Mariamus, det er nu ikke alt udstødningsgas de sender gennem igen... det er bare en lille del, for at holde forbrændingstemperaturen nede. Det er sjovt nok et forureningsspørgsmål. Jeg er ikke ligefrem mekaniker, men jeg har læst et sted, at meget høje forbrændingstemperaturer laver nogle grumme partikler, som vi mennesker ikke har godt af, så det er simpelthen et krav at der er et exhaus gas recirculation system på motoren... EGR.
Mitsubishi var tilsyneladende ikke klar over at europæisk benzin indeholder væsentlig mere svovl, som er med til at skabe problemet... og at en almindelig motor, MPI, SPI karburator etc... løste det problem for dem, uden at de var klar over det... fordi benzin'en bliver spray'et ind i indsugningen, og holder den ren hele tiden. Vores fantastiske motor injecter direkte... og det kommer ikke i kontakt med indsugningen.. ergo er den svinet til med sort snask.
Held og lykke darupe.
Jeg ved ikke hvornår jeg får tid. min weekend er booket, så det blir ikke den her weekend... men, det ku være jeg ku tage en feriedag på fredag, så har jeg torsdag - søndag...

Vi får lige se.