Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.

EMNE: Carisma 1,8 GDi tomgang og hakken i kørsel

Min fejlede på en 4 gas test 14 år 11 måneder siden #22488

• TaagMan
  • TaagMan's profilbillede
Min fejlede på en 4 gas test i December.... til syn... så jeg proppede sådan en Bell-Add ServiceRens 2B på indsugningen, og fyrede den af en 20 km... og et par dage efter kørte jeg den til syn, og der var den ok.

Det ku du eventuelt gøre inden du kører den til syn Speedex... ? Mekonomen har det til en fornuftig penge. Mener omkring en hund.

Den er da i øvrigt ikke helt magen til Mitsu'en... de billeder du har smidt på... for sårn ser min indsugningsmanifold i hver fald ikke ud!

Jeg flår min af torsdag, og så får den en omgang med gasbrænderen, og nogle våde håndklæder til at køle den ned med... så ser vi om jeg kan få lortet hakket af.

Skal også lige have fundet ud af hvad jeg kan pøse på ventilerne... Bell-Add anbefaler deres PartikelFilter rens, til det... så, det må jeg hellere købe.

Jeg tar 7 mia. billeder af processen... ca., så jeg skal nok poste dem når engang jeg når dertil :)

Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Det lyder supergodt, Taagman. 14 år 11 måneder siden #22489

• mariamus
  • mariamus's profilbillede
Det lyder supergodt, Taagman. Glæder mig til at se billederne :)

Og så må du jo sige til hvis det virker.

jeg overvejer at købe en sandblæsningspistol fra Harald nyborg. Har hørt at man godt kan få noget fornuftigt ud af det. Og så koster det jo heller ikke en milliard at købe hverken sand eller pistol. Kunne være det var bedre end at gå igang med en gasbrænder?

Jeg har tænkt over den med 14 år 11 måneder siden #22490

• TaagMan
Jeg har tænkt over den med sandblæseren, men jeg er bange for at den kun er effektiv 4-5 cm fra mundingen... og så er det lidt umuligt at få det ud af hele manifolden... eftersom det er rør, og de har bue på... jeg tror stadig det bedste er at brænde lortet af. Ved godt det lyder brutalt...

Ellers, hvis man har go tid, ku man nok lægge dem i blød i benzin, og skrubbe det af med en flaskerenser/ståluld-på-pind... men, det har jeg ikke tålmodighed til. Jeg risikerer hellere at flække manifolden, end at stå der og flytte alt det sorte over på mig selv.

Det endte med at blive begge 14 år 11 måneder siden #22491

• TaagMan
Det endte med at blive begge dele. Gasbrænderen ku ikke tage det hele... så den er lagt i blød indtil videre. Jeg blir ikke færdig med det før i morgen. Det ser ikke ud til det er muligt at rengøre ventilerne uden at skulle have hele topstykket af, så det tror jeg ikke jeg får gjort.. men, for satan hvor er alt bare svinet til i den manifold... det ligger flere mm koks over det hele og på alt... der er endda 6 kanaler bag spjældhuset som var totalt lukket. Jeg ku ikke engang se dem til at starte med, men med lidt arbejde bemærkede jeg dem, og der ku ikke engang løbe benz/trykluft gennem dem. Endte med at jeg måtte hakke hul med noget svejsetråd... det var IKKE nemt.. men, et eller andet siger mig, at de fysiske parametre ECU'en justerer efter, er komplet ved siden ad...

Jeg ku ikke forestille mig andet, end at det her vil hjælpe helt vildt, men jeg var godt nok lige ved at give op. Hvis nogle af jer går i gang med det, så skriv lige til mig, så får i mit nummer.

Jeg har kastet en stak billeder, usorteret ind på www.zeion.dk/filer/carismaintake så kan i kigge hvis i har lyst. Jeg skal nok organisere det ordentligt når jeg får tid sidst på ugen.

Det var en hård omgang, men 14 år 11 måneder siden #22492

• TaagMan
Det var en hård omgang, men nu er maskineriet samlet, og kører som en DRØM! Helt ny bil!

Den er fuldstændig symptomfri... ingen mærkelige ryk... jeg vil faktisk sige, at alle "GDI" nyk er væk... den går som en drøm, og den larmer faktisk også mindre.. det er en helt anden motor gang... meget mere blød og kraftfuld. Den har virkelig fået mullerne tilbage.

Jeg er spændt på hvad den siger mandag morgen. Den plejer at stå og ryge og stinke når den står i tomgang.

Men, hvis det er noget i andre vil have gang i... så skal i være helt sikre, for det er en hård omgang. Det har taget mig to dage, og jeg er meget træt nu... og jeg have været VIRKELIG beskidt. Gasbrænderen tog kun det nemmeste, og kogte op, så det ku bankes ud i kæmpe flager. Jeg lod den stå i blød natten over i benno.... og så fik den en omgang med flaskerenseren og det var faktisk ikke det der var mest effektiv.. nej, det var faktisk 120 bars højtryksrenseren der ku gøre jobbet ordentligt.

Så var der indsugningskanalerne ned i topstykket, og ned til ventilerne. Det ku jeg jo ikke være helt så hård ved, så jeg gjorde det jeg havde læst i en BellAdd artikel... købte en flaske PartikelFilter rens, tog beskyttelsesbriller på, og gummihansker... (meget vigtigt)

Så fandt jeg de to indsugningskanaler hvor ventilerne var åbne, og så jokkede jeg slangen fra partikelfilterrensen ned bag den, og så fik den bare gas så ventilerne blev totalt josket ind i rensen, og hele cylinderen desværre også... ved jeg ikke om er smart, men der var ikke rigtig andre muligheder. Så joskede jeg strøm på igen, og gav den et hurtigt drej på nøglen, så jeg ku komme ind bag det næste hold ventiler osv osv... så fik det lov at trække, og så fik det en omgang af flaskerenseren. Fik så trukket en klud op og ned i kanalerne og fik det værste slam med op.

Så fik jeg samlet lortet igen, og den ku selvfølgelig ikke starte.. uden tvivl det partikelfilterrens og slam der var røget ned i cylinderen, så svigerfar trak mig i gang.... faktisk bare i 2 gear, og den sprang sådan set i gang næsten med det samme... men, det var altså nødvendig med lidt hjælp der...

Min tanke var så at jeg ville køre den varm, og køre en BellAdd ServiceRens 2B gennem indsugningen for at få det sidste indsugningsslam skyllet med igennem.... og den kørte faktisk af helvede til der... ku ikke tage gas uden at 3 cylindre osv.... men, efter jeg havde kørt service rensen på, så var motorgangen bare perfekt... for satan den kan accelerere nu, det er helt tosset. Ny motor :D

Det .yder til at ha været 14 år 11 måneder siden #22493

• mariamus
  • mariamus's profilbillede
Det .yder til at ha været hårdt arbejde, men resultatet lyder som om det var det værd :D

Hvad vil du så gøre for at forhindre at motoren kokser til igen?

Tid til at oprette siden: 0.189 sekunder