Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.

EMNE: Bananmanifold og spjældhus på en Colt 4G92 fra 1995

Bananmanifold og spjældhus på en Colt 4G92 fra 1995 16 år 4 måneder siden #3037

• 's profilbillede
Hej alle.

På min colt fra 1995 CAO 4G92 har jeg siden jeg købte den for små 2 år siden monteret følgende:

- One Two Pipe bagpotte
- KN filter med powerblanket og koldlufttilførsel

Jeg synes at begge modifikationer har givet en positiv og mærkbar resultat. Siden jeg er glad for bilen og vil beholde den i et par år endnu, har jeg kigget denne forum igennem og fundet to andre modifikationer jeg vil gennemføre:

- montering af spjældhus fra en -93-96 Galant 2.0, eller anden model med den motor.
- montering af bananmanifold

Vil ovenstående give noget mærkbart effekt og kan de monteres uden at foretage andre ændringer på bilen? Dvs simpel plug and play for en "hjemmemekaniker".
Hvis dette er tilfældet vil jeg forsøge at finde disse dele brugt og sætte dem på colten :)

På forhånd tak for hjælpen
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Bananmanifold og spjældhus på en Colt 4G92 fra 1995 16 år 4 måneder siden #20854

• 's profilbillede
mener at blokken på en 2,0 er højere end på 1,6.. så mugeligvis er bananmanifolden for lang, altså den vil måske komme til at rage længere ned under motoren, og sidde lidt udsat.. og måske svær at montere. og hvis du overhovedet skal have en chance for at manifolden passer til din bil, skal den 2,0 motor du tager den fra være en 4g94 og ikke en 4g63.

Bananmanifold og spjældhus på en Colt 4G92 fra 1995 16 år 4 måneder siden #20855

• 's profilbillede
Jeg tror ikek jeg forstår helt Pinky. Bananmanifolden som jeg spørger til i min post skal være til 4G92 motor.
Det er kun spjældhuset der skal være fra en galant 2.0

Bananmanifold og spjældhus på en Colt 4G92 fra 1995 16 år 4 måneder siden #20856

• 's profilbillede
Er der slet ingen mitsufans der vil fortælle mig hvilke erfaringer de har med at montere spjældhus fra en -93-96 Galant 2.0 eller en bananmanifold?
Er det noget der vil give lidt flere HK med de ting jeg har på i forvejen?

Link til bilen:
www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=89703&ipc=281454

Bananmanifold og spjældhus på en Colt 4G92 fra 1995 16 år 4 måneder siden #20857

• 's profilbillede
okay så misforstod jeg det vist lidt.. men din bil er da født med bananmanifold.. med hensyn til spjældhus så, tror jeg ikke jeg har læst noget om at der sku være nogen fra klubben der har prøvet det.. men hvis det bare er lige til at skrue på så sku der vel ikke være noget problem idet, din luftmængdemåler burde jo justere benzin mængden efter det..

Bananmanifold og spjældhus på en Colt 4G92 fra 1995 16 år 4 måneder siden #20858

• 's profilbillede
Er du sikker and min Colt er født med en bananmanifold? Jeg har læst flere steder på dette forum hvor folk skriver at de enten har købt dem brugt i DK eller bestilt hos RPW. Det skulle vist også give en del HK og det ville jeg have bekræftet før jeg investerer i sådan en.
Tid til at oprette siden: 0.141 sekunder