Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.

EMNE: Fra 4G92 til 4G93

Fra 4G92 til 4G93 17 år 2 måneder siden #18184

• Mathæus
  • Mathæus's profilbillede
Mathæus skrev:
Så vil jeg da lige være den første til at rette lidt på folk - hvis du mangler info omkring 4g92/4g93 motorskift så er det Lancerlot du skal have fat i. Den mand ved tæt på alt omkring dette.... Og han har vist prøvet det et par gange.

Selvfølgelig ikke for at nedgøre Nully på nogen måde - manden er (som tidligere skrevet) en sand guru...
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Fra 4G92 til 4G93 17 år 2 måneder siden #18185

• Frimann
  • Frimann's profilbillede
motoren skal stadig havde mere benzin og det rigtige tænding og det for du ikke med en styreboks fra en 1,6 når det er til en 1,8 motor

så det skal du havde det med ellers virker det sku ikke der er så mange ting man skal huske og meget af det er småting

Fra 4G92 til 4G93 17 år 1 måned siden #18186

• 's profilbillede
woooow. det lyder som om der er maaange ting der skal laves før sådan en motorombytning kommer til køre rigtigt.

Det er ikke plug and play som jeg ellers troede. Nu regnede jeg heller ikke med 180 HK som Mathæus skriver for det kræver jo som i skriver:
- galant styrebox
- galant kobling
- opboret gasspjæld
- bananmanifold
- nye knaster

Så taler vi om et projekt som nemt overstiger alle std CAOs i værdi.

Personligt var jeg mere interesseret i at skifte til galant 1,8 motor og bare hive de 126 og god moment ud fra den, som den har som standard.

Hvor mange af de nævnte modifiaktioer vil være nødvendig hvis jeg bare skal have 126 HK, eller er det så plug and play??

Fra 4G92 til 4G93 17 år 1 måned siden #18187

• 's profilbillede
Yeps så er det næsten plugandplay du skal bare have styreboksen skiftet også ellers kommer motoren til at køre ad hel.... til :wink:

Fra 4G92 til 4G93 17 år 1 måned siden #18188

• Mathæus
  • Mathæus's profilbillede
Det er nu ikke fordi økonomien i det er så gal.

Kobling: 1500,- og skal du alligevel have motor/gearkasse ud, så kan det vel næsten godt betale sig at skifte mens den er til at komme til.

Knast: prøv og ring til Westspeed - men mener altså ikke der er volsomme med prisen.

Opboret gasspjæld: ca. 500

Bananmanifold: Den er så rimelig pebret, hvis den skal hives hjem fra Australien - man kan dog være heldig - fandt min i DK for 1000.

Men er selvfølgelig en prioriteringssag hvad man vælger. Men 1.8'eren skulle også have mærkbart mere moment, så det er slet ikke noget dumt bytte at lave...

Fra 4G92 til 4G93 17 år 1 måned siden #18189

• Nully
  • Nully's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Modtagne TAK: 46
Frimann skrev:
motoren skal stadig havde mere benzin og det rigtige tænding og det for du ikke med en styreboks fra en 1,6 når det er til en 1,8 motor

så det skal du havde det med ellers virker det sku ikke der er så mange ting man skal huske og meget af det er småting

Hvis du bare vil bytte lige over så skal du også bytte styreboksen jeg har hvis du mangler jeg ville også bytte kpbling så den kan klare noget mere moment det har jeg også hvis det er :D

Hvis du så vil tune på den kan du gøre det bagefter med knast manifold gasspjæld :lol:
Galant for ever
Den ene af 2 der selv har kørt en højre styret Evo 3
Den eneste af 2 der selv har kørt en Evo 8
Har selv kørt et modulvogntog fra Frode Laursen på 25m
www.nullysgalant.dk
www.mitsu-shop.dk
Tid til at oprette siden: 0.176 sekunder