Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.

EMNE: Bananmanifold og spjældhus på en Colt 4G92 fra 1995

Bananmanifold og spjældhus på en Colt 4G92 fra 1995 16 år 4 måneder siden #20859

• Mathæus
  • Mathæus's profilbillede
Nope, Colt'en er ikke født med bananmanifold. Hvis du køber en RPW manifold (og det vil jeg stærkt anbefale dig at gøre - skidtet virker) så bolter den lige på motoren (sjovt nok), men er ikke 100 på om den også går lige på udstødningen. Men ellers er det nemt at lave, hvis du kender en der kan svejse. (er du i nærheden af silkeborg/århus, så kan jeg hjælpe).

Mht spjældhus, så mindes jeg at 2.0 moteren i Galanten har 50 mm gasspjæld, ligesom Colten... Håber jeg at en eller anden fra klubben kan be/afkræfte.
Du kan evt. få Westspeed til at bore dit originale gasspjæld op til 55 mm - og det er fint.
Har dog selv overvejet at tage spjældet fra 2.5 motoren i Galanten, da det er et 60 mm spjæld. Kan dog være det bliver for stort...
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Bananmanifold og spjældhus på en Colt 4G92 fra 1995 16 år 4 måneder siden #20860

• 's profilbillede
det var sku da underligt for min er da født med bananmanifold, den er ikke så tyk men den er der da.. selv svigermors 1,3 lancer sidder der banan manifold på..

mener der var en her fra klubben der satte et spjældhus på fra en evo..

Bananmanifold og spjældhus på en Colt 4G92 fra 1995 16 år 4 måneder siden #20861

• 's profilbillede
Jeg ved ikke om det kan ses på billeder i den link jeg har skrevet længere oppe, men jeg trot ikke at jeg har bananmanifold. Der er stadig orginal skjold.

Mathæus tak for hjælpen, hvis jeg kan finde en brugt manifold i DK vil jeg købe den. Måske er der nogen i klubben der har en liggende? Jeg tror det bliver mega dyrt at skaffe den hjem fra Australien.

Hvad angår spjældhuset. Giver det noget at montere et der er større end standard? Og kommer det hele til at fungere optimalt efter en opboring, eller vil det kræve nogen former for justeringer?

Bananmanifold og spjældhus på en Colt 4G92 fra 1995 16 år 4 måneder siden #20862

• Cocacola
  • Cocacola's profilbillede
www.go-performance.de/index.php?cat=KAT7...product=GE-CA4A-4G92

Du skal nok have justeret din tænding og benzinblanding på et rullefelt for at det virker helt 100% optimalt.

Om en 1.6ér har banan standard eller ej, aner jeg faktisk ikke, men min gamle 1.8 GTi havde ikke.

Bananmanifold og spjældhus på en Colt 4G92 fra 1995 16 år 4 måneder siden #20863

• 's profilbillede
Tak for linket, jeg troede det kun var muligt at få dem i Australien. Men det er stadig små 5000 dkk, så det er lidt dyrt. Jeg vil gå efter en brugt, selv om det nok bliver svært.

Spjældhuset er nok noget nemmere at skaffe og langt billigere, men er stadig i tvivl om det overhoved vil give noget mærkbart da min bil jo ikke rigtig er tunet.

Bananmanifold og spjældhus på en Colt 4G92 fra 1995 16 år 4 måneder siden #20864

• Billen
  • Billen's profilbillede
Prøv at bruge søge funktionen og søg efter Lancerlot han har haft en del med sådanne projekter at gøre du kan også finde en del af hans indlæg her www.mitsubishi-klub.dk/phpBB2/search.php...rch_author=lancerlot
men han har også skrevet en del indlæg som gæst og dem skal man altså søge efter selv :wink:
Tid til at oprette siden: 0.166 sekunder