Så vidt jeg er orienteret er det 0-30W GDI godkendt olie, der skal påfyldes. (hvilke der er godkendt kan evt. oplyses hos Mitsubishi Danmark)
Du kan godt rense det selv, men det påkræves at du skal adskilde indsugning fra topstykke, samt være ret ihærdig med at fjerne tilsmuds fra ventilerne/indsugningsrør.
Der kan også være gået en stepmotor som tidligere er blevet omtalt.
Garanti mæssigt, mener jeg ikke at Mitsubishi Danmark udfører blastring på GDI bilerne på garanti mere.
(Der kan dog være enkelte forhandlere både aut. og uaut. som vælger at give bilen en tur, hvis bilen er købt hos dem.)
Koblingerne kan klare typisk 200.000-300.000 km, symptomet på at den er slidt er følgende: Stigning i omdrejninger, men ingen acceleration. Kænguro hoppen vil som regel ikke vise sig sådan.
Som tidligere sagt ved jeg godt at det er dyrt at få blastret. Men jeg er meget sikker på at hvis din er tilsodet, så vil du få stor glæde af en sådan operation.
(måske dem der har fået blastret kan beskrive hvordan bilen var før og efter)