Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.

EMNE: Ventiler tikker!?

Ventiler tikker!? 18 år 2 måneder siden #14404

• 's profilbillede
eXn skrev:
efter hvad jeg fik af vide af læreren på skolen, så er fx 5W40 en forholdsvis tynd olie normalt.

5 angiver at olien ikke bliver tyndere end 5 efter SAE normen når den er varm og den bliver ikke tykkere end 40 når den er kold.

Okay, hvis dette er rigtigt så må en olie på 15W40 være nøjagtig ligeså tyktflydende som en 5W40 olie når bilen koldstarter vel og mærke!!?? Tilgengæld må 15W40 olien kunne tåle en noget varmerere påvirkning og stadigvæk være noget tykkere end 5W40 når bilen er kørt normalt hhv. hårdt!!??

Jeg bliver sgu mere og mere forvirrret haha.
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Ventiler tikker!? 18 år 2 måneder siden #14405

• 's profilbillede
Dette er hvad min manual siger:

[/img]kite.mdk.dk/upload/Viskositet.jpg Dette hænger sgu ikke helt sammen haha.

Ventiler tikker!? 18 år 2 måneder siden #14406

• 's profilbillede

For helvede, sådan...

Ventiler tikker!? 18 år 2 måneder siden #14407

• 's profilbillede

Når den var igen den forkerte, den forrige var for Diesel, denne her er viskositet angivelse for middeltemperatur for benzin vogne.

Når jeg tror sgu det er umuligt at få en forklaring på... :cry:

tik tik tak 17 år 9 måneder siden #14408

• 's profilbillede
Nully skrev:
Jeg tror ikke der er nogen i klubben der ikke snart har haft ventiler der tikker :cry: vi har alle gjort det samme,Giv den en Abcon oil system cleaner, tap olien af og giv den et nyt olie filter, kom så en Abcon Blå-m i olien og brug en 5/40 eller en 10/ 40 :cry:

Så har du fået renset dine løftere de er bare snavset til og så kan olien ikke komme igennem, og slet ikke en tyk olie

Ja nu tikkede min motor også :evil: bare rigtig højt så nu skal jeg igang :roll:
med Abcon oil system cleaner ,
for kunne høre da hældte lidt tyndere olie i så blev tikken svagere :lol:
Det er godt med det her forum :D :wink:

Ventiler tikker!? 17 år 9 måneder siden #14409

• 's profilbillede
Jakob skrev:

Okay, hvis dette er rigtigt så må en olie på 15W40 være nøjagtig ligeså tyktflydende som en 5W40 olie når bilen koldstarter vel og mærke!!?? Tilgengæld må 15W40 olien kunne tåle en noget varmerere påvirkning og stadigvæk være noget tykkere end 5W40 når bilen er kørt normalt hhv. hårdt!!??

Jeg bliver sgu mere og mere forvirrret haha.

Hej Jacob.
Du har fat i det. Her er lidt input til en sen aften hvor du spekulerer over hvad du skal lave... www.chevron.ca/productsservices/Retail/MotorOilLabel.htm
Det er for Chevron som det er for alle de andre idet API & SAE er standarder der anvendes inden for hele branchen.

Mvh Ledsmoke
Tid til at oprette siden: 0.192 sekunder