Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.

EMNE: Lancer 1,6 GLXi 95, problemer med gassen

Lancer 1,6 GLXi 95, problemer med gassen 17 år 9 måneder siden #15733

• 's profilbillede
Okay. Tror mest på det er noget med tanken, netop fordi at det afhænger af mængden af benzin i tanken. Vil prøve at undersøge vakumslange og benzin pumpe
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Lancer 1,6 GLXi 95, problemer med gassen 17 år 9 måneder siden #15734

• 's profilbillede
Hej igen.

Ja jeg skriver jo løs herinde, og tester løs på gaden. Bedst som jeg troede at problemet var løst så længe tanken var fuld begyndte den igen at hakke og gøre ved når den blev belastet. Og der manglede måske 10 L benzin fra at være fuld. Pokkers tænkte jeg.
Men så tænkte jeg tilbage på et af de mange indlæg jeg havde læst herinde, hvor der var en hvis bil kørte fint de første 5 (eller 15) minutter, for derefter at blive mærkelig......mens jeg trillede afsted med ca 100km/t og prøvede at acc fuldt, hakkede den bare i det. Og kom ikke rigtig fremad, medmindre jeg slap speederen lidt.

Jeg prøvede så at afbryde tændingen, og sætte den til igen (mens jeg kørte). Og derefter skal jeg ellers love for at den gerne ville trække. Der trak den bare fremad som den skulle helt op til max rpm, uden et eneste udsæt. Lækkert...men efter 5-10 min kørsel mere kom det sædvanelige hakkeri tilbage. Men igen, en kort afbrydelse af strømmen, og den trækker som den skal.

Nogen der har en forklaring, løsning på dette?

Kan ske det med at benzinen virkede, bare var et tilfælde. Dette er helt sikkert. Synes man nærmer sig fejlkilden. Men jeg ved endnu ikk hvad det er. Håber der sidder et klogt hovede derude, som lige kan sige hvad det er.

På forhånd tusind tak

Lancer 1,6 GLXi 95, problemer med gassen 17 år 9 måneder siden #15735

• 's profilbillede
Mit bedste bud er at din benzinpumpe er ved at være færdig eller at der er kommet skidt i din tank som så bliver suget ind i det filter der sidder i tanken :wink:

Lancer 1,6 GLXi 95, problemer med gassen 17 år 9 måneder siden #15736

• 's profilbillede
Jeg holder også på dit bud med benzin pumpen. Kan se der er en del som vist har fået skiftet deres, så er måske et lidt svagt punkt ved modellen. Det er jo også sådan at når man sætter tænding på bilen, kører benzin pumpen lige et sekund eller to, så den er klar til alt starte. Altså den opbygger et tryk. Det kan være derfor at den fint kan tage gassen 100% når man lige afbryder tændingen i 1 sekund. Det må der vist hellere lige blive målt på

Lancer 1,6 GLXi 95, problemer med gassen 17 år 9 måneder siden #15737

• 's profilbillede
Det kan altså også være dit benzin-filter der er ved at være tilstoppet Det vil jeg ihvertfald prøve at skifte først hvis det var min bil :wink:

Lancer 1,6 GLXi 95, problemer med gassen 17 år 9 måneder siden #15738

• 's profilbillede
Takker for svarene.

I øvrigt angående luftmængde måler, har jeg et andet spørgsmål. Netop fordi jeg ikke ved helt hvordan det funger. Da vi pillede luftmængdemåleren af luftfilterkassen kunne man kigge igennem. Når man gjorde det kunne man se en modstand der stak ud af toppen.

Desuden har den en slags "langtrukken" gitter. Ved ikke helt hvad man skal kalde det, men dem der ved hvordan det ser ud, ved sikkert hvad jeg mener. Tror det var bygget op af 6-kanter.

Nogle af de "ripper"/"plader" som det var bygget op af, var trykket skæve. Har disse nogen funktion?
Tid til at oprette siden: 0.160 sekunder