Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.

EMNE: Fra 4G92 til 4G93

Fra 4G92 til 4G93 17 år 1 måned siden #18196

• 's profilbillede
Cocacola skrev:
Mht. de manifolde, så ved jeg ikke hvad forskellen på en 4G93 motor og en 4G92 er. Om Topstykket er anderledes, så portene sidder højere, eller om slaget på krumtappen er så meget længere, at bundkaret er større, er lidt et mysterium.. :lol:

Men nu prøvede jeg på en GTi, og det er jo noget lidt andet end en 4G93 SOHC..

Så vidt jeg kan se på mine 2 motorer, er det bundkarret på 4G93 som er længere/dybere end på 4G92, kan lige tage et ekstra look, og evt måle nogle dimensioner hvis du skulle være på søndag, hvis det altså er noget du gerne vil have opklaret :)

Mvh Martin
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Fra 4G92 til 4G93 17 år 1 måned siden #18197

• Cocacola
  • Cocacola's profilbillede
Martin skrev:
Cocacola skrev:
Mht. de manifolde, så ved jeg ikke hvad forskellen på en 4G93 motor og en 4G92 er. Om Topstykket er anderledes, så portene sidder højere, eller om slaget på krumtappen er så meget længere, at bundkaret er større, er lidt et mysterium.. :lol:

Men nu prøvede jeg på en GTi, og det er jo noget lidt andet end en 4G93 SOHC..

Så vidt jeg kan se på mine 2 motorer, er det bundkarret på 4G93 som er længere/dybere end på 4G92, kan lige tage et ekstra look, og evt måle nogle dimensioner hvis du skulle være på søndag, hvis det altså er noget du gerne vil have opklaret :)

Mvh Martin

Jeg tror jeg har fundet frem til forklaringen. Jeg tror det er fordi topstykket på en 4G93 DOHC er en smule højere end på en 4G92. Det var nemlig ikke ret meget der manglede for at den kunne sidde der. Reservedels nummeret for bundkarret er nemlig identisk fra 4G92 og 4G93 DOHC..

Dog sidder der også ekstra forstærkning under bundkaret på min GTi, så det skal altså være ekstra langt..

Re: Styreboks 17 år 1 måned siden #18198

• Nully
  • Nully's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Modtagne TAK: 46
Martin skrev:
Nully skrev:
En helt nyrenoveret 1570,00 med fragt :wink:

Okay, lyder som en god pris, men er i tvivl om det er den rigtige styreboks d u har, pga. når jeg går ind på din hjemmeside og kigger, kan jeg se du har en styreboks til en Galant. Men der står så på også "1.8 Galant 8 Ventiler SOHC 1988-1992 renoveret Torben..."
Og den motor jeg har monteret er fra en Galant 93-96 1.8 16V. Så er du sikker på det er den rigtige? og den passer.

Mvh Martin

Jeg er ikke sikker på jeg har en hjemme,men tjekker lige med ham der renoverer dem, om hvilken en der passer :wink:
Galant for ever
Den ene af 2 der selv har kørt en højre styret Evo 3
Den eneste af 2 der selv har kørt en Evo 8
Har selv kørt et modulvogntog fra Frode Laursen på 25m
www.nullysgalant.dk
www.mitsu-shop.dk

Fra 4G92 til 4G93 17 år 1 måned siden #18199

• 's profilbillede
Nully skrev:
Styreboksen kan der ikke laves noget ved :cry:
Styreboksen til en 1,8 har længere åbningstid til dyserne,og til luftmængde måleren :wink:

Der er jo en mening med at de har lavet forskellige bokse til de forskellige modeller,jeg vill ikke tage chancen der er jo flere der har prøvet at motoren er steget af i løbet af et par måneder på grund af forkerte styrebokse, de bliver simpelthen for varme :cry: og for for lidt benzin

Ikke for at spille smart eller noget Nully, men hvor har du egenligt den viden fra, om at 1.8 styreboksen har længere åbningstid til dyserne og luftmængde måleren :)

God Påske
Martin

Fra 4G92 til 4G93 17 år 1 måned siden #18200

• Nully
  • Nully's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Modtagne TAK: 46
Det har jeg lært af Torben Machon, han laver og renoverer styrebokse 8)

Og det var på den hårde måde min søn havde en colt 1,8 Gti hvor vi lagde en 2,0 Gti motor i Den kørte af h til og vi fattede ikke en meter den blev alt for varm i motoren :cry: Jeg talte da med Danmarks dygtigste mitsu mekanikker Torben Fasterholdt,som sagde vi ikke måtte køre mere i den før vi fik en anden styreboks og luftmængdemåler
På den måde lærte jeg Torben m at kende,og har siden fået lavet mange Styrebokse af ham, også til de biler med Turbo jeg har haft,og alle har virket uden problemer
Hvis en bil for for mager eller for lidt benzin bliver stemplerne for varme, vi har for ikke så længe siden skildt en Honda hvor stemplerne var smeltet fordi den havde fået for mager og for lidt benzin

Så jeg har lært meget om styrebokse af en meget dygtig mand 8)
Galant for ever
Den ene af 2 der selv har kørt en højre styret Evo 3
Den eneste af 2 der selv har kørt en Evo 8
Har selv kørt et modulvogntog fra Frode Laursen på 25m
www.nullysgalant.dk
www.mitsu-shop.dk
Tid til at oprette siden: 0.173 sekunder