speedy skrev:
@ Webmaster
hvordan kan du få den op over20km/t

:

:

Tja, jeg kommer næsten altid først fra grønt, men skifter gear omkring 2250 omdrejninger. - Men det kan BESTEMT betale sig at få lavet en effektmåling på ens motor. - Jeg har lært meget om i hvilket omdrejningsområde jeg skal køre i.
F.eks, så kører min længere pr. liter ved 120-135 km/t end den gør ved 110 km/t. - Men fra 140-160 km/t er den dyr i drift, fra 165-175 er den "okay" (omkring 15 km/l). Derover løber det lige igennem.
80 km/t undgår jeg hvis jeg kan. - Ellers så sætter jeg farten ned til 75 og smider den i 4 gear. 90-95 km/t er en perfekt fart. - Det ligger den og snurrer på 2000 omdrejninger.
Om jeg kommer hurtig op i fart, eller lister op i fart er ligefedt... Den bruger det samme (næsten)
Men bare 1 tur på under 20 km kan ødelægge en hel tank

- En diesel er meget længe om at blive "ordentlig" varm.
Jeg har i dag lige været en tur i Jylland, og tankede op inden og efter. - I alt 678 km har jeg kørt idag, og jeg har tanket 31,8 liter = 678 km / 31,8 liter = 21,3 km/l. - Det var 98% motorvej med omkring 125-130 km/t.
Ellers, et godt råd til alle, tag et kig på
www.dasu.dk eller
www.ecorally.dk/Hvad.htm
Når man som jeg kører rigtig mange kilometer om året, så er der altså en del penge at spare....