Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.

EMNE: Brændstoføkonomi.

Galanten 20 år 1 måned siden #9098

• 's profilbillede
Jae, hvis man kører pænt har jeg haft den oppe omkring 11 km literen, som vel er okay...

Men de sidste par tanke har ligget mellem 8 og 9 literen - men det er også ved ret hård kørsel samt hurtig motorvejs - samt en del køren i 4 gear pga problemer med gearkassen :(
Men når det hele blir ordnet, så sku den gerne ligge omkring de 10 literen... 8)
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Brændstoføkonomi. 20 år 1 måned siden #9099

• 's profilbillede
Min ligger støt mellem 12,8 og 14 km/l, alt afhængig af højre fod. Jeg har i hvert fald aldrig været under 12,5 km/l.... Nu kører jeg så også meget i kø, og kører genelt meget langsomt..(bilen kan jo ikke andet) :?

uhhh 20 år 1 måned siden #9100

• 's profilbillede
Jeg har nu fået min gamle Galant op på 11,2 literen, mod 8,5 ved sidste tankning... Det giver altså lidt at ikke bare smække speederen i bund op til de 100... samt at sætte sin hastighed 10 km ned generelt...

Men tilgængæld er det ikke helt så sjovt :)

Benzinforbrug/omdrejninger 20 år 1 måned siden #9101

• 's profilbillede
Mens vi snakker om benzinforbrug og omdrejninger, så kører min Galant D-4 fra 1991 ca. 10 km/l, mest bykørsel. Nu skal jeg de næste 9-10 uger køre fra Århus til Vejle. På motorvej ligger jeg på ca. 130 km/t (jeg bruger fartpilot) og 5. gear, hvad skal omdrejningstallet være der. Jeg vil i en periode prøve at køre fra Århus til Vejle på landevej, hvor jeg kører ca. 100 km/t, her bruger jeg også fartpilot, hvilket gear er bedst at bruge der? 4. eller 5. gear? Hvad skal omdrejningstallet være der?
Lige en ting mere. Er 40.000 kr. for meget at forlange for en nysynet Galant D-4 fra 1992, hvor der er ofret 40.000 kr. på.

RE: 20 år 1 måned siden #9102

• 's profilbillede
Umiddelbart ville jeg mene at du skulle holde dig i 5 gear fra ca 70 Km/t og op.

Der var et indslag i tv med en gut der kørte økonomi race, hans vigtigste regel var at ALDRIG komme over 3000 omdr. (heller ikke i accellerationer) hvilket i min Carisma betyder ca 105 Km/t og i en Volvo V40 1,8 1996 ca 130 Km/t. jeg har set det efterprøvet i en måned i Volvoen, den kørte i snit 1,2 km længere på literen.

Umiddelbart er 40000.- for en Galant GTI 1992 sat lidt højt, men det afhænger vel også en del af hvad der er renoveret for de 40000.-

->Hjorten 20 år 4 uger siden #9103

• 's profilbillede
Ved 130 i 5 gear bør den gå omkring 3700-3800 omdrejninger (min går ca 140 ved 4000)

Ved 100 bør du køre i 5, alt over 70 skal køres i 5, med mindre vi snakker acceleration.. Den går ca 2800-2900 omdrejninger ved denne fart i 5...
Tid til at oprette siden: 0.159 sekunder