at undersøge det.

På forhånd mange tak.

Hilsen Jeppe
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Lancer 1,6 GLXi 95, problemer med gassen 17 år 9 måneder siden #15722

• eXntiC
  • eXntiC's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Platinum Boarder
  • Modtagne TAK: 31
Prøv og 0-stille ECU'en. ved at pille stelkabel af batteriet i 15 min og derefter start bilen og lad den gå i tomgang 20 min, uden du røre ved noget overhovet. Den skal bare stå og køre.

prøv og se om det ikke virker

Lancer 1,6 GLXi 95, problemer med gassen 17 år 9 måneder siden #15723

• 's profilbillede
Altså, jeg afmonterer batteriet. Og lader det være frakoblet i mindst 15 minutter. Monterer det igen, starter bilen og lader den stå i 20 min uden at røre noget. Og derefter skulle det virke?

Har du oplevet noget lignende siden du foreslår det?

Hilsen Jeppe

Lancer 1,6 GLXi 95, problemer med gassen 17 år 9 måneder siden #15724

• Cocacola
  • Cocacola's profilbillede
Jeg ville nu også foreslå en gang nye tændrør.

Lancer 1,6 GLXi 95, problemer med gassen 17 år 9 måneder siden #15725

• 's profilbillede
Kan det godt have noget med tændrør at gøre, når der intet er ved lave omdrejninger, og egentlig heller ikke ved højere omdrejninger, så længe den ikke får fuld gas.

I øvrigt ang. nulstilling af ECU?
Kan man se på nogle lamper eller noget andet, som indikerer hvornår den er nulstillet?

Lancer 1,6 GLXi 95, problemer med gassen 17 år 9 måneder siden #15726

• eXntiC
  • eXntiC's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Platinum Boarder
  • Modtagne TAK: 31
nej, det kan man ikke.

Du gør bare som jeg skrev længere opppe og så skulle det være klaret.
Jeg tror mere det er fordi du har et "åbent" filter og ECU'en ikke er nulstillet efter det.
Tid til at oprette siden: 0.172 sekunder