Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.

EMNE: Fra 4G92 til 4G93

Fra 4G92 til 4G93 17 år 2 måneder siden #2596

• 's profilbillede
Ohøj i forum'et

Jeg har haft læst et par indlæg hvor folk skriver om tuning af colt 1.6 4G92, hvor de bliver anbefalet at købe en 4G93 1.8 fra galant, da det skulle være en god motor at bygge videre på som har lidt flere heste std.
Da jeg sad i samme situation som dem der lavede de forrige indlæg har jeg nu købt mig en 4G93 1.8 fra en galant 96' som kun har kørt 102.000km :) .

Men har dog et par spørgsmål som jeg lige skal have svar på inden jeg tager på værksted tirsdag og sætter den i.

1: Der bliver skrevet i de forrige indlæg at den passer lige på med ledninger/slanger osv. Gør den det og er det helt 100% ?

2: Når nu jeg har sat den nye motor i, er der så noget der skal omprogrammeres i styreboxen eller et eller andet? Får den nok benzin osv osv.

3: Passer en bananmanifold fra til en 4G92 over på en 4G93? fandt på et tidspunkt et indlæg hvor jeg syntes det stod noget om at der var en der havde prøvet men havde problemer med det (bundkarret), men ved ikke om jeg husker rigtigt :S.

4: Vil gerne høre fra folk som har prøvet det før, men hvis du har forstand på det så skriv en besked alligevel tak :)

5: Skriv gerne nogle tips & tricks hvis du har nogle, ville jeg blive glad for.

Tak for et godt forum og håber at kunne få nogle seriøse/korrekte svar

Mvh.
Martin
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Fra 4G92 til 4G93 17 år 2 måneder siden #18179

• 's profilbillede
masser af gode spørgsmål, som jeg selv glæder mig til at få svar på, da jeg har samme motorskift i tankerne.

Hvad har du givet for motoren og hvorhenne? Hvad kommer det til at koste hos mekanikeren for at få den sat i??

Fra 4G92 til 4G93 17 år 2 måneder siden #18180

• 's profilbillede
oli skrev:
masser af gode spørgsmål, som jeg selv glæder mig til at få svar på, da jeg har samme motorskift i tankerne.

Hvad har du givet for motoren og hvorhenne? Hvad kommer det til at koste hos mekanikeren for at få den sat i??

Jeg har givet 7000,- for motoren som har gået 102.000km, med i købet fik jeg følgende nye dele: 4 x tændrør, ny vandpumpe, tandrem, remstrammerhjul, oliefilter og div. papirer + 6 måneders garanti på den. Motoren købte jeg ved Kalundborg Autoophug.

Mht. hvad det koster på et værksted tror jeg du skal regne med omkring 5-7000,- det er ihvertfald hvad vi lige har taget for at skifte motor der hvor jeg arbejder (Mazda/Suzuki).
Det mest præcise er selfølgelig bare at gribe knoglen og ringe nogle forskellige steder hen og få dem til at give et pris overslag via tlf. :)

Fra 4G92 til 4G93 17 år 2 måneder siden #18181

• Phliplip
  • Phliplip's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Modtagne TAK: 3
Jeg tror vi skal have vores allesammens GG'er - Nully - på banen :)

PS.: Ved GG forstå selvfølgelig GalantGuru :phone:

Fra 4G92 til 4G93 17 år 2 måneder siden #18182

• Frimann
  • Frimann's profilbillede
Du skal havde en styreboks til en 1,8 4g93 motor ellers går det helt i ged !

den skal jo havde mere benzin som styreboksen sørger for !!!

men regn med der kommer lidt problemer med det!! det gør der altid !!

men ja snak lidt med nully om det !! han ved alt om det !

Fra 4G92 til 4G93 17 år 2 måneder siden #18183

• Mathæus
  • Mathæus's profilbillede
Så vil jeg da lige være den første til at rette lidt på folk - hvis du mangler info omkring 4g92/4g93 motorskift så er det Lancerlot du skal have fat i. Den mand ved tæt på alt omkring dette.... Og han har vist prøvet det et par gange.

Har snakket en del med ham omkring sådan et projekt - dog ikke nået til rent faktisk at udføre det.
Du skal finde en 264-272 grader knast (tag evt. fat i Westspeed om dette) og så skal der en bananmanifold på (kender kun www.rpw.com.au der laver disse, men de virker også)
Afhængig af hvad du vil hive ud af motoren kan en standard kobling ikke klare dette - en kobling fra Galant 1.8 skulle kunne holde til dette.
Så skal du have bores gasspjældet op til 55 mm (50 mm standard) - dette kan Westspeed også være behjælpelig med) - og så selvf. have en ny plade på 55 mm så den passer til spjældet.
Dette skulle smide effekten omkring 180 HK.

Mht. bananmanifold så er der noget om at den ikke passer lige over fra en 1.6 til en 1.8 - blav anbefalet at tage bundkarret fra 1.6'eren og banke det lidt dybere - så er der plads til krumtappen og til at bananen kan gå under... Er måske selv lidt skeptisk over dette, men skulle virke uden probs.

Er ret sikker på at styreboksen fra 4g92 passer til 4g93 - det er samme blok, blot med længere slaglængde.
Tid til at oprette siden: 0.210 sekunder