Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.

EMNE: Brændstoføkonomi.

Brændstoføkonomi. 19 år 3 måneder siden #9104

• 's profilbillede
Vil lige komme med mit lille indlæg her.

Har en Galant 1,8 GLSI Årg. 94.

Var på ferie i Ungarn i sommers.
Da vi kørte hjem, tog vi den stille og roligt med 110 km/t.
Vi nåede til Dresden i Tyskland, og tankede første gang.

Udregningen blev til, at fars lille Gallant, med voksne personer, fuld oppakning og tagboks, var oppe og køre 16,3 på litteren.

Var vildt benovet, for det havde jeg sqtte regnet med at lod sig gøre.
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Re: ->Hjorten 19 år 2 måneder siden #9105

• 's profilbillede
Anonymous skrev:
Ved 130 i 5 gear bør den gå omkring 3700-3800 omdrejninger (min går ca 140 ved 4000)

Ved 100 bør du køre i 5, alt over 70 skal køres i 5, med mindre vi snakker acceleration.. Den går ca 2800-2900 omdrejninger ved denne fart i 5...

Ifølge instruktionsbogen til en carisma gdi 1.8 skal man skifte gear ved følgende hastigheder for at optimere brændstof økonomien og minimere slid på motoren:
1-2 25km/t
2-3 50 km/t
3-4 80 km/t
4-5 105 km/t

Har ikke haft bilen længe nok til at bruge en hel tankfuld benzin og ved ikke hvor langt den kører på literen ved at følge ovenstående endnu. Har dog på motorvej set den gå 6.2 l/100km ifølge computeren :D

Brændstoføkonomi. 19 år 2 måneder siden #9106

• 's profilbillede
Skræmmende at nogen gider gå op i km/l :D

Af de, over 10 biler jeg har haft, har jeg ikke kørt over 12 km/l

Min forrige Galant 2.0 V6 kørte jeg 8 km/l
Min nuværende Colt 1.8 GTI kører jeg max 8,5 km/l

Iøvrigt vil jeg gerne lige smide et par tanker, omkring brændstofforbruget, det afhænger jo af mange ting - vind og vejr, dæktype, korrekt dæktryk, vejen man kører på osv.

Iøvrigt kører jeg noget mindre på literen om vinteren, da jeg ofte lader bilen varme op i tomgang, inden jeg drøner på arbejde, det er sq så skønt med en opvarmet bil - jeg skønner forbruget til ca. tilsvarende 70 km kørsel pr. tank (nu er det så ikke så meget, da jeg jo ikke i forvejen kører særligt langt på literen, har en tung fod)

Det forventes dog, at jeg kommer op på 10 km/l i fremtiden, da jeg lige har fået en betinget dom (3 år) samt 2 klip i kortet :D man er vel en drengerøv af og til (desværre).
Tid til at oprette siden: 0.138 sekunder