Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.

EMNE: Bananmanifold og spjældhus på en Colt 4G92 fra 1995

Bananmanifold og spjældhus på en Colt 4G92 fra 1995 16 år 4 måneder siden #20865

• Mathæus
  • Mathæus's profilbillede
Sweet - vidste ikke der var nogen der havde lavet en 4-2-1 Banan til 4G92.

Tror du får svært ved at finde den brugt herhjemme - der er ikke mange af dem, og folk vil sjældent af med dem.

Min har i hvert fald ikke bananmanifolf standard. Men skal da ikke afvise om de har lavet nogle med det fra fabrikken - ville da være en djævels god ide hvis de havde.

Men ja - kig efter de indlæg Lancerlot har lavet - han ved altså fantastisk meget om 4G92/4G93 motorene....
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Bananmanifold og spjældhus på en Colt 4G92 fra 1995 16 år 4 måneder siden #20866

• Cocacola
  • Cocacola's profilbillede
Det er fuldstændigt ligegyldigt hvordan standard udstødningen er formet. Det er selve rørenes indvendige mål der er vigtige. Jo mere man får igennem, jo bedre 8)

Men Bolo, jeg kan ikke lige umiddelbart sige hvor meget sådan et spjæld vil give på din motor, jeg har ikke prøvet, men umiddelbart vil jeg sige at sammen med et godt udstødningssystem (banan + 2" med sportskat) og en justering af din ECU, så skulle du nok kunne få en 10-15hk ekstra, men samtidig en kvikkere motor, og god lyd.

Jeg har hørt at 4G9X motorerne kører med en forholdsvis fed benzin blanding, så at øge lufttilgangen kan kun give et bedre resultat.

Bananmanifold og spjældhus på en Colt 4G92 fra 1995 16 år 4 måneder siden #20867

• 's profilbillede
Masser af fine input - tusind tak. Mine konklusioner indtil nu er så:

Bananmanifold:
Hvis jeg finder en brugt vil jeg købe den med det samme, ellers må jeg overveje om jeg vil bruge penge på en ny.
Bliver den ny så tror jeg, at jeg vil foretrække en 4-1 fra RPW fremfor den tyske 4-2-1.
Har mellemrøret infæydelse på udstødningssystemet. jeg har OTP potte nu, men kun std mellemrør. Skal jeg så også skifte den hvis jeg får bananmanifold, så det ikke bliver mellemrøret der bliver flaskehals?

Spjældhus:
Den er jeg lidt mere i tvivl om, da det ikke bare lige er noget man sætter på efter opboring om som bare passer 100 %.

Justering af ECU:
Det lyder som en god ide, selv hvis jeg ikke borer spjældhus op. Det tror jeg bilen kunne få brug for efter jeg har sat en bananmanifold på
Tid til at oprette siden: 0.139 sekunder