Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.

EMNE: Brændstoføkonomi.

Brændstoføkonomi. 20 år 3 måneder siden #9086

• Nully
  • Nully's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Modtagne TAK: 46
ja sådan er det hvis foden har klodser på :twisted: tag dem af så kan den nok køre det fabrikken siger :D :D :D
Galant for ever
Den ene af 2 der selv har kørt en højre styret Evo 3
Den eneste af 2 der selv har kørt en Evo 8
Har selv kørt et modulvogntog fra Frode Laursen på 25m
www.nullysgalant.dk
www.mitsu-shop.dk
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Brændstoføkonomi. 20 år 3 måneder siden #9087

• Basse
  • Basse's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Platinum Boarder
  • Modtagne TAK: 1
Mix skrev:
Nully skrev:
Totalvægten :lol: er det med fører :?: så skal min da være biligere :?:

Det håber jeg sgu ikke for så får jeg nok en gevaldig efterregning :shock:

Hej Mix, så må du jo kører BLYFRI, så er den ikke så tung :wink: :wink:

Brændstoføkonomi. 20 år 3 måneder siden #9088

• 's profilbillede
speedy skrev:
@ Webmaster
hvordan kan du få den op over20km/t :?: :?:
:wink:

Tja, jeg kommer næsten altid først fra grønt, men skifter gear omkring 2250 omdrejninger. - Men det kan BESTEMT betale sig at få lavet en effektmåling på ens motor. - Jeg har lært meget om i hvilket omdrejningsområde jeg skal køre i.

F.eks, så kører min længere pr. liter ved 120-135 km/t end den gør ved 110 km/t. - Men fra 140-160 km/t er den dyr i drift, fra 165-175 er den "okay" (omkring 15 km/l). Derover løber det lige igennem.

80 km/t undgår jeg hvis jeg kan. - Ellers så sætter jeg farten ned til 75 og smider den i 4 gear. 90-95 km/t er en perfekt fart. - Det ligger den og snurrer på 2000 omdrejninger.

Om jeg kommer hurtig op i fart, eller lister op i fart er ligefedt... Den bruger det samme (næsten)

Men bare 1 tur på under 20 km kan ødelægge en hel tank :-( - En diesel er meget længe om at blive "ordentlig" varm.

Jeg har i dag lige været en tur i Jylland, og tankede op inden og efter. - I alt 678 km har jeg kørt idag, og jeg har tanket 31,8 liter = 678 km / 31,8 liter = 21,3 km/l. - Det var 98% motorvej med omkring 125-130 km/t.

Ellers, et godt råd til alle, tag et kig på www.dasu.dk eller www.ecorally.dk/Hvad.htm

Når man som jeg kører rigtig mange kilometer om året, så er der altså en del penge at spare....

Brændstoføkonomi. 20 år 3 måneder siden #9089

• 's profilbillede
Og nej, ikke ET ord om "Morfarkørsel" :lol: :lol: :lol:
- Har ALDRIG hørt om dette..... ANER ikke hvad der henvises til 8) :twisted:

Brændstoføkonomi. 20 år 3 måneder siden #9090

• 's profilbillede
Ok så er her min fortolkning af udtrykket MORFAR eller rettere MORFARBIL : Fornuftig brændstofforbrug , uhørt lavt olieforbrug( noget med 1/4 dl. til 25.000km) o.s.v. og så vidre , altså noget som kun en morfar bekymre sig for :roll: :shock: :? :wink: men når man så ser at der køres 111 - og der over fristes man til at kalde nogle for børnebørn.
Nå KARLA, hvad kalder man så dem der er en smule misundelige......dem som ikke kan snarke med om brændstof forbrug efter 120km/t........????
Jeg mener INTET ondt med mit lidt kvajet udtryk , gad sgu godt at ha en carina , og skal nok undlade noget sådan en anden gang :oops:
Venlig hilsen KARLA.

RE: 20 år 3 måneder siden #9091

• 's profilbillede
KARLA skrev:
Ok så er her min fortolkning af udtrykket MORFAR eller rettere MORFARBIL : Fornuftig brændstofforbrug , uhørt lavt olieforbrug( noget med 1/4 dl. til 25.000km) o.s.v.
1/4 dl olie pr. 25000 km, er det stadig Webmasters Carisma vi taler om :!: :!: :wink: Forøvrigt er det nok nærmere en "Mormor bil" for der går rygter om at Fru Webmaster vist nok fik den over 25 km/l :shock:
Tid til at oprette siden: 0.167 sekunder