Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.

EMNE: Carisma 1,8 GDi tomgang og hakken i kørsel

Min kører ca. 15 km/L på 14 år 11 måneder siden #22476

• darupe
  • darupe's profilbillede
Min kører ca. 15 km/L på motorvej med 110-115 km/t efter speedometer ved brug af fartpilot (udregnet ud fra påfyldning - længere tids "rutine" i aflæsning af tankmåleren). Den går dog ikke lige så langt ved bykørsel, men det er jo forståeligt nok. Jeg har ikke lige holdt øje med dens forbrug i vinterperioderne.

Vedhæftninger:
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Jeg kender godt det med 14 år 11 måneder siden #22477

• TaagMan
  • TaagMan's profilbillede
Jeg kender godt det med motorvejen, og de 110-115... har du problemer med at få din til at GDI ved den hastighed... hvis du ved hvad jeg mener?

Er der nogen herinde der har erfaring med at flå indsugningsmanifolden af sårn GDI maskine...? Der sidder vel hverken ventiler, eller injektorer eller noget, så det er vel nemt nok?

Jeg kan simpelthen ikke dreje mit hoved om, at Mitsubishi har bygget en motor med så uraffineret motorgang... det må simpelthen være det koks problem der skaber mine symptomer, så jeg regner med jeg vil flå indsugningen af min, og rense den... på en eller anden måde. Benz opblødning natten over, og så en gasbrænder og lufpitstol til at brænde lortet af med... og selvfølgelig noget til at køle manifolden af, så den ikke flækker... våde håndklæder eller noget.

Jeg har kørt ServiceRens 2B på min optil flere gange.. over en lang periode, og det har hjulpet ret meget på alle problemerne... taget spidsen af alle problemerne, så jeg tror ikke på det er en stump der fejler noget... så havde service rensen ikke hjulpet overhovedet.

Det er bare helvedes de har lavet sådan en genial motor, og ikke set lidt fremad, for det er jo fuldstændig fatalt at forbrændingsgasserne recirkuleres gennem indsugningen, og forbrændingsgasserne bliver mere og mere urene, jo mere svinet indsugningen bliver, fordi forbrændingen så bliver kvalt mere... det er jo selvforstærkende. Det er vildt der kan ligge en halv cm lort i indsugningen, efter jeg har kørt alle de indsugningsrens produkter gennem den.

Ka jeg få jeres tanker...?

Jeg forstår bare ikke hvorfor 14 år 11 måneder siden #22478

• mariamus
  • mariamus's profilbillede
Jeg forstår bare ikke hvorfor lige de har gjort det sådan at udstødningen bliver sendt igennem indsugningen igen. det virker jo absurd når man tænker på hvordan en normal 4-takts motor kører. (Et eller andet har da hængt ved i teori-timerne!)

Men det kunne jo være at man skulle pille indsugningen af og sende den til en sandblæsning XD

Jeg skal lige have overstået 14 år 11 måneder siden #22479

• darupe
  • darupe's profilbillede
Jeg skal lige have overstået nogle eksamer på DTU inden jeg skiller min ad, så der går lige et lille stykke tid. Hvis en af jer andre skiller indsugningen ad før mig, så smid lige lidt info omkring problemer ved rensning samt om jeres rensning evt. hjælper

Mariamus, det er nu ikke alt 14 år 11 måneder siden #22480

• TaagMan
  • TaagMan's profilbillede
Mariamus, det er nu ikke alt udstødningsgas de sender gennem igen... det er bare en lille del, for at holde forbrændingstemperaturen nede. Det er sjovt nok et forureningsspørgsmål. Jeg er ikke ligefrem mekaniker, men jeg har læst et sted, at meget høje forbrændingstemperaturer laver nogle grumme partikler, som vi mennesker ikke har godt af, så det er simpelthen et krav at der er et exhaus gas recirculation system på motoren... EGR.

Mitsubishi var tilsyneladende ikke klar over at europæisk benzin indeholder væsentlig mere svovl, som er med til at skabe problemet... og at en almindelig motor, MPI, SPI karburator etc... løste det problem for dem, uden at de var klar over det... fordi benzin'en bliver spray'et ind i indsugningen, og holder den ren hele tiden. Vores fantastiske motor injecter direkte... og det kommer ikke i kontakt med indsugningen.. ergo er den svinet til med sort snask.

Held og lykke darupe.

Jeg ved ikke hvornår jeg får tid. min weekend er booket, så det blir ikke den her weekend... men, det ku være jeg ku tage en feriedag på fredag, så har jeg torsdag - søndag... :D Vi får lige se.

Desværre bruger jeg bilen ret 14 år 11 måneder siden #22481

• mariamus
  • mariamus's profilbillede
Desværre bruger jeg bilen ret meget, så jeg har svært ved at undvære den. Kunne måske gøre det i sommerferien, men det er ikke til at vide om jeg får chancen. Vi har også et byggeprojekt og en kommende flytning, så jeg har travlt nok. haha

Kunne selvfølgelig altid tage en tur til sverige og hente en GDI motor deroppe til at skille ad. de koster jo næsten ingenting deroppe.

Tid til at oprette siden: 0.179 sekunder