Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.

EMNE: Brændstoføkonomi.

Brændstoføkonomi. 20 år 3 måneder siden #9092

• Nully
  • Nully's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Modtagne TAK: 46
Det må være galt skulle der ikke stå 1/4 tromle :lol: :lol:
Galant for ever
Den ene af 2 der selv har kørt en højre styret Evo 3
Den eneste af 2 der selv har kørt en Evo 8
Har selv kørt et modulvogntog fra Frode Laursen på 25m
www.nullysgalant.dk
www.mitsu-shop.dk
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Brændstoføkonomi. 20 år 2 måneder siden #9093

• 's profilbillede
KARLA skrev:
Jeg mener INTET ondt med mit lidt kvajet udtryk , gad sgu godt at ha en carina , og skal nok undlade noget sådan en anden gang :oops:
Venlig hilsen KARLA.

Du har skam ikke gjort eller sagt noget forkert. - Men de fleste som har læst omtalen af min bil i Vmax kalder mig for morfar ;-) - Det var såmænd det jeg antydede til :lol:

Brændstoføkonomi. 20 år 2 måneder siden #9094

• 's profilbillede
Vi har åbenbart forskellige instruktions bøger for i min bog står der på side 2 , side 4 og side 10 med store bogstaver : may not be driven by any women at all .
Ok, når jeg skriver 1/4 dl. så er det vel en smule overdrevet ( jeg mener ...det er altså ikke ret meget ! )
Glad for at bl.a. Web . forstod mig , det er der ellers ikke mange der gør :lol: .
Venlig hilsen KARLA.

lancer 1.5 glxi 20 år 2 måneder siden #9095

• 's profilbillede
Min lancer (1.5 glxi) ligger på cirka 12 km/l faktisk ligemeget om jeg kører pænt eller frækt :D

Men jeg har kun haft den imens det har været koldt i det danske land, så glæder mig til at se om det hjælper når varmen kommer!!

Brændstoføkonomi. 20 år 2 måneder siden #9096

• 's profilbillede
F.eks, så kører min længere pr. liter ved 120-135 km/t end den gør ved 110 km/t. - Men fra 140-160 km/t er den dyr i drift, fra 165-175 er den "okay" (omkring 15 km/l). Derover løber det lige igennem.

Grunden til jeg ikke køre lige som langt som dig webi , kan skyldes at jeg KUN køre små 50km pr start , men det er rigtigt nok at den arb bedst ved 90-100km/t :wink: eller små 2000 omdr , hvordan køre din ellers :?:

Brændstoføkonomi. 20 år 2 måneder siden #9097

• 's profilbillede
Min Carisma GDI klarer ca. 14,5 km/l ved blandet kørsel. På langture kan man nemt komme over 15 km/l i gennemsnit. Jeg mener ikke at jeg kører morfarkørsel, men jeg gider heller ikke ræse frem mod det næste røde lys. Til daglig kører jeg en del på motorveje og selvom fartgrænsen her i området er 110 km/t betyder det ikke det store, for man kan sjældent køre mere end det halve i myldretiden på Helsingørmotorvejen og motorring 3.

Så den ellers så udskældte GDI motor kan godt være økonomisk, men man skal nok bare ikke sætte sig ind og jokke speederen i bund (som Karen i Danmarks værste billist - stakkels Mazda) og samtidig forvente superøkonomisk kørsel.
Tid til at oprette siden: 0.181 sekunder