Det var en hård omgang, men nu er maskineriet samlet, og kører som en DRØM! Helt ny bil!
Den er fuldstændig symptomfri... ingen mærkelige ryk... jeg vil faktisk sige, at alle "GDI" nyk er væk... den går som en drøm, og den larmer faktisk også mindre.. det er en helt anden motor gang... meget mere blød og kraftfuld. Den har virkelig fået mullerne tilbage.
Jeg er spændt på hvad den siger mandag morgen. Den plejer at stå og ryge og stinke når den står i tomgang.
Men, hvis det er noget i andre vil have gang i... så skal i være helt sikre, for det er en hård omgang. Det har taget mig to dage, og jeg er meget træt nu... og jeg have været VIRKELIG beskidt. Gasbrænderen tog kun det nemmeste, og kogte op, så det ku bankes ud i kæmpe flager. Jeg lod den stå i blød natten over i benno.... og så fik den en omgang med flaskerenseren og det var faktisk ikke det der var mest effektiv.. nej, det var faktisk 120 bars højtryksrenseren der ku gøre jobbet ordentligt.
Så var der indsugningskanalerne ned i topstykket, og ned til ventilerne. Det ku jeg jo ikke være helt så hård ved, så jeg gjorde det jeg havde læst i en BellAdd artikel... købte en flaske PartikelFilter rens, tog beskyttelsesbriller på, og gummihansker... (meget vigtigt)
Så fandt jeg de to indsugningskanaler hvor ventilerne var åbne, og så jokkede jeg slangen fra partikelfilterrensen ned bag den, og så fik den bare gas så ventilerne blev totalt josket ind i rensen, og hele cylinderen desværre også... ved jeg ikke om er smart, men der var ikke rigtig andre muligheder. Så joskede jeg strøm på igen, og gav den et hurtigt drej på nøglen, så jeg ku komme ind bag det næste hold ventiler osv osv... så fik det lov at trække, og så fik det en omgang af flaskerenseren. Fik så trukket en klud op og ned i kanalerne og fik det værste slam med op.
Så fik jeg samlet lortet igen, og den ku selvfølgelig ikke starte.. uden tvivl det partikelfilterrens og slam der var røget ned i cylinderen, så svigerfar trak mig i gang.... faktisk bare i 2 gear, og den sprang sådan set i gang næsten med det samme... men, det var altså nødvendig med lidt hjælp der...
Min tanke var så at jeg ville køre den varm, og køre en BellAdd ServiceRens 2B gennem indsugningen for at få det sidste indsugningsslam skyllet med igennem.... og den kørte faktisk af helvede til der... ku ikke tage gas uden at 3 cylindre osv.... men, efter jeg havde kørt service rensen på, så var motorgangen bare perfekt... for satan den kan accelerere nu, det er helt tosset. Ny motor