Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.

EMNE: Lancer 1,6 GLXi 95, problemer med gassen

Lancer 1,6 GLXi 95, problemer med gassen 17 år 9 måneder siden #15745

• 's profilbillede
På en Galant er det nok at løsne de to skruer der holder båndene omkring tanken. Hvis man skruer dem ud så møtrikkerne lige hænger i gevindet kan man løsne bagdækslet og vippe pumpen med filteret ud. De små skruer der holder dækslet kan være nogle (Censureret) at få ud. Men en svejsetang er en god ting hehe. :wink:
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Lancer 1,6 GLXi 95, problemer med gassen 17 år 9 måneder siden #15746

• 's profilbillede
Okay, det må jeg ha kigget på.

Men hvordan renser du selve filteret? Med trykluft eller?

Nu ved jeg ikke hvordan det filter i pumpen fysisk ser ud, men er det ikke magen til det filter i motorrummet. Som er pakket helt ind i metal, som man ikke kan skille ad, eller kigge ind igennem?

Lancer 1,6 GLXi 95, problemer med gassen 17 år 9 måneder siden #15747

• 's profilbillede
du skal have de 4 møtrikker 14 mm der holder tanken af og så er der 5 stk 8 mm oven på tanken som holder pumpen i bunden af den sidder der en filterpose på ca 3x3 cm den skal du rense med trykluft så kan det være problemet er løst har lige selv haft nøjagtigt samme problem det tog mig 2 timer at klodse bilen op og hive tank ned og på plads igen
nu hugger min ikke mere

Lancer 1,6 GLXi 95, problemer med gassen 17 år 9 måneder siden #15748

• 's profilbillede
PSPSMEDEN, var det nøjagtig det samme der var med din?

summere lige op...sidder faktísk og blir helt glad nu allerede :D

Men kører ret ujævnt ved kold motor, men når motoren bliver varm er det ikke helt så slemt. Der mærker man det stort set ikke når man bare køre almindeligt. Men når man skal accelerere kan den ikke gøre det ordenligt og har nogle små "udsættere" (sådan føles det). Hvis man slipper speederen lidt, så trækker den bedre end ved fuld gas.

Desuden synes jeg at det er som om det bliver værre, jo mindre benzin der er i tanken....

Er det noget du kan genkende???
Og er det også en Mitsu Lancer CB'er du har?

Mvh Jeppe
--
Snart med trimmet Lancer :P

Lancer 1,6 GLXi 95, problemer med gassen 17 år 9 måneder siden #15749

• 's profilbillede
jeps en 1995 GLXI har osse haft lidt med en 93
men den jeg har nu skulle jeg ud og køre med i formiddags det gik rimeligt i starten men efter 10 km var den helt gal jeg skulle bare til et møde det var de længste 160 km tog mig 3½ time at køre har eller haft skiftet tændrør og benzinfilter og luftfilter så jeg rundede lige em gamel Mitsubishi forhandler han mente osse der kun var det lille filter i tanken der kunne være tilbage som problem og nu er det bare ordnet
har taget et par foto af det jeg gjorde så hvis du har en mail kan du da se dem

Lancer 1,6 GLXi 95, problemer med gassen 17 år 9 måneder siden #15750

• 's profilbillede
Det kunne være super. Kommer fra århus af og skal nemlig til sjælland i weekenden. Den kan godt køre, men vil bare have det bedst med at den er helt i tip top stand inden.

Du må meget gerne sende billeder til Denne email adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.

Hvordan klodsede du den op, og hvor højt?

Hvis du har andre fif til det, må du meget gerne dele dem med mig. Så kan det ske at jeg undgår at lave en fejl som du måske var ved...
Tid til at oprette siden: 0.186 sekunder