Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.

EMNE: Lancer 1,6 GLXi 95, problemer med gassen

Lancer 1,6 GLXi 95, problemer med gassen 17 år 9 måneder siden #15739

• 's profilbillede
tja hvormeget det har at sige er et godt spørgsmål, kommer nok an på hvormange der er skadet.. men det er jo i prinsippet dem som måler mængden af luft til motoren, så vit jeg ved... men hvis den ikke måler rigtigt, får din motor ikke den rigtige blanding at køre på.. så den enten får for lidt eller for meget benzin..
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Lancer 1,6 GLXi 95, problemer med gassen 17 år 9 måneder siden #15740

• 's profilbillede
Og det er netop det jeg tror. Altså at blandingen af benzin og luft ikke er helt korrekt/optimal. Spørgsmålet er bare om det er luftmængdemåleren....men den er lidt dyr at skifte ud, så vil være lidt surt hvis det ikke er den...

Lancer 1,6 GLXi 95, problemer med gassen 17 år 9 måneder siden #15741

• 's profilbillede
Nogen der kan be eller afkræfte at disse "ripper" har en målemæssig betydning for luftmængdemåleren???

Lancer 1,6 GLXi 95, problemer med gassen 17 år 9 måneder siden #15742

• 's profilbillede
UPDATE:

Tændrør og tændkabler er skiftet. Uden det hjalp. Den er blevet reset'et, uden det hjalp.

Jeg mistænker meget LUFTMÆNGDEMÅLER'en for at være defekt. Er der nogen der ved hvordan den så ville køre? Den kører fint nok når man bare acc. stille og roligt, men ikke ved fuld acc. Og den hakker meget i det ved lave omdrejning HVIS den får fuld gas.

Desuden så kører den meget ujævnt (hele tiden) når motoren er kold, og hvor jeg formoder at chokeren er mere eller mindre effektiv.

Er det symptomer som kan skyldes luftmængdemåleren? Og altså forkert blanding næsten hele tiden??? Mener jeg selv, men er som sagt ikke mekaniker, og en ny luftmængdemåler er lidt pebret (selv ved hugger), så vil lige være mere end de 60% sikker som JEG selv er. Håber på lidt input....

Mvh Jeppe

Lancer 1,6 GLXi 95, problemer med gassen 17 år 9 måneder siden #15743

• 's profilbillede
Jeg har selv lige haft problemet, godt nok på en Galant. Der var det skidt i filteret på benzinpumpen i tanken der var årsagen til det. Efter det er blevet renset har der ikke været det mindste med den :wink:

Lancer 1,6 GLXi 95, problemer med gassen 17 år 9 måneder siden #15744

• 's profilbillede
Okay. Det vil jeg da undersøge.

Er det nemt nok at komme til at rense? Skal man have tanken af eller hvordan foregår det?

Nu ved jeg selvfølgelig ikke om det var noget du selv lavede, eller den var på værksted.

Hilsen Jeppe
Tid til at oprette siden: 0.148 sekunder